Volledige versie bekijken : Welk besturingsysteem?



toni42
24 December 2007, 10:54
Hallo

Ik heb hier nog een oud pcke PentiumIII,1000mhz,256mb ram en harde schijf 20Gb.Had graag eens geweten welk besturingsysteem er het best bij past.
Alvast bedankt

Krikkie
24 December 2007, 12:21
Wat ga je er mee doen?
Is het voor bepaalde programma's te draaien?
Alleen voor te surfen en te chatten?
Of...

Als je in Windows gaat zou ik XP erop zetten( (indien mogelijk werkgeheugen bijsteken), ook de windows 98 en 2000 komen in aanmerking, XP geniet mijn voorkeur.

En wat dacht je van een Linux-pc, daar komt ie zeker voor in aanmerking!

Groetjes Krikkie

toni42
25 December 2007, 00:39
Het is enkel voor gewoon wat te surfenen soms eens soms eens ecxel en word te gebruiken .Ik zal xp erop zetten.
Bedankt

Krikkie
25 December 2007, 02:30
Zeker geen slechte keuze!!!
Ik zou echter voor wat kennis te verwerven kiezen voor linux op die pc, als het enkel is voor te surfen en wat excelletjes.
Om te surfen (met firefox) is er geen verschil met XP, excel kan je ook met Open Office... 't Is wel even anders als met Microsoft Office, maar je pc presteert beter dan onder XP... en na wat gewenning ben je daar ook mee weg.
De keuze is aan jouw, beide zijn in mijn ogen uitstekend...
Misschien beide naast elkaar installeren en vergelijken?
Je kan dan na verloop van tijd kiezen.
Ik moet zeggen, dat ik uiteindelijk voor XP gekozen heb, omdat ik programma's heb die ik gebruik, die enkel op XP draaien en uit gewoonte...
De keuze is aan jouw, veel geluk!!!
Wie niet waagt, blijft... alleen achter?

Kerstgroetjes Krikkie

PeterN
25 December 2007, 14:57
Vanwege het lage geheugen (256mb) en de kleine opslag (harde schijf 20Gb) zou ik eerder opteren voor Win98 SE.
Win98 SE is wat kleiner minder zwaar en je kan er ook alles mee, zeker wat jij wil doen ;)
Ofwel zoals Krikkie aangeeft een Linux systeempje, wat ook fijn is om wat kennis op te doen ;)

g_man
25 December 2007, 15:05
Ik zou ook gaan voor de Win98 SE, al moet je daar natuurlijk alles zelf installeren (drivers ed.)...Ga je voor een XP, neem dan de Home, die is minder 'zwaar' dan de Pro, en de extra's die de Pro biedt, ga je toch niet gebruiken.