Volledige versie bekijken : Temperaturen harde schijven



welsey1983
11 January 2008, 13:19
hallo iedereen,

ik heb een vermoede dat men harde schijven te warm lopen,deze draaien tusse de 35* en 45*.Moet er tusse de schijven in de case ruimte zitte?wat vinde jullie van HDD koelers?Heb je er zelf,zo ja van welk merk en ben je er tevrede over?Wat heb je ze betaald?

Groetjes Wesley

gabriel
11 January 2008, 17:01
ga even naar de www van de hdd fabricant daar vind je zeker info voor de temp
anders als je veel centjes hebt ( of eurootjrs ) kan je een water gekoelde versie plaatsen dus geen ventilo's meer ( geruislose pc ) maar zet je dan maar alvast goed in je stoel ..... om achter over te vallen ( water cooling for pc ) vertel dit maar niet aan vrouwkelief......

welsey1983
11 January 2008, 18:19
als ik mijn pc opzet dan is de temp:ong 11 grade ofzo maar na ettelijke uren is deze al 35 a 45grade.Zelf heb ik geen ervaring met HDD koelers en denk er over om dit te kopen of eventueel de schijven extern te plaatsen,zo hebben deze ook ruimte om te koelen.Ik heb informatie gevonde over HDD koelers en deze bestaan uit 2 ventilators dat je aan de onderkant bevestigd.Hier en daar heb ik ook iets gevonde over cases intern om je harde schijf in in te bouwen,maar deze zijn wel wat prijziger.Mijn schijven steken onder elkaar vast en zou er graag ruimte tussen wille make,dit om een crash te voorkomen !!!

g_man
11 January 2008, 18:34
Hoe koeler je schijven , hoe beter natuurlijk...warmte is uiteraard een van de grote vijanden van de electronica. Maar om echt zotte kosten hiervoor te gaan doen??
Zorg dat je voldoende ventilatie hebt in je case...als je eventueel kan, zet ze uit mekaar, plaats er een ventilator voor,...

welsey1983
12 January 2008, 10:04
Heeft er iemand hier HDD koelers in gebruik?Ik kan dus even goed een ventilator op men harde schijven late draaie,dat komt mss goedkoper uit en heeft meer effect?Echt zotte kosten wil ik niet doen maar ik betaal liever enkele €'s om men data veilig te stelle!

g_man
12 January 2008, 16:32
Heb je geen plaats in je case voor koelers te plaatsen? Tegenwoordig hebben de meeste cases wel voorzieningen om fans (bij) te plaasten.

welsey1983
14 January 2008, 22:42
Ik heb er vooraan eentje steke van 80mm omdat ik niet groter kan.Achteraan steekt er ook eentje,is het een goede oplossing als ik dan gewoon een ventilator laat blaze op men schijve?

wolfskin
14 January 2008, 23:59
Ik heb een HD koeler van Sharkoon. Zo één die je in een 5,25 bay moet steken, en dan bovenaan deze koeler je HD inbouwen. Ik moet zeggen, dit werkt zeeeer goed en zeeeeeeeeer stil. Deze koeler krijgt mijn Raptor HD 'full loaded' tot maar 30°. Wat volgens mij voor een raptor toch zeer goed is.
Heb er ook zo één zoals hier boven al is vernoemd met twee 40MM fans die je onderaan de HD moet hangen, maar deze gebruik ik niet meer, is veel te luidruchtig.

welsey1983
22 January 2008, 21:40
Ben zelf een beetje creatief geweest en heb een fan geplaatst in de richting van mijn schijve,de temperatuur ligt nu tusse de 30* en 35*,is dit voldoende of toch nog te warm?

wolfskin
22 January 2008, 23:03
volgens mij is dat een goede temperatuur!!!!

welsey1983
23 January 2008, 00:49
allen bedankt voor de hulp en info !!!

Dit mag op slot ;-)