Volledige versie bekijken : opstartprobleem



dagini
24 December 2007, 10:14
bij het opstarten van mijn pc krijg ik de melding; NTLDR ontbreekt
druk ctrl/alt/del om opnieuw op te starten
maar het blijf steeds hetzelfde.
heb de windows xp cd ingevoerd en dan windows hertsellen maar ook dat lukt niet hij vraagt een paswoord maar dit heb ik niet.
heb het probleem via een grote omweg opgelost nl:
windows opnieuw geinstalleerd dan true image geinstalleerd en een vroegere image teruggezet.
had ook een opstartcd van true image maar hiermee lukte het ook niet, true image starte op tot het menu waar ik kon kiezen maar toen reageerde de pc ook niet meer .
maar toch had ik graag geweten waarom windows een paswoord vraagt?
of een meer simple wijze om NTLDR te herstellen??

pc pent4 3.2Ghz 1mb en xphome
alvast dank

Milo
24 December 2007, 10:25
Check dit (http://www.tinyempire.com/shortnotes/files/ntldr_missing.htm)

dagini
24 December 2007, 10:31
Sorry MILO maar versta niet al te goed engels

dannyma
24 December 2007, 16:09
bij het opstarten van mijn pc krijg ik de melding; NTLDR ontbreekt
druk ctrl/alt/del om opnieuw op te starten
maar het blijf steeds hetzelfde.
heb de windows xp cd ingevoerd en dan windows hertsellen maar ook dat lukt niet hij vraagt een paswoord maar dit heb ik niet.
heb het probleem via een grote omweg opgelost nl:
windows opnieuw geinstalleerd dan true image geinstalleerd en een vroegere image teruggezet.
had ook een opstartcd van true image maar hiermee lukte het ook niet, true image starte op tot het menu waar ik kon kiezen maar toen reageerde de pc ook niet meer .
maar toch had ik graag geweten waarom windows een paswoord vraagt?
of een meer simple wijze om NTLDR te herstellen??

pc pent4 3.2Ghz 1mb en xphome
alvast dank
als je geen paswoord had moest je gewoon enter drukken en verder gaan ;) .
paswoord wordt indien je in het begin van nieuwe installatie had gedaan in uw geval dus niet was om beter te (beveiligen) als je niets invult zoals ik hier boven al schreef mag je verder gaan ;) .

dagini
24 December 2007, 17:13
SORRY dannyma maar heb ik geprobeerd maar dat lukte niet, gezin ik enige gebruiker ben geef ik bij de insallatie geen passwoord

zomaar
25 December 2007, 08:20
opstarten vanaf cdrom
druk dan op ""R""
druk ""1""
druk ""enter""
C:\WINDOWS

typ cd/ dan krijg je "c:\>"
Als je cdrom driveletter d: heeft, typ dan copy d:\i386\ntldr. Bevestig met j.
of
Heb je een diskettestation?
Zet dan - boot.ini, ntldr en NTDETECT op diskette. Pc opstarten van diskettestation.
done

Aanvankelijk had je xphome? Maar ondertussen sp2 geinstalleerd? Dan heb je wel een xphome sp2 nodig.
En nu ikke veel moe. s6

dagini
25 December 2007, 13:46
Sorry zomaar maar dat laatste ivm sp2 veertsa ik niet goed , heb inderdaad sp2 geinstalleerd en heb ook een cd met xphome met sp2 en deze had ik gebruikt

zomaar
12 January 2008, 00:09
bij mapopties "verborgen bestanden weergeven" selecteren en klik dan op "lokaal station C" klikken. Dan krijg je NTLDR, NTDETECT en boot.ini te zioen. Zet deze op diskette en start dan op vanaf diskette en prob is opgelost.
s6