Volledige versie bekijken : Vista vershillen



jigs
28 December 2007, 17:29
wat is het evrshill tuusen 32bit en 64bit
welke is het beste en welke gaat het beste voor een gamer ?

g_man
28 December 2007, 18:27
Voor- en tegenstanders van beiden natuurlijk. Als je een recent systeem hebt, kan je perfect kiezen voor een 64-bit versie, ouder materiaal durft nogal eens te zorgen voor driverproblemen of zelfs helemaal niet werken.
Niet alle programma's zullen werken op een 64-bit Vista, vandaar dat je deze best installeert met een andere 32bit versie als dualboot. Wat gaming betreft, zal de toekomst uiteraard weggelegd zijn voor de 64-bit. Ook hier voor-en tegenstanders voor huidig gebruik.

PeterN
28 December 2007, 18:43
Ik gebruik momenteel de 64 bit versie. Het is zoals Gman al aangeeft soms wat ambetant kwa driver en software. Het is gewoon nog een beetje vroeg voor de 64 bit versie waardoor nog niet alles verkrijgbaar is op 64 bit. Maar eens je uw drivers en soft bijeen hebt draaid het wel goed ;) Daarnaast heb je ook nog altijd de mogelijkheid iets te draaien in XP sp2 compatible mode.
Enigste waar ik nog op wacht is de 64 bit versie van ADaware.

Let ook steeds op als je soft of drivers moet kiezen. 'Werkt op Vista' is meestal enkel de 32 bit versie ;) Voor drivers durven de drivers van XP 64 bit het ook soms doen.

Hoedanook, zal het wel naar 64 bit gaan evalueren, maar nu is het wat vroeg. Iemand die graag wat zoekt en probeerd kan zeker al rond komen met 64 bit ;)

jigs
29 December 2007, 02:46
ok bedankt jongens
ik zal dan nog maar wat wachten lol

dannyma
29 December 2007, 15:26
voor games het beste is nog altijd 32 bits om dat vele daar onder schrijven ook kan 64 bits zijn maar ik denk veel minder .
info : kijk eerst goed op de verpakking voor wat de game's allemaal compatibel zijn en wat voor grafisch gedeelte ze gebruiken en hoeveel ramgeheugen is al veel problemen ontlopen ;) en kans dat je niet terug moet ;) .