Volledige versie bekijken : DISK.sys



DJ_SAM.son
9 January 2008, 00:01
Gegroet allemaal...

Help... Help... Heeelp...

Als ik m'n "zieke" pc opstart, krijg ik keer op keer de mededeling van de wizard... over een disk.sys die ontbreekt... Weet iemand waar ik dit GRATIS kan downloaden ?

Hij deed dit alsook over een usbstor.sys en die heb ik wonderwel kunnen downloaden ergens op een site...

Ten derde, kan iemand mij vertellen hoe ik m'n (virtueel) geheugen kan vergoten... Mijne pc is echt wel traag ondanks een free space van bijna 50% of heeft dit daarmee iets te maken ?

Dank bij voorbaat

DJ_SAM.son

Baloeke
9 January 2008, 00:57
Heb het in windows gezet, lijkt mij daat beter te staan dan in tips en trucks

J.W.
9 January 2008, 02:47
Ten derde, kan iemand mij vertellen hoe ik m'n (visueel) geheugen kan vergoten


U bedoelt waarschijnlijk "Virtueel" geheugen.

Rechts klikken op het icoontje "Deze computer" - Eigenschappen - tabblad Geavanceerd - Prestaties - Instellingen - Tabblad Geavanceerd - Virtueel geheugen - Wijzigen.

DJ_SAM.son
9 January 2008, 03:49
Wijzigen... zo maar wijzigen ? Hoeveel wijzigen... Welke cijfers vul je daar in ? Zo ver was ik al... Of zie ik iets over het hoofd betreft trage PC; kan ik andere manieren proberen zijn er alternatieven ?

J.W.
9 January 2008, 14:40
Wijzigen... zo maar wijzigen ? Hoeveel wijzigen... Welke cijfers vul je daar in ? Zo ver was ik al... Of zie ik iets over het hoofd betreft trage PC; kan ik andere manieren proberen zijn er alternatieven ?

Bij mij staat "door het systeem beheerde grootte" aangestipt.
Als u zelf cijfers wilt invullen neemt men gewoonlijk voor minimum uw RAM-geheugen en voor maximum uw RAM-geheugen maal 2,5

Dat uw pc traag is zal wel een andere reden hebben.
Hoeveel processorgebruik hebt u bij gewoon gebruik van uw pc?
Kijk eens welke services er veel geheugen gebruiken.
Hoeveel geheugen wordt er gebruikt als uw pc gewoon is opgestart en u met geen programma bezig bent?

Sommige soorten malware vertragen uw pc gevoelig.
Plaats eens een HJT-logje in het daarvoor bestemde forum.

gabriel
11 January 2008, 17:44
@DJ je moet niks down 'en je hebt alles onder de motorkap ......
altijd hetzelfde waar vind ik dit waar vind ik dat .....
start - uitvoeren - %systemroot% - ok
zoek de map 'inf '
open deze
ga naar : disk ( niet disk.php of disk.pnp )
rechter klik ..... instaleren ..... maar je moet wel de xp ( of herstel cd in de lader heben )

DJ_SAM.son
12 January 2008, 06:18
Thanks Gabriel,

Ik dacht al zoiets... was er min of meer reeds achtergekomen - Heb ontdekt dat dit bestand normaal in de map WIN --> ergens in driver cache zou moeten zitten, namelijk i386 ! Deze map op is mysterieuze wijze verdwenen van m'n pc. Daarom dat ik keer op keer diverse foutmeldingen krijg indien ik iets aansluit op m'n USB - poorten !

Groensels

DJ_SAM.son