Volledige versie bekijken : geen internet meer...



bert_l
28 December 2007, 17:41
Sinds kort kan ik met mijn laptop niet meer op internet. Met de desktop kan dat nog wel.

Ik heb een draadloze modem/router van Philips, een usb ADSL adapter van Asus voor de desktop en een PCMCIA adapter (ook Asus) voor de laptop.

Als ik de status van mijn draadloze netwerkverbinding op roep geeft die aan dat ik wel degelijk verbonden ben. Uiteraard lukt ook msn niet meer. Als ik daar een troubleshoot uitvoer, krijg ik als resultaat dat mijn gateway offline is.

Iemand enig idee hoe mijn probleem verholpen kan worden?

Alvast bedankt!

Kokki
28 December 2007, 20:05
Wat voor een ipadres krijg je op die laptop (start - uitvoeren - ipconfig /all)?
Is er aan de draadloze beveiliging gewerkt?
Surf eens naar de interface van de router en kijk daar eens of alles nog juist staat.

PeterN
29 December 2007, 16:31
Zoals kokki al zegt: als je draadloze verbinding wel werkt en verbonden aangeeft, maar je geen verbinding met internet krijgt gaat het meestal om een beveiligings fout.
Via punt 1 hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094) kan je al eens zien als je een geldig ip krijgt. Post eventueel het resultaat hier even.

Kijk de setting van de laptop na dat hij staat op 'automatisch ip krijgen'. Voor de rest beveiliging (macadres en Wep/wpa) nakijken in router en laptop. Beide moeten zelfde staan ;)