Volledige versie bekijken : Raar pakketje



alBildjiekiyya
25 December 2007, 14:31
Hoi,

ik ging net op msn en er opende zich een venster van een vriend maar hij sprak ineens in het Engels? Maar bovenal was hij offline en ik kreeg dus een .RAR pakketje. Ik heb het gedownload en daarna uitgepakt, wat ik al raar vind aangezien je normaal geen downloads kunt doen als iemand niet online is.

Maar vervolgens kreeg ik een MS-DOS bestand toen ik het had uitgepakt. Het bestand heet "foto-490.JPEG-[...]@hotmail" en het type bestand is "MS-DOS toepassing". Toen ik op dit uitgepakte bestandje van 120kb had geklikt verdween het. Weet iemand wat dit bestandje is?

Heeft het zich in het registery genesteld?


Groet,

I.

RODY_2_NL
25 December 2007, 14:34
Zou nu maar is een hijjack logje maken en in desbetreffende forum plaatsen.

Zou jouw vriend ook maar ff inseinen dat hij waarschijnlijk een virus heeft.

compuchrisje
25 December 2007, 20:47
Hijackthis is zeker aan te raden, kijk ook meteen in je map ontvangen bestanden, er zal mss een zip file instaan, de naam ben ik even kwijt, maar er zit zogezegd een foto in. Zie je het staan, meld dit dan even aan de spywareslayers, het ding is hardnekkig en kan je hele pc om zeep helpen.

Edit: in de naam staat iets met 'dance', 't kwam even terug.

Baloeke
26 December 2007, 19:03
Als je vriend je plots gaat aanspreken in het engels is dat niet verdacht?
Volg de raad van compucrhrisje maar. Als niet weet hoe dit te doen kijk eens op volgende tutorial (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=43)

alBildjiekiyya
30 December 2007, 17:24
Als je vriend je plots gaat aanspreken in het engels is dat niet verdacht?
Volg de raad van compucrhrisje maar. Als niet weet hoe dit te doen kijk eens op volgende tutorial (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=43)

Jawel, toch wel, maar de mens heeft de neiging om het toch te downloaden... en uit te pakken...

en erop te klikken...

strikerfox
30 December 2007, 18:27
sommige mensen instaleren van alles, en openen alles en nog wat,en achteraf zijn ze verwonderd dat hun pc tilt slaat en niets meer naar behoren nog werkt.gelukkig voor vele dat minatica er is,anders mogen ze iedere maand hun pc binnen dragen naar hun winkel,of iedere maand formateren.de laatste tijd is het wel een beetje erg.

WaarBenIk?
30 December 2007, 18:45
ahah bedoel je minatica of gewoon gebrek aan pc kennis? :p