Volledige versie bekijken : op zoek naar zoekprogramma



carl
6 January 2008, 18:05
heey mensen,
de situatie is zo, ik ben op zoek naar een zoekprogramma dat mijn bestanden hiertoe indexeert, maar geinstalleerd kan worden op een extern medium en op eender welke pc gebruikt kan worden vai dit medium.
mijn hele muziekcollectie bevindt zich namelijk op een 250 GB portable diskje, en 90 GB aan muziek kan je simpelweg niet controleren zonder zoiets. Gezien ik amateur DJ ben is het eveneens van belang dat ik snel mijn liedje kan vinden.

compuchrisje
6 January 2008, 23:55
Ik hoop dat je toch nog met een soort besturingssysteem werkt, in dat geval is Locate (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=453)een tamelijk snelle zoeker.

Spoorzoeker
7 January 2008, 11:30
Ik denk dat je meer aan een catalogusprogramma hebt.

carl
14 January 2008, 21:15
en kan je daarvan zo een voorbeeldje geven ?
@compuchrisje: die meot je toch installeren blijkbaar ? ik ben wel degelijk op zoek naar iets zoals VLC portable ofzo, dat je gewoon o pde schijf kan zetten en vanop eendeer welk systeem kan opstarten, en als dat zoeken geindexeerd of gecatalogeerd ( wat dacht ik ehtzelfde is) zou worden zou dat zeeer mooi zijn, want voor de 30-40000 nummers een eigen acces database maken zie ik neit zitten :D

Jule
15 January 2008, 10:33
Nero heeft de mogelijkheid om muziek databases aan te maken. U hoeft het dus niet te doen met acces. :D :p Wat bent u trouwens met een accesdatabase als de pc waarop u uw externe aankoppelt op unix draait? :D Dus een muziekdatabase compatibel met alle linux'en; DOS'en; Window'sen; ...? Dat zal lang zoeken zijn. :wall:

Spoorzoeker
15 January 2008, 12:02
dirprint, is freeware

http://www.drehoeksw.net/NDirPrint.html

djeetn
16 January 2008, 14:02
Dus een muziekdatabase compatibel met alle linux'en; DOS'en; Window'sen; ...?

sql-databases?

Jule
16 January 2008, 21:55
Een acces database heeft toch ook een sql-structuur? Ik ben er niet echt een crack in. :p Maar is het niet mogelijk om een database te laten samenwerken met php? Kan ie met gelijk welke browser zijn muziek database doorzoeken zonder installatie van extra software. En het zoeken gebeurd razendsnel. Maar dit is mijn artikel niet; mogelijks ben ik hier dus compleet verkeerd. :damn:

Spoorzoeker
17 January 2008, 09:29
Bij het gebruik van een database zul je toch eerst handmatig alle gegevens in moeten brengen.
Leuk als je duizenden liedjes hebt. :D

djeetn
17 January 2008, 13:03
er bestaat toch software die automatisch alle id-tags doorneemt en in 'n database zet? 'k dacht bijvoorbeeld aan musicbrainz

carl
14 February 2008, 18:08
Ik heb ituens eens uitgeprobeerd, maar die loopt telkens vast bij mijn (109GB) bibliotheek, maar zou ik iets kunnen doen met diens XML bestand ?
Zoals eht xml overzetten naar een excell tabel, zou perfect zijn :D

carl
14 February 2008, 19:35
menseuh, eindelijk gevonden !
gewoon lijstnummers exporteren gedaan, dat bestand geplakt in excell, en dit bestand dan enkele kolommen in verwijderd. Ik ga nu in acces een invoerblaadje maken waarmee ik makkelijk kan zoeken. Thnx iedereen,
dees mag dicht