Volledige versie bekijken : Excel complexe formulus



trooper1604
5 January 2008, 16:48
Beste,
Graag had ik in excel volgende mogelijkheid tot stand willen brengen:
Op blad1 in kolom A1 zou ik een cijfer willen ingeven waarna in kolom B1 een tekst verschijnt. Afhankelijke van de cijfer ingaven in A1 zou bijpassende tekst moeten verschijnen in B1
De tekst word opgeslagen op blad 2 in kolomen A B en C
als vb indien op blad 1 kolom A1 het cijfer 1 ingeeft moet in blad 1 kolom B1 "test" verschijnen, bij ingave van 2 "test ok" bij ingave 3 "test niet ok",.......
Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk word gemaakt
groeten

Jule
6 January 2008, 16:08
Complex genoeg?? :D :p :evil: :devil: (http://www.mediafire.com/?6lfyn321ybd) Trouwens in plaats van met nummertjes te werken, kan u ook valideren? Maar daarvoor mag u op blad 2 slechts één kolom gebruiken. Waarom heeft u er drie nodig? Komt u niet toe met de 65.536 rijen die excel rijk is? En als u toch persé met cijfertjes wil werken, kan u voor de kolom met de nodige tekstjes een numerieke kolom aanmaken. Dan kan u uw plan trekken met vertikaal zoeken. :good:

filip
6 January 2008, 22:52
Te simpel met de "als" functie ?
Ga het niet te ver gaan zoeken.
Groetjes.

Jule
7 January 2008, 09:27
De als functie is niet echt complex?
U heeft slechts 7 mogelijkheden?
Moest Trooper1604 toekomen met één rij, zou ie daar de formule voor vragen? Horizontaal zoeken met name? Maar ie vraagt specifiek 3 kolommen? Met één kolom heb je slechts 65.536 mogelijkheden. En Trooper1604 is hoogbegaafd en superintelligent zodoende dat ie perfect onthoud voor welke tekst 19.782 staat. Of dat is toch mijn veronderstelling. :D :p Maar ik ben nog nooit een slimme geweest. :shy:

filip
8 January 2008, 22:17
De tekst word opgeslagen op blad 2 in kolomen A B en C
als vb indien op blad 1 kolom A1 het cijfer 1 ingeeft moet in blad 1 kolom B1 "test" verschijnen, bij ingave van 2 "test ok" bij ingave 3 "test niet ok",.......
groeten

Dat zal gewoon een opdrachtje zijn als huiswerk of zo jule en geen ding om duizenden teksten in te steken je kan dat toch wel begrijpen dat dat onmogelijk te onthouden is welk cijfer daar bij hoort.Maar die jongen formuleert het wat gebrekkig das alles, hij is ook nog maar een beginner he jule en ik heb daar respect voor .

groetjes.

Jule
8 January 2008, 22:38
Damned, ik heb nooit geen huiswerkjes gehad van excel. Ik heb alles zelf moeten uitvlooien. :cry: Maar het is niet omdat hij hier een beginner is, dat hij een beginner is in excel? Of herinnert u zich onze eerste kennismaking niet? :p
Is het trouwens niet de bedoeling van huiswerk dat u dit zelf doet? Dit was in mijn tijd (vorig millenium intussen) toch zo? Of ga ik hier compleet de mist in? :D :p
Maar daar Trooper1604 een beginner is: Van harte (w)!! En een tipje daarbij: Filip heeft meer dan waarschijnlijk overschot van gelijk! :good: