Volledige versie bekijken : geen geluid



Pilote
11 January 2008, 18:42
Heb hier een pcke binnen gekregen om na te kijken.

Zoals de titel vermeld heb ik geen geluid.

Op de onboard kaart niet alsook op de tv kaart krijg ik geen geluid.

Heb al de drivers herinstalleerd, hardware verwijderd , systeemherstel niets helpt.

Heb geen vraagtekens staan bij apparaatbeheer alook geen foutmeldingen.

Iemand nog ideeen???

g_man
11 January 2008, 18:51
de boxen steken toch in zeker :D

Kokki
11 January 2008, 18:52
Ben je al eens in de bios gaan kijken?

Pilote
11 January 2008, 19:20
de boxen steken toch in zeker :D
hihi die steken erin.

2B's
11 January 2008, 19:27
Heb dit probleem recent voorgehad bij de installatie van een beeldscherm met ingebouwde luidsprekers. Hoewel alle drivers erbij zitten moet je blijkbaar toch nog een programma zoals soundmax hebben waarmee je eigenlijk alles aan de praat kunt krijgen. Bij mijn zus waren de luidsprekers "in het beeldscherm" niet aangevinkt en bijgevolg kreeg ze van dat oudbakken radiogeluid. Bovendien kan het ook zijn dat in dat programma de "mute" aangeduid werd en dan mag je doen wat je wil maar er zal geen noot muziek uitkomen.

Iced Dragon
11 January 2008, 19:31
Bovendien kan het ook zijn dat in dat programma de "mute" aangeduid werd en dan mag je doen wat je wil maar er zal geen noot muziek uitkomen.

ging ik ook even vragen ;)

trouwens, niet enkel de mute, maar staan de mogelijke geluidsformaten aangevinkt (en bijhorende volumes omhoog)?

g_man
11 January 2008, 19:31
Ben je al eens in de bios gaan kijken?

Heb je idd al gekeken of die enabled is in de BIOS?

slicky
12 January 2008, 05:21
kijk ook eens bij configuratiescherm--geluiden en audioapparaten
en kijk dan eens bij "audio"
klik eens op het uitrolmenu'tje of je daar iets anders kan kiezen.
heb dit ook eens voorgehad bij ne laptop met ingebouwde webcam.
deze stond verkeerd en door het andere te kiezen was het probleem opgelost:good:

suc6

zariash
12 January 2008, 09:55
heb je het toetsenbord ook aangesloten kijk dan eens of er daar soms een volumeregeling opstaat gebeurd hier ook wel eens na een afstofbeurt dat deze ontregeld is
grtjs

Pilote
12 January 2008, 09:55
Heb je idd al gekeken of die enabled is in de BIOS?
bij audio device staat --> Enabled

Pilote
12 January 2008, 09:58
kijk ook eens bij configuratiescherm--geluiden en audioapparaten
en kijk dan eens bij "audio"
klik eens op het uitrolmenu'tje of je daar iets anders kan kiezen.

Neen daar is het ook niet.
bij de uitrolmenu is er maar eentje die ik daar viend.

ghost
12 January 2008, 10:07
Kijk eens bij volumeregeling als daar de volumeregeling , wave en front omhoog staan en ook niet gedempd.
Ook al eens geprobeerd met andere boxen?

dannyma
12 January 2008, 13:04
kan je mischien vertellen over welke geluidskaart het gaat ?
anders kan je deze al is proberen : http://nl.swoopshare.com/my/file/658850d4eeaaaa49bd506313003ca632 voor xp en deze voor vista :http://nl.swoopshare.com/my/file/164370a23f4c01f992e5efcb446a81f0

dannyma
12 January 2008, 13:52
hier vindt je de meeste drivers ;) :http://www.techzine.nl/downloads/subcat/66

PeterN
12 January 2008, 14:10
Waarschijnlijk zal het in de bios wel ok staan, anders kreeg hij niet het apparaat te zien in zijn apparatenbeheer om de driver te installeren.

Ik vermoed eerder dat je het geluid ergens gemuted of volume stil hebt staan ofwel de luidspreakers in de verkeerde aansluiting hebt steken (er zijn tegenwoordig ook 6 of meer). Bij veel geluidskaarten is bij de driver ook een programma om de aansluitingen te configureren. Zo kan je line in, out, microfoon etc aan verschillende aansluitingen toewijzen. Als je dan uw luidspreakers aangesloten hebt aan een aansluiting die als microfoon staat toegewezen ga je niks horen. Dus zeker die aansluitingen nakijken, ook met de software om deze te configureren.

Daarnaast moet je eens de bedrading checken. De meeste pc's hebben aan de voorkant een aansluiting om een hoofdtelefoon aan te sluiten. Als je daar een hoofdtelefoon aansluit valt het geluid weg. In die aansluiting zit immers een onderbreking van het signaal als je een fiche insteekt. De kwaliteit van die aansluitingen laten soms te wensen over en ik heb het ook al gehad dat de fiche daar stuk was en er, ondanks de hoofdtelefoon niet instak, toch het geluid werd onderbroken.
Test eens als je geluid hebt met een hoofdtelefoon?

Mss voor meer info: wat os heb je erop staan en welke soundkaart. Is er geen conflikt met die tv kaart?

Pilote
12 January 2008, 19:43
Alle aansluitingen geprobeerd, heb nergens geen conflicten, geluid staat niet op mute.

Is een pc op xp.

De rest van de gegevens en het testen met hoofdtelefoon zal ik deze avond eens doen wanneer het volume van de kroost uit staat.:p:p:p


Kijk eens bij volumeregeling als daar de volumeregeling , wave en front omhoog staan en ook niet gedempd.
Ook al eens geprobeerd met andere boxen?

Boxen heb ik op andere pc getest en die gaan het probleem ligt ergens anders maar zou begot niet meer weten waar.:wall::wall:
Niets staat gedemp.

Spoorzoeker
12 January 2008, 20:55
Heb je de stekker wel in het goede gaatje gedaan en niet in de microfoon ingang ?

ghost
12 January 2008, 21:29
Ik weet niet als het helpt , maar hier zijn wat test progjes
http://www.robertinventor.com/test_my_midi_player.htm
http://www.testmyhardware.com/test_sound_card.html

Pilote
17 January 2008, 16:46
update,

Heb een andere schijf ingestoken en eens van een nieuwe installatie herbegonnen met enkel de onboard geluidskaart.
De test progjes gedraaid vermeld dat alles ok is.
Maar nog steeds geen geluid.

sykke
17 January 2008, 16:58
is de line out van de tv kaart verbonden naar de line in van de pc,bij mij is dat zo anders krijg ik ook geen geluid van tv

g_man
17 January 2008, 17:22
update,

Heb een andere schijf ingestoken en eens van een nieuwe installatie herbegonnen met enkel de onboard geluidskaart.
De test progjes gedraaid vermeld dat alles ok is.
Maar nog steeds geen geluid.

Als de BIOS enabled is, de chipsetdrivers geïnstalleerd, de nodige drivers erop én een verse installatie gebeurd is, denk ik dat de chip het begeven heeft...
:eek:

PeterN
17 January 2008, 17:26
Als je een herinstallatie hebt gedaan van xp met enkel de geluidskaart en je hebt de juiste driver hiervoor geïnstalleerd, de boxen juist aangesloten blijft er niet veel meer over :S
Bedrading is er niet op een onboard geluidskaart, een verse install betekend ook geen verkeerde instellingen, de juiste driver geïnstalleerd betekend dat de soundchip enabled is in de bios, en de juiste aansluiting naar de luidspeakers genomen...en nog geen geluid?
Ik zie geen enkele reden dan tenzij de output van de soundchip stuk is...

Edit: g_man was mij voor :D

Pilote
17 January 2008, 20:03
thx voor de reacties, dacht al zoiets.
zal uitkijken worden naar een nieuwe soundcard.

Pilote
18 January 2008, 12:54
Probleem opgelost, met een nieuw soundcard.