Volledige versie bekijken : Audacity werkt niet meer



mieke31
5 January 2008, 12:35
kan iemand mij aub raad geven
ik heb een geluidstape ( gesprek opname)die ik via een plugin (audio in), via mijn pc op mijn pc wil zetten pff
vroeger gebruikte ik daarvoor Audacity , en kon ik gemakkelijk via record toets opnemen , maar na herinstallatie van mijn pc werkt Audacity niet meer , hij neemt geen geluid op meermaals terug geinstalleerd en nopes
mijn pc (boxen)geeft wel het op te nemen geluid weer , maar neet niet op
kan iemand mij helpen aub - of met een "gemakkelijk" alternatief programma ?
want ik ben niet zo handig met die programma's

mieke

Jelle
5 January 2008, 14:48
Heb je de drivers van je geluidskaart al geïnstalleerd? Meestal heb je een onboard geluidskaart (geïntegreerd op het moederbord) en zitten die drivers dus op het cd'tje van je moederbord.

Als die geïnstalleerd zijn (en het nog steeds niet werkt), kijk dan eens je geluidsinstellingen na in het configuratiescherm. Daar kan je het standaardapparaat instellen voor het opnemen van geluid en spraak.
Ook kan je in Audacity instellingen dat standaardapparaat onderdrukken en een ander kiezen via Bewerken -> Voorkeuren. Daar stel je dan het apparaat voor opname in.

dannyma
5 January 2008, 15:01
waarschijnlijk moet je in het progje op zoek gaan naar je audiokaart en zo terug actief maken zoals je b.v. doet bij elk ander progje die met geluidskaarten werken ;) .
vraagje weet je welke geluidskaart hebt in je pc steken ?

Iced Dragon
5 January 2008, 15:04
zijn je instellingen correct? Het kan zijn dat je invoerapparaat niet aangevinkt staat.

mieke31
5 January 2008, 22:29
het is idd via mijn audio instellingen dat ik de instellingen moest wijzigen.
het gaat nu perfect , bedankt allemaal voor jullie hulp en wat moe'sten we toch beginnen indien er geen forum zou zijn waar je met allerlei vragen terecht kan
Mieke xxx