Volledige versie bekijken : Windows kwijt na verwijderen van Linux



pietereeckhout
4 January 2008, 17:48
Bonjours

Ik was een beetje wa dingen aan het proberen met suse linux 10.2 en nu wou ik het verwijderen van men pc. Het was een dual boot met windows xp.

Toen draaide windows nog perfect. Ik heb de partities van linux verwijderd via windows xp, maar ik ben vergeten van fixboot te doen. En nu kon ik mijn windows niet meer opstarten.

Hij probeerde grub... te loaden, dus voor te kiezen wat je wil opstarten maar dat wilde niet lukken.

Dus heb ik linux opnieuw geinstalleerd. En de partitie met windows besturingsysteem laten staan. Momenteel staat linux en windows (in principe) er nog op maar als ik wil kiezen voor windows kan hij de dll hal.dll niet vinden. Wel kan ik nog F5/F8 voor de opstart mogelijkheden van windows, maar dan sluit de pc gewoon af. Nogtans als ik via linux op mijn C partitie van windows kijk staat hal.dll er tussen...

Wat kan ik hier aan doen? (behalve een volledig nieuwe installatie van win xp)

alvast bedankt
mvg

pietereeckhout
5 January 2008, 12:49
Ok na wat proberen is het mij gelukt!!

Hoe heb ik het gedaan? Een nieuwe windows geinstalleerd en alle partities van linux verwijderd en mijn C partitie laten staan. En via D opgestart en daarna dan de boot.ini aangepast op c schijf door een 2 door een 1 te veranderen. En het was opgelost zonder gegevens te verliezen.

Mag gesloten worden :)

Nostradamus
5 January 2008, 13:29
Bedankt om de oplossing van je probleem hierbij te posten pietereeckhout :good: