Volledige versie bekijken : Geluid van dvd harder krijgen



Silverwing
23 December 2007, 12:45
Ik heb een zelf opgenomen tv uitzending op dvd gezet en vervolgens met behulp van winavi de dvd op de pc gezet.
Nu zou ik graag het geluid gaan versterken.
Hoe begin ik hieraan?

ghost
23 December 2007, 12:55
Voor een avi weet ik dat wel , maar voor een dvd :eek:
Ben eens benieuwd even volgen.

gabriel
23 December 2007, 13:28
zeker dat de geluids opname hoog genoeg ingesteld staat ?? heb voorgehad met een dvd /audio voor de auto radio : volume van de radio op max en nog bijna geen geluid
kijk dan vooral naar TV tuner /audio ( staat in principe op zeer laag )
config scherm - geluiden en audio apparaten ... t'is maar een idee

Silverwing
23 December 2007, 14:51
zeker dat de geluids opname hoog genoeg ingesteld staat ?? heb voorgehad met een dvd /audio voor de auto radio : volume van de radio op max en nog bijna geen geluid
kijk dan vooral naar TV tuner /audio ( staat in principe op zeer laag )
config scherm - geluiden en audio apparaten ... t'is maar een idee
Even iets verduidelijken,want ik heb de indruk dat het anders de verkeerde kant opgaat.
De dvd is zeker niet opgenomen in de pc,althans niet in de mijne.
Het is een dvd van een vriend die ik moet kopiëren maar dan zonder de reclame,iets wat met mijn stand alone dvd recorder een fluitje van een cent is.
Het volume is echter aan de lage kant en dat wou ik dus ook even verhelpen.
@ghost:Ik kan de dvd ook als avi opslaan als dat gemakkelijker is!

ghost
23 December 2007, 17:14
Als je er een avi van kunt maken , zoveelste beter zal nu uitleggen hoe.
Open virtualdub ,laad uw avi in , (opletten nu , als je een klein vensterke krijgt wat opstaat gelijk , vbr audio stream detected , verwittig me eerst want dan moeten we het anders doen , zoniet volg je nu de handeling)kijk nu eens bij file =>file information welke codec het is (xvid of divx enz....) heb je nodig voor seffens .
Ga naar video zet een bolletje bij full processing mode, klik nog eens op video en dan naar compression duid daar dan de codec aan wat je ziet in de file information. Ziet je die codec niet pak dan DivX Mpeg 4 low motion , en klik op ok .Ga dan naar audio zet ook een bolletje op full processing mode , ga dan terug naar audio en dan klik je op volume vink daar vakje links aan en zet hem vb. op 300% en op ok . Ga dan terug naar file en klik op save as avi , laat hem eens 1 minuutje omzetten klik dan op abort , en luister eens als dat omgezet avi al hard genoeg is , zoniet zet je uw procent hoger.

Silverwing
23 December 2007, 20:05
Ik heb de laatste versie van virtual dub(1.7.7)geinstallerd maar als ik een avi wil inladen krijg ik volgende fout
http://img141.imageshack.us/img141/2411/virtualfoutsf7.jpg
Is dit normaal,werk wel met vista en heb het programma in de compatibiliteitsmodus(xp sp2) geïnstalleerd?

ghost
23 December 2007, 20:17
Ik heb wel geen vista . Maar zoals ik lees moet je eerst codec Xvid installeren.
Ik heb wel de virtualdub 1.6.10 maar als dat iets temaken heeft .:shy:

Fakke_Berto
23 December 2007, 20:18
Als je de film kan omzetten naar avi of mpeg kan je hem inladen in movie maker of een ander videoediting programma. Daar kan je het geluidsvolume aanpassen en de film opnieuw renderen. Het is het proberen waard.

Silverwing
23 December 2007, 21:28
Heb het vista codec pack geïnstalleerd en alles gaat goed tot ik opslaan als avi kies.
Krijg dan weer een fout over de audio compressor,dacht met het vista pack alles te hebben?!
http://img405.imageshack.us/img405/2951/virtualfoutty8.jpg
Geef hier ook nog de file info weer,mss helpt dit.
http://img409.imageshack.us/img409/892/fileinfojr0.jpg

ghost
23 December 2007, 22:14
Probeer die audio er anders uit tehalen . Weet nu niet zeker als het lukt .
Laad dus die avi in ga dan naar audio , dan op full processing mode , klik dan nog eens op audio en dan op compression zie dat het bovenste dan staat geselecteerd no compression pcm klik op ok.
Ga dan naar file en klik op save wav , zet dit in de zelfde map als uw avi .
Eerst zien als dit lukt dan leg ik het u wel verder uit wat je kunt doen;)

Silverwing
23 December 2007, 22:47
Probeer die audio er anders uit tehalen . Weet nu niet zeker als het lukt .
Laad dus die avi in ga dan naar audio , dan op full processing mode , klik dan nog eens op audio en dan op compression zie dat het bovenste dan staat geselecteerd no compression pcm klik op ok.
Ga dan naar file en klik op save wav , zet dit in de zelfde map als uw avi .
Eerst zien als dit lukt dan leg ik het u wel verder uit wat je kunt doen;)
Helaas ik krijg dan dezelfde fout als daarvoor!

ghost
23 December 2007, 23:48
Ok iets anders uit proberen , laad de avi in ga naar audio en klik op direct stream copy , ga dan naar file en klik op save wav , en zet hem in de zelfde map. Gaat dit?

Silverwing
24 December 2007, 17:34
Ok iets anders uit proberen , laad de avi in ga naar audio en klik op direct stream copy , ga dan naar file en klik op save wav , en zet hem in de zelfde map. Gaat dit?
Dit is prima gelukt(y),wat is nu de volgende stap?

ghost
24 December 2007, 18:37
Ah goed zo , en nu maar hopen he :)
Klein beetje anders doen nu.
Laad die avi in.
Ga naar video zet een bolletje bij full processing mode, klik nog eens op video en dan naar compression duid daar dan de codec aan wat je ziet in de file information. Ziet je die codec niet pak dan DivX Mpeg 4 low motion , en klik op ok . Ga nu naar audio klik op wav audio , duid de wav file aan wat je in die map hebt gezet, en klik op openen. Klik opnieuw op audio en klik op full processing mode , ga opnieuw naar audio en klik op compression , daar kies je (hopelijk heb je dit) MPEG layer3 ,rechts kies je in dat venster de bovenste format ,klik op ok. Ga opnieuw naar audio en klik nu op volume vink daar dat vakje links aan en zet hem vb. op 300% en op ok ( mag ook hoger ). Dan klik je op file en dan op save avi.

Silverwing
25 December 2007, 10:19
Het was te mooi om waar te zijn.alles gaat prima tot ik op ok bij save avi klik,hier krijg ik weer de fout dat geen audio compressor gevonden is.
Wat raar is is dat bij de volgende stap

rechts kies je in dat venster de bovenste format er bij mij helemaal niets in dat venster verschijnt.Heb al geprobeerd met show all formats aan te vinken,maar dat gaf geen verandering.
Zal wel iets zijn in dat prog zeker want ik bewerk nogal wat mp3 tjes,met diverse programma's en dat werkt allemaal prima!?

ghost
25 December 2007, 10:33
Als je op uw wav file klik hoort je dan iets?
Kunt misschien eens uitproberen om een andere audi codec te kiezen , waar je wel rechts iets kunt aanklikken (vb. AC-3ACMcodec).

Silverwing
25 December 2007, 17:11
De wave file is perfect afspeelbaar,en een andere compressie kiezen geeft altijd hetzelfde resultaat,nl geen decompressor gevonden.
Ben nu aan het experimenteren met die wave file ,eerst converteren naar mp3,dan met goldwave bewerken om daar iets fatsoendelijk van te maken,terug converteren naar wave en dan proberen om die wave file in te laden en met direct stream copy te zien of het lukt om als avi op te slaan.
word vervolgd...

zariash
26 December 2007, 01:57
probeer het eens met dit prog
http://www.aoamedia.com/audioextractor.htm
en dan opslaan als mp3 en terug invoeren met virualdub

Silverwing
5 January 2008, 16:32
De wave file is perfect afspeelbaar,en een andere compressie kiezen geeft altijd hetzelfde resultaat,nl geen decompressor gevonden.
Ben nu aan het experimenteren met die wave file ,eerst converteren naar mp3,dan met goldwave bewerken om daar iets fatsoendelijk van te maken,terug converteren naar wave en dan proberen om die wave file in te laden en met direct stream copy te zien of het lukt om als avi op te slaan.
word vervolgd...
Het is zo dus gelukt,omslachtig maar het werkt tenminste.
Deze mag dicht.