Volledige versie bekijken : illegale windows ???



sharpei
5 January 2008, 11:09
Hallo iedereen,

Zit met een vraagje : ik heb een nieuwe pc inelkaar laten steken bij een erkende winkel. Prachtig ding, werkt goed, maar kreeg ineens 91 updates van windows.Niet zo erg, alleen gaf windows aan dat ik de dupe was geworden van softwarevervalsing.:eek:

Nu is mijn vraag : heeft die man mij een illegaal xp erop gezet ??
Want, toen ik de pc ging halen vroeg ik de cd van windows maar hij kon mij deze niet geven, hij hield dat zelf bij om 1001 redenen.
Gevolg : om de haverklap krijg ik die melding van softwarevervalsing en dat begint nu toch wel te vervelen. Ik moet die kerel nog opbellen maar eerst wil ik toch wel wat tips krijgen van iemand.
Kan ik hiertegen iets doen ?? En moet de pc dan weer helemaal opnieuw geinstalleerd worden.

Alvast bedankt:bow:

Efzeske
5 January 2008, 13:14
Kijk eerst eens op je eventuele factuur of je wel degelijk betaald hebt voor windows ;)
Indien ja, is de winkelier uiteraard verplicht om de cd mee te geven !!
Indien nee, zal je weinig kunnen doen.

De versie die je op jouw pc hebt staan is zowieso niet legaal !!
Dus als je er wel degelijk voor betaald hebt, moet die versie eraf en moet de legale erop!

dannyma
5 January 2008, 15:14
ja die man heeft er een illigale xp op gezet en is dus zeker en zoveelste copie van ooit orginele windows ergens op deze planeet op en pc staan .
is raar dat hij u daar niet heeft op gewezen want je koopt en pc altijd met orginele windows cd of tegenwoordig dvd er bij en heeft dan ook en meer kost van + - 100 euro .

compuchrisje
5 January 2008, 18:15
Je kan gewoon eerlijk zijn, omdat je zelf recht in je schoenen staat. Tenminste als je Windows werd aangerekend. Je belt Microsoft, vertelt je probleem, en evt wordt er gevraagd naar die handelaar. Omdat je betaalt hebt krijg je een activatiecode, die je héél goed zal moeten backuppen buiten je PC, en de handelaar krijgt hoogst waarschijnlijk wat anders...
Maar je kan ook gewoon terug naar die zaak gaan en een legale kopie eisen. Ik kocht vorig jaar een XP Pro, ze namen een hoesje uit de kast met de CD en klaar. Zoveel moeite is dat toch niet voor die mannen?

sharpei
5 January 2008, 21:41
Bedankt voor de reacties !!!!

Kan het ook zijn dat doordat ik een illigale windows heb dan mijn internet verbinding nu een slakke gangetje gaat. Is wel raar dat na de updates internet super traag is. Ik heb geen virussen of spyware.

Zou dit kunnen ??
Ook als ik doe downloaden haal ik nu maar 30 Kb/s. Normaal is dat 400-500 kb/s. mijn adsl verbinding is zeer goed tot uitstekend. En ik ben ook niet over mijn limiet.

Wat zou dit kunnen zijn ???

gabriel
6 January 2008, 09:46
kijk even hiermee :www.licenturio.com/xp (http://www.licenturio.com/xp)
bestandje van +/- 30 kb