Volledige versie bekijken : IE werkt plots niet meer..



pro
26 December 2007, 23:26
beste forum lezertjes...
enkele dagen geleden heb ik IE7 gedownd en werkte zéér goed...
de dag nadien merkte ik dat de IE7 webbrowser niet meer werkte....
ik heb al geprobeerd met een systeem herstel en dergelijke maar krijg IE niet meer aan de praat...
ik heb mozilla firefox gedownd en sinds dien gebruik ik deze als webbrowser...
nu vraag ik met echter 2 zaken af...
1) geniet ik nog van de automatische update's??
2) is er alsnog een oplossing mn IE terug aan de praat te krijgen...

thx for the support

gabriel
27 December 2007, 10:49
http://windowsxp.mvps.org/IEFAQ.htm#IEMax
IE 7 verwijderen : config scherm - software- bovenaan updates aanvinken , daar vindt je EI7 en klik op verwijderen , je ' zou ' terug op IE6 moeten komen
plaats de cd-rom van xp in de lader en niet openen ( of terug sluiten ) ga naar start -uitvoeren en typ sfc /scannow ,en zie wat er gevraagd wordt ( werkt ook met een recovery cd )

strikerfox
27 December 2007, 11:56
bij update's of bij het instaleren van nieuwe software , maakt eerst een back-up, indien er achteraf problemen zijn kan je die terug plaatsen,ik heb dat hier al meerdere malen vermeld,zo zal je de volgende keer hier niet staan.wie niet horen wil moet voelen.

pro
27 December 2007, 14:30
beste...
bedankt voor de reactie's....
maar ik vind bij ''software' GEEN update's van IE7...nog het IE7 instal prog...
Ik neem aan dat er helemaal geen IE7,IE6,of in ieder geval een IE geinstalleerd is op mn pc(alhoewel dit enkele dagen geleden WEL het geval is)..
en het probleem is,ALS ik IE installeer men zegt dat er al een instal van IE op mn pc staat ook al is dit niet het geval...
Update's die te maken hebben met IE staan niet in mn software vermeld..
de enige update's die ik te zien krijg zijn''beveiligings update's''....dus geen IE update's...

en nog eens iets...
als men IE7 aanbeveeld en men downd die en den dag nadien merkt men probs is er geen enkele mens die het in zn hoofd haald daar EERST nen backup van te maken...tis downen of niet downen...

met vriendelijke dank
maar het prob is nog niet van de baan...

pro
27 December 2007, 15:22
nu heb ik terug IE7 gedownd...
het icoontje staat op mn bureau blad...maar als ik erop klik gebeurd er niks...
nu staan de update's van IE7 WEL in mn software vermeld....
maar IE7 werkt nog steeds niet..
het jammere is dat ik geen xp cd-rom bezit...

gabriel
27 December 2007, 17:17
@strikerfox : wie zonder zonde is werpe de eerste steen
http://www.minatica.be/showthread.php?t=50791 hier staat ook zo iets
als je ie toch nog niet kan verwijderen geef ik je wel een tip waar je deze zeker kan verwijderen , maar laat ons het even rustig houden ok ? en dan zal je alles opnieuw moet installeren en dat vraagt ook even tijd

strikerfox
27 December 2007, 17:38
zeg eens pro, als je klikt op andere icontjes die b.v. van van uw werkbalk(start)bijvoorbeeld, reageren die. indien van niet of maar af en toe, kan ik je hopelijk verder helpen.

pro
27 December 2007, 19:10
alles werkt...mn pc staat helemaal in orde...
enkel de IE werkt niet...
maar geen nood...ik heb heel dat IE gedoe van mn pc gesmeten en gebruik nu firefox en opera...
wat ik dus wel uiterst wreemd vind dat is het volgende=
1) als ik op 'start'' klik en ik klik vervolgens op ''windows update'' dan reageerd deze niet...
2)ik geraak via het internet niet op de automatische update pagina...
3)een link die men door stuurt via msn kan ik niet openen...

dit allemaal omdat ik geen gebruik maak van IE....wreemd toch??
ik heb mn pc volledig onder controle wat betreft spyware/trojans en dergelijke..dus daar ligt het allersinds niet aan...
als ik bovendien IE6 wil installeren dan zegt hij dit= u systeem bevat een nieuwe versie
als ik dan IE7 wil installeren en het installeren is voltooid en dus het icoontje van IE7 op mn bureaublad komt te staan en ik klik erop...dan werkt het niet....
ik kan je zeggen dat mn pc NIKS over IE bevat...geen software..nog enige update's...dus mijn pc is zoals het ware IE vrij...

en aangezien ik nu reeds mozilla en opera gebruik is dat geen enkel probleem...
alleen ben ik bang voor de bovenstaande 3punten...waar ik niet meer van geniet...
het feit dat ik dus geen IE meer gebuik is het probleem eigenlijk niet...enkel de 3 zaken die ik vermelde baart me enige zorgen...

strikerfox
27 December 2007, 19:39
pro, ga eens naar www.pctools.com (http://www.pctools.com) klikt op home en download daar treathfire(het is freeware) en laat hem maar eens scannen.de gevonden infecties plaats hij in quaranteine, hij zal waarschijnlijk explorer exe vinden en dat is het probleem, pas op wat hij in qauranteine steekt kan je niet volledig verwijderen, je kan het enkel maar door programma terug te uninstallen. ik gebruikte wel explorer 7

compuchrisje
27 December 2007, 20:10
't Is hier wel een vreemde zaak, je bent zowat in het nauw gedreven omdat je IE7 wél of niet zou hebben. Kan je het terugvinden in je lijst met software via het configuratiescherm? Je zal dan wel even op de extra knop: Windows onderdelen toevoegen en verwijderen moeten klikken. Internet explorer staat apart van de rest. Als het dan toch niet wilt werken, is het ook best dat je het via daar verwijderd. Krijg je dan ook meldingen, mag je zowat zeker zijn dat je met een malware variant bent opgescheept (updates worden geblockt).

pro
27 December 2007, 20:19
compuchrisje

in de software lijst staat IE niet ....ook geen update's....
en in de ''windows onderdelen'' staat IE wel aangevinkt....


strikerfox
ik zal hetgeen u beschreef ééns uitvoeren...

ik laat van me horen indien ik meer weet...

grtz en vriendelijke dank beiden..

pro
27 December 2007, 20:36
ik heb dus threatfire gedownd...en full scan gedaan...
geen threat's gevonden...zie resultaat...

http://img244.imageshack.us/img244/6971/minanticacg0.png

compuchrisje
27 December 2007, 20:40
Malware bestaat tegenwoordig in zovéél vormen dat je met één antispyprogje niet echt safe kan zijn. Probeer eens online een scan te laten uitvoeren: hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=46487)krijg je de tools zowat toegegooid ;)

pro
27 December 2007, 23:29
hahaha...dat is nou net iets wat ik als beste weet...
ik bezit namelijk heel wat spyware removers....maar zoals je zelf zegt..wat is de beste en welke beschermen het meeste...
ik heb ewido(avg anti spy)...ewido s&d....trojan remover...hitman...ad aware...windows defender...ah te gek om op te noemen...en weet je....ook al ben je tot de tanden gewapend...trojans en spyware kom je altijd wel tegen....

heinz1
28 December 2007, 16:01
Compuchrisje,
Windows toevoegen of verwijderen, heb je dan niet je instal cd nodig ? zo ja; Pro heeft er gene, tenminste zo lees ik het.

pro
28 December 2007, 16:10
heinz1 idd wat u zegt klopt...mijn cd rom van xp is door een verhuis verloren geraakt en dus kan ik geen gebruik maken van die cd rom..
er is dus duidelijk geen alternatief om mijn IE terug te krijgen...
en neen...systeem herstel is geen optie,want deze heb ik al gedaan...

thx for the support

PeterN
28 December 2007, 16:34
Heb je wel een legale windows? Anders blokeerd 'M$ genuine' uw updates?
http://www.microsoft.com/genuine/default.aspx?displaylang=nl
Het gaat voor alle duidelijkheid over XP?

heinz1
28 December 2007, 16:43
Pro,
ga eens googelen en vraag ie7, dan kom je toch op de site van windows terecht en kan je deze downloaden, maar ja, verder in de instal wordt misschien weer die cd gevraagd !?

pro
29 December 2007, 03:01
hallokes...

even een paar duidelijkheden op een rijtje zetten...

*ik heb een legale xp home editie bestuursysteem
* Ik kan uiteraard de IE7 dowloaden...MAAAAAR...(en nu komt het)...eens het icoontje van IE7 op mn bureaublad staat wil het NIET werken....
*als ik IE6 download van zegt men dit: ''uw systeem heeft een recentere versie van IE gevonden''...


dus wat is nu mijn probleem...
1) gelijk welke IE ik ook download...ze werken niet...(nog IE6 of IE7)
2) mijn pc bevat geen enkele update van IE...(niet in de software lijst nog in het register)

deze problemen ondervind ik
1) ik kan geen linken via msn openen
2) als ik op ''start'' klik en ik open ''automatische update's'' dan reageerd deze niet(gaat niet open)
3) ik kan geen bestanden via msn accepteren
4) IE7 kan ik downloaden,maar ééns het IE7 icoontje op mijn buraublad staat en ik klik erop reageerd deze niet
5) als ik IE6 download dan zegt men dit= ''uw systeem bevat een recentere versie''

J.W.
29 December 2007, 03:59
Rechtsklikken op het icoontje van IE, Eigenschappen - Tabblad Snelkoppeling - Doel: Wat staat daar?
Normaal moet dit daar staan: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"

Program Files - Internet Explorer: Staat IEXPORE.exe daar?
Indien wel: Rechts op klikken - Kopiëren naar - Bureaublad Snelkoppeling.

pro
29 December 2007, 13:36
http://img177.imageshack.us/img177/776/iewh6.png
zie jij iets wat niet klop?? snelkoppeling werkt niet van IE7

pro
29 December 2007, 13:51
via ''program filles'' deed ik een snelkoppeling van 'IE'naar het bureaublad...
maar ook dit heeft geen enkel effect...
ik ondervind nu wel dat er 2 soorten update's staan in mijn software lijst..mits de installatie van IE7....
maar zoals ik al reeds zei en ik zeg het nog steeds..het icoontje van IE7 die op mn bureaublad staat WERKT NIET....

ik weet me nu echter geen raad meer...

****en het rare is= als ik op start klik en ik klik op automatische update's ...dan reageerd deze OOK NIET...****

heinz1
29 December 2007, 17:34
Pro,
als ik jou zo zie verder handelen, kom ik tot de conclusie van, spraks gaat er niets meer, sorry hoor.
Eén ding kan je doen en dat is, via Configuratie - Software (hier alles wat ie aangaat of het nu 3 - 6 of 7 is verwijderen.
Mogelijk wordt hier niet alles verwijderd, ga dan naar Start - Zoeken- Mappen en bestanden - tik hier IE 6 of 7 - het vak alle schijven- en laat windows maar zoeken.
Daarna doe je een Ctrl A en delete, en als dit niet gaat rechter muisknop en één voor één verwijderen, want er kan nog altijd een bestandje verloren zitten, een bestandje dat bij jou een conflict veroorzaakt. En als dan jou systeem IE vrij is, herstart het geheel en probeer dan IE 7 te downloaden en op een rustige manier te installeren, en sorry voor de andere helpers, hoe goed ze het ook mogen bedoelen, progjes van hier en beveiliging van daar laat het voor wat ze zijn, HET HELPT IN UW GEVAL NUL NIETS.
Nog één ding, ga van die automatische update installatie af, en kies voor punt 2, n.l. automatische update, en jij beslitst hoe wat en wanneer, door een "Aangepaste" werkwijze.
Zeg dat deze het gezegd heeft, mij hebben vele helpers al de kop zot gemaakt, en per slot van rekening deed "Systeemherstel" bij mij veel wonderen, je moet alléén maar naar het juiste tijdstip teruggaan, sorry voor diegene die een andere mening hebben.
Grtjs

pro
29 December 2007, 17:50
heinz1...
ik zit al 3dagen te denken wat u nu schijnt te typen....
maar dit zou geen forum zijn mocht er geen oplossing uit de bus komen...en kom ik ook weer tot de conclussie dat er niet voor elk probleem een oplossing is weggelegd....
maar enkel door de problemen die ik reeds ondervond kan men leren deze te voorkomen indien er er juiste oplossing is...
mocht je in mijn plaatst zijn en je kreeg net zoveel hulp als ik de voorbije dagen dan zou je pas in je beide handen klappen..ook al heef ik je zeker geen ongelijk in je redeneren:)
men probeert enkel maar te helpen..en dit op ieder zn manier...
een forum is voorzien voor mensen die stuiten op dagelijkse miserie in en over hun pc en al hetgene er rond...
mijn pc is tip top in orde...enkel zijn er zo van die zaken waar ik het fijne wil van weten....:shy:

maar ik zal jou raad in acht nemen en het een poging geven...wie weet heeft jou redenering de opossing........

heinz1
29 December 2007, 18:04
PRO EN ALLE ANDEREN.
BEGRIJP ME NIET VERKEERD.
Ik geef geen kritiek op iemand, dit ligt niet in mijn aard, trouwens, maar dat kan jij niet weten, in mijn twee handen klappen zal moeilijk wezen met maar één hand, maar dat terzijde.Voor een paar dagen, zat ik mijn hele knowhowe, in de trubels, en dank zei dit forum ben ik tot de oplossing gekomen, ik heb het toen gezegd, dom dom van mij, had ik één dag vroeger teruggegaan in "Systeemherstel", was die hele drukdoenerij niet nodig geweest.
Pro, ik wens je veel plezier met hetgene je nog voor de boeg staat, en nogmaals, ik hou van de mensen die hier trachten andere te helpen, eerlijk. Maar soms moet je keuzes maken, of niet soms !?
Grtjes.

gabriel
29 December 2007, 19:09
hahaha wat je ook doet internet explorer KAN je niet verwijderen !!!!!!!!!!
maar voor diegen die prob's heeft ..... berichtje van 10 dagen geleden
http://support.microsoft.com/kb/318378/

gabriel
29 December 2007, 19:32
ah ja lees eens wat er staat .... toch klaar en duidelijk ??? :wall: :wall:

pro
29 December 2007, 20:04
die screenshots konden ni kleiner zeker...;)

pro
29 December 2007, 20:35
Gabriel
ik heb die link die je gaf eens aangevinkt...en ja idd..U HEEFT GELIJK...de info die u mij gaf klopt....
ik heb dus gelezen wat die link aangaf....maar begrijp 1 ding niet zo goed..
ZIE SCREENSHOT AUB....kan u mij AUB ééns DUIDELIJK uitleggen of verwijzen waar ik het GELE gedeelte die ik hier aangaf kan vinden?????????
dank u.......


http://img411.imageshack.us/img411/209/20071229192813ql8.png

compuchrisje
29 December 2007, 20:37
Gewoon even scrollen Pro tot je het stukje na die twee regels in rood tegenkomt. Het gaat om een aanpassing in het register, de markering staat op puntje 3.

gabriel
30 December 2007, 08:02
beste Pro ..... zie even naar uw post onder nr 21 .... daar staat toch zeer duidelijk : snelkoppeling : GEEN !!
verwijder eens dat stom geval (rechts klikken = verwijderen )
ga naar start , in het menu dat je nu krijgt staat altijd : internet explorer en outlook express ( of outlook ), sleep ie naar een lege plaats op uw buroblad zo zou je een volwaardige snelkoppeling moet hebben..... kijk ook even naar het path dat opgegeven is daar zou je een icoon moeten hebben met ie , maak van hieruit een snelkoppeling indien niet heb je een volwaardig probleem (als het icoon er niet is )
je hebt toch ook ie onder alle programma's sleep deze naar een lege plaats op uw buroblad , dat gaat toch ook ??

pro
30 December 2007, 13:55
ik heb hetgeen u me duidelijk maakt al allemaal ondernomen gabriel..u moet weten dat ik niet een leek der computers ben...
ik zit met een groot IE probleem...en mocht ik mezelf kunnen behelpen dan zou ik hier uiteraard geen hulp komen vragen..
ik zou liever willen dat je mijn vraag ivm het GELE gedeelte die ik maakte op mn screenshot eens beantw....mocht u me eens duidelijk uit leggen waar en hoe ik die ''desbetreffende subsleutel'' kan vinden..dan was ik uit de problemen.;:shy:
anders stel i voor dat jij het wil doen via ''hulp op afstand''...want ik zit er heel dichtbij...en kheb de indruk dat het register idd mijn probleem is....
dus dat is eigenlijk het enige wat ik wil weten....
zou je aub eens een stap voor stap uitlegje kunnen geven???
uitvoeren>>>>>regedit>>>>(en dan????)........want ik vind die desbetreffende subsleutel NIET:cry::cry::cry::cry::cry:


thx for the support

compuchrisje
30 December 2007, 22:17
http://img169.imageshack.us/img169/8495/scrnregbo7.jpg

Zo zou het er daar moeten uitzien... is dat niet zo, kan je dan even een screenshot geven van wat daar wél zit?

gabriel
31 December 2007, 10:27
@chrisje zo zou het moeten zijn
ik moet ook somige beweringen terug nemen :frown: je kan wel MS IE wel verwijderen , en als je IE trug wil herstellen kan dit zo :
uitvoeren typ : %systemroot%inf ok
zoek het ' inf ' bestand - openen - zoek naar ie
rechter klik en kies voor instaleren ( bestandje is +/- 110 kb )

pro
1 January 2008, 13:51
beste mensen...
het IE probleem is van de baan...
via mijn xp home cd rom heb ik het kunnen in orde brengen...
ik bedank iedereen voor de hulp bijdrage...informatie en dergelijke...
ik wens dan ook bij deze iedereen een gelukkig 2008...

hier mag dus een slotje op:p