Volledige versie bekijken : pc herkent cd-r station niet meer



minoe
27 December 2007, 14:22
Sinds kort herkent mijn dochter haar pc het cd-r station niet meer.Denk dat het probleem is ontstaan na het maken van een netwerkverbinding tss mijn pc en die van mijn dochter via hub.Heb een tijdje geleden ook een andere harde schijf gestoken maar na het installeren van deze werkte het cd-r station nog.Wordt niet herkent bij apparaatbeheer.Als ik in mijn bios iets wil veranderen lukt dit gewoonweg niet.De instellingen staan als voordien al heb ik deze veranderd en gesaved ????
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn

Kokki
27 December 2007, 15:06
Het is me niet duidelijk of het cd station in de bios wordt herkend.
Heb je de kabels ook al eens gecontroleerd?

minoe
27 December 2007, 20:52
Is opgelost.Nog eens al de kabels goed vastgestoken(had ik normaal al gedaan),batterij van moederbord gedaan en eens uitgekuist.Daarna pc terug opgestart en mijn cd-r station stond er terug.Vind het wel raar (is al van het begin zo als ik pc gekocht had) dat ik telkens via bios moet gaan om windows te starten.Mijn floppy staat als eerste en mijn harde schijf als tweede.Krijg telkens de keuze bij opstart tss F1=resume of F2=setup.Als ik voor resume kies is het volledig gedaan en als ik voor setup kies ga ik via mijn bios rechtstreeks naar save and exit zonder iets te veranderen en dan pas geraak ik in windows.Heb al eens rondgesnuffeld in mijn bios maar ben daar niet echt van op de hoogte en dus laat ik het maar zo.Zou het wel graag opgelost krijgen.Iemand idee ???

Kokki
27 December 2007, 22:06
Heb je toevallig een ander biosbatterijtje liggen? Mss is dat aan verandering toe.

minoe
27 December 2007, 22:45
Heb je toevallig een ander biosbatterijtje liggen? Mss is dat aan verandering toe.
Nee.Is normaal 3V denk ik en meet nu 2.5V.Is inderdaad niet optimaal meer denk ik.Is toch dat batterijtje die op moederbord zit of toch niet.Zie anders niet direkt een batterij zitten.

Kokki
27 December 2007, 22:50
ja, meestal een cr2032

minoe
30 December 2007, 16:28
Een nieuw batterijtje gestoken maar helpt niet.

Kokki
30 December 2007, 21:59
Heb je iegenlijk al eens geprobeerd om in de bios de hd als eerste te zetten?

minoe
31 December 2007, 01:40
Heb je iegenlijk al eens geprobeerd om in de bios de hd als eerste te zetten?
Ja.Maar dit lukte niet.Telkens ik wat in mijn bios probeer te veranderen en save gaat hij toch terug naar de vorige instellingen.Zal ne keer proberen met het nieuwe baterijtje

Buzze
31 December 2007, 13:23
Hey Minoe,
kijk eens in je Bios of primairy en secoundairy op Auto staat!
Ik had hetzelfde probleem:kabels waren losgekomen,terug ingestoken en in bios alles op AUTO gezet.Probleem opgelost!