Volledige versie bekijken : Wel verbinding met draadloos maar geen internet



pietereeckhout
22 December 2007, 22:58
Hallo

In het kleine thuisnetwerk van mijn vriend is er iets raar aan de gang!
Sinds 2 dagen zit hij met het volgende probleem:

De laptops in het netwerken hebben geen internetverbinding. Ze hebben wel verbinding met het draadloos netwerk.

Windows Live messenger zegt dat er een probleem is met DNS en de key-poorten.

De vaste computer die op dezelfde router is aangesloten, maar niet draadloos, heeft wel netwerkverbing en internetverbinding.
Maar deze computer zijn IP adres ligt niet in de range 192.168.1.2 tot 192.168.1.254. Deze zijn IP is 84.x.x.x of toch iets in die aard.


Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
De firmware van de router (linksys) ge-upgrated met download van officiële site
Het ip-adres en dns servers zelf ingesteld op de laptop, zonder resultaat
Gewanhoopt :wall:
en nog veel dingen, teveel om op te noemen eigenlijkKan iemand hierop een antwoord vinden?

Echt ik heb al veel geprobeerd maar blijkbaar nog niet alles...

alvast bedankt

enja de kabels zijn goed aangesloten

dannyma
23 December 2007, 00:24
heb je doosje al is zonder stroom gezet van waar je internetverbinding van krijgt want als je dit meestal doet wordt als er terug stroomtoevoer krijgt alles nagekeken wat er zoal is met verbonden ;) .

compuchrisje
23 December 2007, 01:02
Ik weet niet of alle pc's constant moeten aangesloten zijn op internet. Met Linksys hebben we zelf (bij zoon) ook al danig wat problemen gehad. Die van hem is een mixed, je kan dus zowel draadloos als mét draad.
Als internet een poos niet actief is, probeer volgende zaken even: verbinding tussen bekabelde pc's en router, en ook tussen router en modem eraf halen. Router resetten. Na een uurtje of wat, eerst de router aansluiten en na nog even wachten eerst de bekabelde pc's aansluiten. Mogelijk moet je nu het hele netwerkje opnieuw instellen, dus net zoals in 't begin.

PeterN
23 December 2007, 02:30
Heb je da kabeltjes wel juist insteken?
De kabel komende van de modem moet je op de wan poort aansluiren, de pc's op de vier lan poorten.
Als je pc een ip van 84.x.x.x heeft gaat dat een ip zijn van de provider. Dat maakt dat je router geen ip krijgt van de provider en dat de andere pc's dus niet op internet kunnen.

Dus trek alle kabels uit. Trek ook even uw modem uit. Controleer dat je de kabel van de modem nu in de router wan poort steekt. De andere pc's in de lan poort van de router. Laat alles een uurtje uitliggen en steek dan de roueter terug in en de modem. Start je pc's terug en alles zou terug moeten werken.
Je kan dan altijd naar het ip van de router surfen en daar naar de status kijken ivm connectie naar het internet.

pietereeckhout
23 December 2007, 10:30
Ok

Ik zal het vanavond eens allemaal gaan proberen bij hem.

Ahja als ik de modem reset, moet ik dan dingen terug instellen op de modem?

Baloeke
23 December 2007, 18:04
Is je draadloos internet niet beveiligd met een paswoord? Je zal hierdoor wel het netwerk kunnen zien, maar je zal er niet opgeraken

pietereeckhout
23 December 2007, 20:02
ja dankjewel dit wist ik echt niet...

pietereeckhout
23 December 2007, 22:20
probleem opgelost door alles een af te zetten en terug aan te zetten ...

Mag gesloten worden