Volledige versie bekijken : database aanpassen



HuysKoen
23 December 2007, 20:40
Ik heb een database met ongeveer tegen de 500.000 gegevens. Maar als je iets wil opzoeken dan duurt dit zeer lang, wie kan me een oplossing voorstellen.
Het inladen van het dbm bestand duurt ongeveer 2 minuten en het zoeken ongeveer 5 minuten.

hartelijk dank

Jule
24 December 2007, 23:00
Met welk programma maakt u een dbm-bestand aan?
U pc is vrij van malware (spyware en virussen)?
Is uw pc ouder dan 10 jaar?
Betreft dit een professioneel aangelegde database of is het eerder amateuristisch? Waarom deze laatste vraag? Bij profesionele databases is er een macro voorzien die op een welbepaalde regelmaat de database gaat opschonen. Onder MS acces heet dit "database comprmeren en herstellen ..." en vindt u terug onder Extra. (Dit is zoiets ongeveer , ik ben hier onder linux.)
Of zijn uw half miljoen gegevens active X bestanden?

HuysKoen
26 December 2007, 18:33
ik werk met openoffice. Als ik nu de database moet raadplegen dan duurt dit zeer lang. Ik zou graag een veel snellere manier hebben om de database te raadplegen en opzoekingen te doen

koen

Jule
26 December 2007, 22:35
Hiervoor kan u mij een schop tegen mijn kerstradijsjes verkopen, maar voor zo'n uitgebreide database weet ik slechts één oplossing: MS Office.
Ik zit hier met een nieuw pc'tje met 4Gb ram. Het speelt met excelletjes van 60 Mb. Maar het vraagt tijd voor een Calcje van 20 Mb. En ik laat Openoffice mee opstarten. MS Office draait veel soepeler. Ook in Linux heeft Open Office problemen met zware bestanden.
U zal wel uw database moeten heropbouwen, als u deze oplossing verkiest. Ik hoop dat er hier anderen zijn die u beter kunnen dienen. :good: