Volledige versie bekijken : grafische kaart met vga?



Iced Dragon
25 December 2007, 12:44
Blijkbaar is DVI de nieuwe standaard en ook de kaarten die voor de midrange configuratie aangeraden worden zijn enkel met DVI uitgang.

Welke kaart kunnen jullie aanraden met VGA uitgang (mss. met DVI er boven op voor later)?
Ik heb een HP Pavilion f50s en ben in principe niet van plan om hier gauw iets aan te veranderen.

Bovendien is ~120€ (X1950pro) of ~150€ voor die HD3870 kaarten echt wel het maximum wat ik hieraan wil uitgeven. Liefst (veel) minder dan 100€ (heb deX1950pro gevonden voor 99.9€).

Het zou moeten passen met het GigaByte GA-P35C-DS3R moederbord.
Er worden geen spellen gespeeld (nu ja, patience en zo ;) ) of films bekeken. Ik kan niet uitsluiten dat ik geen 3D toepassingen ga gebruiken, maar ik heb daar met on-board systemen ook geen problemen mee gehad.
Dus een gewone kaart die zijn werk doet is voldoende. De meeste (alle?) Graka's zijn sowieso beter dan on-board, of niet?

tnx:good:

g_man
25 December 2007, 13:09
Alle kaarten die enkel DVI-aansluitingen hebben, geven in de doos adapters mee om VGA aan te sluiten, dus dat probleem is opgelost. :) ;)
En ja, de meeste grafische kaarten zijn beter dan de onboard oplossing.

Iced Dragon
25 December 2007, 13:13
Alle kaarten die enkel DVI-aansluitingen hebben, geven in de doos adapters mee om VGA aan te sluiten, dus dat probleem is opgelost. :) ;)
En ja, de meeste grafische kaarten zijn beter dan de onboard oplossing.


merci!! ik was dat vergeten vragen :wall:

dus die X1950pro van 99.9€ is een koopje :)
(het is dus de 256MB versie)
of zit er een addertje onder het gras?
Wordt ook hiervoor een prijsdaling verwacht of ...?

Moet ik letten op compatibiliteitsproblemen? (vb. die DDR3??)
past deze ook op mijn huidig mobo: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=AM2NF6G-VSTA&s=n

Iced Dragon
25 December 2007, 19:54
Wat vinden jullie van de Sapphire Radeon HD2600 serie?

g_man
25 December 2007, 21:09
De HD2600 presteert beduidend slechter dan de X1950...en dan zowel de Pro als de XT versie. Deze is anderzijds wél DX10 en Heeft andere voordelen qua videoencoding tov de X1950. Het is dus kiezen wat je wil.