Volledige versie bekijken : IE7 problemen



heinz1
23 December 2007, 16:37
Dag,
Sinds de laatste update van ie7, ttz.kb942615 en de install van kb 932471 t.t.z Net.framework 3.0 (:D:wall:) is het op zijn zachtst gezegd naar de kl..... met ie7.
Een site openen is geen probleem naar doorlinken in deze site is gegarandeerd vastlopen en opnieuw beginnen en telkens weer vastlopen.
Ik gebruik ie7 nu ongeveer 1 jaar zonder ook maar één probleem, heeft zelfs samen met FF gedraaid zonder enig mankement, heb FF verwijderd om wat meer ruimte te krijgen (je moet keuze maken).
Ik heb sinds vorige week gevloekt op dat kreng, ik heb hem teruggebracht (systeemherstel) tot voor deze update's, heb zelfs "Yahoo" verwijderd omdat deze misschien een conflict zou veroorzaken, niets helpt.
Steeds weer vastlopen "...Reageert niet..".
Wie of wat zou hier uiteindelijk de oorzaak van kunnen zijn.
Iedere vermoedelijke oplossing is welkom.:help:
Grtjes.

J.W.
23 December 2007, 16:54
Verwijder Net.Framework 3.0 eens.
Dit is feitelijk bedoelt voor Vista.

heinz1
23 December 2007, 17:20
Sorry,
heb de twee kb's verwijderd dus de update voor ie7 en Net.3.0 en zoals gezegd Yahoo.
Niets, ik ben al blij met je suggestie en dat ik hierop kan antwoorden, de mogelijkheid bestaat, als ik dit bericht wil versturen de boel "...Reageert niet..." op het scherm lees.
Toch dank voor het berichtje.

J.W.
23 December 2007, 17:44
Probeer eens met "Systeemherstel" naar een datum voor de updates.

heinz1
23 December 2007, 18:28
J.W.
In mijne intro heb ik reeds verwezen naar de actie's die ik reeds ondernomen heb of had, ik heb zelfs ie7 opnieuw geinstall. en dan via "software" de meegeleverde intussen beruchte kb 942615 verwijderd, het boeltje herstart, doch tevergeefs. En weet je waar hij het meeste op flipt, dat zijn de site's met "animatie's" voor website's.
Nu ben ik wel tamelijk onderlegt in het computerwereldje, maar dit is toch wel absurd.
Begin dit jaar heb ik nog zo eens een mankement gehad, ook na een update van win.
maar dat euvel werd toen opgelost met een patch op deze update.
Maar geen nood, ik ben niet de enige met dit voorval, elders op diverse forum's lees ik hetzelfde, en schijnbaar is men er bij de grote firma mee bezig om die update kb942615 te herbekijken, en daar heb ik vragen bij, zoals wordt dit niet eerst grondig uitgetest vooraleer te publiseren en nog meer vragen, teveel om hier te stellen.
Moest ik intussen een oplossing vinden, zal ik die zeker bekent maken.
Grtjes
heinz1

Jule
24 December 2007, 23:06
U heeft reeds IE7 verwijdert? Waarom werkt u voorlopig niet verder met IE6? Chrisje maakt er haar werk van om alle updates van windows hier te beschrijven.

sukkeltje456
24 December 2007, 23:25
Of download een andere browser?

compuchrisje
25 December 2007, 04:00
Twee van de laatste updates van MS waren idd voor IE7, en natuurlijk zoals altijd beveiligingslekken met de gekende context: kwaadwillige snoodaards die je systeem kunnen beschadigen of overnemen...
Het verwijderen van de KB's op zich is niet genoeg, je zet meteen best systeemherstel in actie, zodat je je IE in de status van voor die updates krijgt. Vergeet dan meteen ook niet om automatische updates uit te schakelen of je komt opnieuw in dat kringetje terecht. Verwijderen van IE is géén optie omdat teveel sites wereldwijd hierop zijn gebaseerd. Maar je kan hem wél inactief laten en een andere browser zoeken, zoals sukkeltje hier aanraadt. Ben je IE gewend, dan zou ik Avant Browser aanraden, deze neemt automatisch de instellingen van IE over inclusief je favorieten, heeft ook tabbladen etc.. En bovendien, hij vraagt zo weinig van je systeem.

RODY_2_NL
25 December 2007, 16:05
@heinz1 Probeer is om ie op standaard settings weer te zetten.

heinz1
25 December 2007, 17:01
U heeft reeds IE7 verwijdert? Waarom werkt u voorlopig niet verder met IE6? Chrisje maakt er haar werk van om alle updates van windows hier te beschrijven.
Het ding heeft altijd perfekt gewerkt, waarom dan teruggaan !?

heinz1
25 December 2007, 17:02
Of download een andere browser?
Met FF had ik de indruk dat er niet zoveel sites te bereiken waren, daarom ook had ik hem verwijderd heb.

heinz1
25 December 2007, 17:07
Twee van de laatste updates van MS waren idd voor IE7, en natuurlijk zoals altijd beveiligingslekken met de gekende context: kwaadwillige snoodaards die je systeem kunnen beschadigen of overnemen...
Het verwijderen van de KB's op zich is niet genoeg, je zet meteen best systeemherstel in actie, zodat je je IE in de status van voor die updates krijgt. Vergeet dan meteen ook niet om automatische updates uit te schakelen of je komt opnieuw in dat kringetje terecht. Verwijderen van IE is géén optie omdat teveel sites wereldwijd hierop zijn gebaseerd. Maar je kan hem wél inactief laten en een andere browser zoeken, zoals sukkeltje hier aanraadt. Ben je IE gewend, dan zou ik Avant Browser aanraden, deze neemt automatisch de instellingen van IE over inclusief je favorieten, heeft ook tabbladen etc.. En bovendien, hij vraagt zo weinig van je systeem.
Compuchrisje, eerst dacht ik, zouden ze niet goed gelezen hebben, maar ik ben teruggegaan naar "systeemherstel" en ben één dag vroeger gegaan als mijn laatste herstel.
En ziedaar het euvel is verholpen. Dom dom van mij, maar ik was razend op dat ogenblik.
Voila, probleem opgelost.
Bedankt ieder, en aan alle een fijne kerst en een happy 2008.

heinz1
25 December 2007, 17:08
Er mag nu rustig een slot op.

sukkeltje456
25 December 2007, 17:15
Met FF had ik de indruk dat er niet zoveel sites te bereiken waren, daarom ook had ik hem verwijderd heb.

Normaal gezien kan je met elke browser elke site bekijken. Het is niet zo dat je ineens op een ander internet komt he :p

Maar als je FF liever niet gebruikt zijn er nog altijd andere goede browsers
bvb. Opera, Maxthon, of die wat compuchrisje zei, enz. enz.

heinz1
25 December 2007, 17:27
Sukketje456 en toch blijf ik erbij, en ik ben niet alléén met deze mening, daarom ook dat ik destijds de twee browsers naast elkaar liet draaien, omdat ik op ff niet vond wat ik zocht en met dezelfde gegevens op ie dd terecht kwam.
Maar swat, het probleem is opgelost
Groetjes.

sukkeltje456
25 December 2007, 19:41
Sukketje456 en toch blijf ik erbij, en ik ben niet alléén met deze mening, daarom ook dat ik destijds de twee browsers naast elkaar liet draaien, omdat ik op ff niet vond wat ik zocht en met dezelfde gegevens op ie dd terecht kwam.
Maar swat, het probleem is opgelost
Groetjes.

Het kan zijn dat een paar dinges niet of onjuist getoond werden.

Maar ik vind het maar raar dat je ganse pagina's niet kan bekijken hoor.
Welke error kreeg je toen? 404?

RODY_2_NL
25 December 2007, 20:32
weet niet of je goed engels kunt heinz. anders weet ik mooie browser voor je. pm anders maar. Maar blij dat je probs verholpen zijn nu.

suc6

compuchrisje
25 December 2007, 20:36
@sukkeltje: het gebeurt soms nog hoor, dat na updates IE niet reageert zoals ze in Silicon Valley hadden gehoopt. Hoé ze het testen vooraleer hun patches uit te brengen is ook iets waar we naar mogen raden. Ook is niet iedereen geneigd om zomaar alle mogelijke plugins voor zijn browser op te halen, gewoon omdat je ze niet allemaal echt nodig hebt of omdat je niet juist weet waarvoor een plugin zou moeten dienen. Best mogelijk dat een combinatie van plugins of juist het ontbreken van enkele oorzaak is van dysfunctie van IE. Persoonlijk vind ik Firefox nu een zware logge bink, zeker nu IE zelf ook tabbladen voorziet. Het is enkel dat hij bepaalde handigheidjes geeft, dat hij hier nog mag blijven staan. Voorheen gaf Avant Browser me prima kwaliteit inclusief de tabbladen en een laag geheugenverbruik.
Met een systeemherstel krijg je als effect, dat alle geïnstalleerde software van na de datum waarnaar je bent teruggegaan, ook mee verwijderd is, zowel uit de lijst software als in het register. Ik denk dat Heinz slachtoffer is van de patch-patch-patch actie, alhoewel die effect zou hebben op IE6.
Maar 't is opgelost, voor een tijdje, zolang die updates weer niet opnieuw worden binnengehaald.