Volledige versie bekijken : pc start niet meer op



reddevel
29 December 2007, 12:14
Heb de laatste dagen al 3X het probleem gehad dat als ik mijn pc wil opstarten deze helemaal niet meer reageerd. Wanneer ik hem van stroom voorzie gaat het stroomlampje branden, als ik daarna op de startknop druk gaat het lampje van de opstart aan maar er gebeurd niets ook het scherm blijft zwart (harde schijf draaid). Na enkele malen de stroom af te sluiten en enkele opstart pogingen start hij dan uit eindelijk wel normaal op. Kan mij iemand vertellen wat hier aan de hand is???

reddevel
29 December 2007, 15:11
heb er nog een probleem bij, als ik de pc toch opgestart krijg en even bezig ben op de pc dan blokkeerd het hele zootje en moet ik hem als ie het al doet dan terug resetten (maar meestal heb ik dan het probleem dat hierboven beschreven wordt). Wat het probleem van niet opstarten betreft hoor ik ook de bipjes van de Bios niet, geen infoscherm... :cry:

PeterN
29 December 2007, 16:12
Controleer als de ventilators draaien.
Wat je ook eens moet doen is als hij opgestart geraakt eens naar de bios gaan en daar de spanningen controleren. Laat de pc eventueel even op dat scherm staan. en kijk als hij blokeerd en als je spanningen nog binnen tolerantie zijn.

reddevel
29 December 2007, 16:17
Controleer als de ventilators draaien.
Wat je ook eens moet doen is als hij opgestart geraakt eens naar de bios gaan en daar de spanningen controleren. Laat de pc eventueel even op dat scherm staan. en kijk als hij blokeerd en als je spanningen nog binnen tolerantie zijn.
thanks voor de reactie, de ventilators draaien nog maar kan je mij vertellen hoe ik de spanning moet controleren als ik in de Bios zit.

PeterN
29 December 2007, 16:19
Iedere bios is anders, maar er is daar een blad waar je online de verschillende spanningen kan controleren, toch bij recente pc's. Dus ga in je bios en dan even zoeken naar die blz. Het zit meestal onder een ander item.

reddevel
29 December 2007, 17:00
sorry maar kan daar momenteel nog niets van vinden, ga direct nog eens proberen maar moet er heel snel bij zijn want als ik een tiental minuten met de muis of toetsenbord werk dan blokkeerd het hele geval. Het rare is als ik de pc gewoon wil opstarten lukt het meestal niet en bij een herstart lukt het telkens wel. Nog een vraagje kan de oorzaak hier eventueel bij de voeding liggen omdat hij uitvalt als ik een tiental minuten op de pc bezig ben :damn:

PeterN
29 December 2007, 19:37
Kan aan vanalles liggen maar mijn gedacht ging idd naar de voeding daar je bij opstart zelfs geen biosmelding krijgt. Als de spanningen niet stabiel of hoog genoeg zijn blijft alles in reset. Als je de mogelijkheid hebt om met een andere voeding te proberen zou ik dat zeker doen.

Obsessed
29 December 2007, 19:43
Iedere bios is anders, maar er is daar een blad waar je online de verschillende spanningen kan controleren, toch bij recente pc's. Dus ga in je bios en dan even zoeken naar die blz. Het zit meestal onder een ander item.

Mogelijk vind je dat onder "Hardware Monitor" in je Bios.

reddevel
29 December 2007, 21:10
wat de mogelijkheid betreft van de bios ga ik even mee wachten als jullie het niet erg vinden daar de pc na een 10 tal minuten vast loopt en ik dat nogal gevaarlijk vindt als ik in de bios zit. Maar heb eigenlijk nog een vraagje over dat vastlopen kan dat eventueel ook aan de voeding liggen :confused:

Obsessed
29 December 2007, 23:18
wat de mogelijkheid betreft van de bios ga ik even mee wachten als jullie het niet erg vinden daar de pc na een 10 tal minuten vast loopt en ik dat nogal gevaarlijk vindt als ik in de bios zit. Maar heb eigenlijk nog een vraagje over dat vastlopen kan dat eventueel ook aan de voeding liggen :confused:

Dat kan idd, zoals PeterN ook al vermeldde.

Ik heb ooit zoiets bij een vriend opgelost, en daar was de vasthechting van de koelblok van de CPU losgekomen, met gevolg dat de processor TE warm werd.
Daarom ook het voorstel om de temperaturen via het Bios te bekijken.

reddevel
30 December 2007, 00:05
Dat kan idd, zoals PeterN ook al vermeldde.

Ik heb ooit zoiets bij een vriend opgelost, en daar was de vasthechting van de koelblok van de CPU losgekomen, met gevolg dat de processor TE warm werd.
Daarom ook het voorstel om de temperaturen via het Bios te bekijken.

ben de bios momenteel aan het resetten, wat zijn de gevolgen al ik hem opgestart krijg in de bios geraak en de pc loopt dan vast want zover ben ik dus niet op de hoogte???

Obsessed
30 December 2007, 00:31
ben de bios momenteel aan het resetten, wat zijn de gevolgen al ik hem opgestart krijg in de bios geraak en de pc loopt dan vast want zover ben ik dus niet op de hoogte???

Ook in de bios moet je wijzigingen opslaan, dus denk ik niet dat het problemen zou geven.

reddevel
30 December 2007, 00:36
heb hem net even aan de praat gekregen maar vooralleer hij goed en wel volledig opgestart was liep hij weer vast. :damn:

Obsessed
30 December 2007, 00:40
Als je de mogelijkheid hebt om met een andere voeding te proberen zou ik dat zeker doen.

@ Reddevel;
Als je de mogelijk moest hebben zou ik zeker en vast de raad van PeterN niet in de wind slaan.

reddevel
30 December 2007, 00:50
@ Reddevel;
Als je de mogelijk moest hebben zou ik zeker en vast de raad van PeterN niet in de wind slaan.

heb hier nog een oudere pc staan kijken welke voeding daar in zit en of ik deze kan gebruiken om te testen. In de defecte pc zit een Fortron Source FSP 300-60ATV (PF) voeding in.

Obsessed
30 December 2007, 00:56
heb hier nog een oudere pc staan kijken welke voeding daar in zit en of ik deze kan gebruiken om te testen. In de defecte pc zit een Fortron Source FSP 300-60ATV (PF) voeding in.

Die voeding van die oudere pc zal wel voldoen voor een testje hoor (zal wel minimum 250 Watt zijn hé).
Je hoeft ze zelfs niet in te bouwen (om te testen).
Wel aansluiten natuurlijk ;).

reddevel
30 December 2007, 00:58
ga de voeding eens bekijken, moet ze nog eerst demonteren, nog een vraagje moest deze de oorzaak zijn is het dan beter dat ik een zwaardere plaats of heeft dit geen nut???

Obsessed
30 December 2007, 01:10
ga de voeding eens bekijken, moet ze nog eerst demonteren, nog een vraagje moest deze de oorzaak zijn is het dan beter dat ik een zwaardere plaats of heeft dit geen nut???

Hangt af van de pc-configuratie.
Maar wat zwaarder kan nooit geen kwaad hoor.

zariash
30 December 2007, 01:26
ga de voeding eens bekijken, moet ze nog eerst demonteren, nog een vraagje moest deze de oorzaak zijn is het dan beter dat ik een zwaardere plaats of heeft dit geen nut???
alleen opletten dat het wel dezelfde aansluitingen zijn . stekkers bedoel ik dan want er zit wel verschil in de aansuitingen .
grtjs

reddevel
30 December 2007, 09:56
alleen opletten dat het wel dezelfde aansluitingen zijn . stekkers bedoel ik dan want er zit wel verschil in de aansuitingen .
grtjs
bedankt voor deze tip, heb net de andere pc open gehaald en zie dat bij de aansluiting van HD de kabeltjes anders zitten namelijk bij de oude zitten de kleuren; geel, zwart, zwart, rood en bij mijn pc zitten ze; geel, zwart, rood, zwart en is ook een iets ander plugje. Ook is deze oude voeding maar 215 W

reddevel
30 December 2007, 10:50
nieuwe verwikkeling, heb de pc nog eens kunnen opstarten en kreeg geen windows maar een blauwscherm met deze mededeling:


Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen
<o></o>
MACHINE_CHECK_EXEPTION
<o></o>
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
<o></o>
Controleer of allle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie vraag dan de leverancier of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.
<o></o>
Als er problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hadware en software te verijderen of uit te schakelen. Schakel BIOSgeheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.
<o></o>
Als u vooor het vewijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.
<o></o>
Technische informatie (mogelijk in het Engels)
<o></o>
*** STOP: 0X0000009C (0X00000004, 08054D570, 0XB2000000, 0X00070F0F)
iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen???

PS: heb daarna opnieuw geprobeerd de pc op te starten maar lukte niet meer

sykke
30 December 2007, 11:43
hier de uitleg:http://support.microsoft.com/kb/329284/nl

Obsessed
30 December 2007, 19:14
hier de uitleg:http://support.microsoft.com/kb/329284/nl

Tja, en daar lees je dit:
Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.

Staan we nog even ver hé ;)
Volgens mij heeft PeterN gelijk, en is er een probleem met de voeding.

reddevel
30 December 2007, 21:32
Tja, en daar lees je dit:
Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.

Staan we nog even ver hé ;)
Volgens mij heeft PeterN gelijk, en is er een probleem met de voeding.

heb ondertussen al een nieuwe voeding aangekocht van 450 Watt en uitgetest, helaas geen verbetering dus nog steeds geen opstart. Ook getest met een installatie-cd in de lade ook dit mocht niet baten kan ik er al haast zeker van zijn dat het een hardware fout is dus heb ik de pc maar binnen gedaan bij een pc-boer voor herstelling daar ik geen reserve onderdelen in huis heb om uit te testen. Toch allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie tips en hulp en ik zal jullie laten weten wat het euvel was maar dat zal dus zekers niet voor woensdag zijn.

reddevel
2 January 2008, 20:09
pc is terug en draaid weer, moederbord was schijnbaar stuk heb dus een nieuw moederbord moeten laten steken. Maar heb wel een ander probleem, heb de pc afgehaald in de winkel thuis aangesloten draaid voorlopig prima maar kan niet op internet, als ik ga kijken bij Instellingen=> netwerk verbindingen dan moet ik vaststellen dat mijn Lan verbinding is verdwenen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen. :damn: