Volledige versie bekijken : HP Pavillion 9630ed QWERTY->AZERTY



delinquente
12 January 2008, 21:30
Ik heb dus voor mijn moeder bij 4launch deze laptop besteld, komt die toch thuis zeker...zien ik dat het QWERTY-indeling is. Heb er niet verder over nagedacht dat in Nederland QWERTY gebruikt wordt terwijl wij domme Belgen AZERTY gebruiken (kwestie van dat iedereen praktisch QWERTY gebruikt). Weet iemand hoedat ik dat kan oplossen? Eventueel een nieuw AZERTY toetsenbord er in monteren? Waar kan ik dat bestellen? Is niet leuk als je geleerd hebt om in AZERTY te blindtypen.

Plz hulphttp://www.hardware.info/forum/images/smilies/icon_sad.gif

berger
12 January 2008, 22:53
Moet je daarvoor niet gewoon de taalinstellingen wijzigen : ze zetten op Nederlands (Belgiƫ)? Je geraakt daar via het configuratiescherm.

delinquente
12 January 2008, 23:01
Moet je daarvoor niet gewoon de taalinstellingen wijzigen : ze zetten op Nederlands (Belgiƫ)? Je geraakt daar via het configuratiescherm.
softwarematig valt dat inderdaad te veranderen. Maar de layout van het toetsenbord blijft natuurlijk in de QWERY layout. Scheelt toch wel wat tegenover AZERTY. Dus in windows alleen veranderen is geen optie. Eventueel plakkertjes op de lettertjes kleven...

dannyma
12 January 2008, 23:28
hardwarematig ook kan je het toetsenbordpad eruit halen en vervangen door azerty toetsenbordpad ;) .

delinquente
13 January 2008, 01:48
hardwarematig ook kan je het toetsenbordpad eruit halen en vervangen door azerty toetsenbordpad ;) .
Waar kan ik dat dan aub gaan halen? Verlies ik dan de garantie van de laptop als ik dat vervang?

dannyma
13 January 2008, 02:07
bij de eerst beste computer winkel .en ik denk dat je garantie kwijt bent omdat de zegel wordt verbroken omdat je de laptop moet opendoen .
of wat je ook kan doen is natuurlijk extern toestenbord via usb kopen ;) .

Kokki
13 January 2008, 08:22
Of dat de eerste de beste computerwinkel gaat zijn weet ik zo maar niet hoor.
Bij Tones gaan ze je wel kunnen helpen. Daar monteren ze laptops, dus daar gaan ze die wel hebben liggen. Tenminste als het gaat over een standaard tobo zonder numeriek gedeelte. En met standaard bedoel ik ook een dat helemaal vierkant is.

ghost
13 January 2008, 10:48
Kunt je hem niet omruilen ,vragen kost niks he.

GuntherS
13 January 2008, 14:02
Inderdaad, die zou je gewoon moeten kunnen terugsturen.
Bij online bestellingen heb je normaal het recht om binnen de 7 of 30 dagen je product terug te sturen als je niet tevreden bent. Ik zou toch eens contact opnemen met 4launch.

delinquente
14 January 2008, 18:38
Ze hebben bij 4launch alleen maar QWERTY:damn:
...de laptop heeft een numeriek gedeelte, dus het gaat inderdaad wat moeilijk zijn om het tobo te veranderen:frown:

Van het weekend nog eens wat vaart achter zetten...zal ik eens proberen wat te zoeken