Volledige versie bekijken : Nieuwe behuizing



crossfire1
25 December 2007, 19:10
Ik heb beslist een nieuwe case aan te schaffen. Nu was mijn vraag, dat dit alleen doenbaar is, zonder prof. hulp. Waar ik allemaal op moet letten? En of ik mijn bestanden kan behouden?
Mijn nieuwe case is een ANTEC NSK4480 Black en Silver 380 Watt.
Bedankt.

fryum
25 December 2007, 19:38
Waar je vooral moet op letten, is dat alles opnieuw aangesloten wordt zoals het was in je oude case.
Een ide, of sata kabel, zal wel geen probleem geven denk ik zo.
Tekeningetjes maken en nota's nemen is aan te raden.
Wat hierbij handig is, is een digitaal fototoestel.
Neem close-ups van 'moeilijke' aansluitingen en print deze af.
Leg niet teveel door elkaar, hang misschien zelfs ettiketjes aan kabels of onderdelen, werk systematisch en dan kan er eigenlijk niet veel mislopen.

Succes !

g_man
25 December 2007, 21:10
Je hebt nog altijd de handleiding van je meoederbord om je te helpen met het aansluiten en ons natuurlijk. Als je nu over 'ouder' materiaal beschikt, toch even nagaan of je voldoende aansluitingen hebt op je nieuwe voeding om aales van stroom te voorzien.

crossfire1
25 December 2007, 22:08
De nieuwe case beschikt over een voeding van 380 Watt, kan dit voor problemen zorgen? Ik denk dat ik nu 500 Watt heb.

Kokki
26 December 2007, 18:37
Wat is de rest van je config? Het is te overwegen om die oude voeding te hergebruiken (afh. van merk en de staat waarin hij verkeert)

g_man
26 December 2007, 18:56
http://www.minatica.be/showthread.php?t=42858
Hie kan je berekenen hoeveel je nodig hebt...de nieuwste CPU's verbruiken aanzienlijk minder, maar de GPU's daarentegen slokken weer meer energie...dus idd die 2 voedingen eens vergelijken met elkaar en de beste nemen.

crossfire1
27 December 2007, 11:42
Maar kan ik mijn bestanden behouden of moet ik alles er opnieuw opzetten?

seppevw
27 December 2007, 12:05
Je kan al je bestanden houden aangezien de harde schijf dezelfde blijft.
Enkel de voeding en de doos vervang je al de rest kan je gewoon opnieuw aansluiten als voorheen.
Let wel, zoals ze hierboven al zeiden maak een foto of tekeningetje van de power, reset, hdd led en power led stekkertjes enz. omdat deze dus vervangen worden door deze van je nieuwe kast.

crossfire1
30 December 2007, 21:45
Mission accomplised dankzij de vakkundige hulp van Firefreak.
Ook jullie bedankt voor de nuttige tips!
Mercie