Volledige versie bekijken : nVidia GeForce 6200



Pjj
31 December 2007, 16:00
Ik ben van plan deze kaart GeForce 6200 te kopen met mijn nieuwjaarsgeld :)
Huidige kaart is ATi RADEON 9000. Is dit een vooruitgang voor mij?

We zijn toch van plan om hier thuis een nieuwe computer te kopen volgende vakantie, maar deze oude zou dan op de kamer van mijn zus staan.
Zij zou er nog wel een tijdje mee kunnen doen..

De prijs van die 6200 is zo'n 65 euro dacht ik, hij is AGP 8x en 256 Mb.
Mijn Radeon 9000 heeft nu 64 Mb..

Oh, en, nog een vraagje.
De huidige kaart is AGP 4x, die GeForce 6200 is AGP 8x, gaat dit?

Jelle
31 December 2007, 16:32
Die is sneller en ook compatibel. Moederborden met een AGP 4x slot slikken ook AGP 8x kaarten en omgekeerd slikken moederborden met AGP 8x ook AGP 4x kaarten.

Merk wel op dat AGP 4x een kleinere datadoorvoer heeft en als je moederbord dus zo'n slot heeft, kan het de AGP 8x kaart wat vertragen. Kijk eens via PC Wizard (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=173) naar de specs van je moederbord: staat er bij het AGP slot 4x of 8x?

Pjj
31 December 2007, 17:39
AGP Bus :
Device : Radeon 9000 Series (RV250)
Version : 2.0
AGP enabled : Yes
Mode AGP3 : No
4GB : No
FW Transfer : Yes - Enabled
SideBand : Yes - Enabled
Command Queue : 32 (max. 48)
Transfert Rate supported : 4x
Transfert Rate : 4x
Hieruit maak ik dus op dat ik een 4x AGP slot heb?

Jelle
2 January 2008, 19:34
Hieruit maak ik dus op dat ik een 4x AGP slot heb?

Ja, AGP 2.0 is 4x (en AGP 3.0 is 8x). Ook bij de transfert rate staat het nog eens.

ajaxloverr
2 January 2008, 22:22
een 6200 is niet aanbevolen bij gamen volgens mij, die is voor office appilicaties enz. heb hem hier ook nog liggen.

Pjj
3 January 2008, 18:29
Mrjaa, n Radeon 9000 64Mb is slechter toch?

Jelle
3 January 2008, 20:37
Wel beter inderdaad, maar Crysis zal je er niet mee kunnen spelen :p

zariash
3 January 2008, 21:19
voor je beslist deze te kopen laat even iets weten welk moederbord je hebt misschien zijn er andere mogelijkheden ik koop nogal eens iets in duitsland en daar betaalde je voor die 6200 net geen 40 euro ik heb 59.99 een xt 1650 van xfx gekocht en deze draait ook op een moederbord met agp 4x en deze werkt echt fantastisch .
grtjs

vincent007
4 January 2008, 22:55
ik zou voor 10 euro's meer een ati sapphire radeon x1650 kopen deze is veel beter dan de 6200

Pjj
5 January 2008, 11:42
Wel beter inderdaad, maar Crysis zal je er niet mee kunnen spelen :p
Is ook de bedoeling niet :p Nu moet hij nog games draaien als CS: S, NFS: MW en zo'n dingen, helemaal geen zware games. Als alles volgens plan verloopt moet hij vanaf de zomer zelfs geen games meer draaien. Of het is Rollercoaster of De Sims 2 (mijn zus haar games ^^)


voor je beslist deze te kopen laat even iets weten welk moederbord je hebt misschien zijn er andere mogelijkheden ik koop nogal eens iets in duitsland en daar betaalde je voor die 6200 net geen 40 euro ik heb 59.99 een xt 1650 van xfx gekocht en deze draait ook op een moederbord met agp 4x en deze werkt echt fantastisch .
grtjs
In de winkel waar ik kan gaan hebben ze twee soorten AGP-kaarten.
Deze XFX GeForce 6200 en een andere ATi kaart.
Ik weet niet meer precies welke, maar deze 6200 was, naar mijn kennis, de beste uit de twee.


ik zou voor 10 euro's meer een ati sapphire radeon x1650 kopen deze is veel beter dan de 6200
Het komt uit een winkel met beperkte voorraad, deze PC wordt binnen een klein jaar hoogstwaarschijnlijk toch niet meer gebruikt om te gamen.

Wat ik ook kan doen is niet upgraden en mijn geld sparen of voor iets anders gebruiken? :p

ajaxloverr
18 January 2008, 22:16
Is ook de bedoeling niet :p Nu moet hij nog games draaien als CS: S, NFS: MW en zo'n dingen, helemaal geen zware games. Als alles volgens plan verloopt moet hij vanaf de zomer zelfs geen games meer draaien. Of het is Rollercoaster of De Sims 2 (mijn zus haar games ^^)


In de winkel waar ik kan gaan hebben ze twee soorten AGP-kaarten.
Deze XFX GeForce 6200 en een andere ATi kaart.
Ik weet niet meer precies welke, maar deze 6200 was, naar mijn kennis, de beste uit de twee.


Het komt uit een winkel met beperkte voorraad, deze PC wordt binnen een klein jaar hoogstwaarschijnlijk toch niet meer gebruikt om te gamen.

Wat ik ook kan doen is niet upgraden en mijn geld sparen of voor iets anders gebruiken? :p
NFS MW doet het prima met deze kaart zelde geldt voor de sims 2 (spreek uit eigen ervaring) maar ik heb nu een ATI Radeon X1650 PRO 512MB AGP deze kost een paar euro meer maar kan crysis aan(heb ik ook zelf geprobeerd, weliswaar niet op high maar toch)

vincent007
19 January 2008, 20:07
ik heb hier een ati radeon x1650 ddr2.. voor 70 gekocht en ik speel hiermee alle need for speeds op mooir kwalititeit en ook cs, call of duty speel ik op hoge resolutie...