Volledige versie bekijken : tomtom europe + sd kaart



davyrox
12 January 2008, 23:53
Hey,

Heb een probleem met het installeren van een sd kaart op mijn tomtom. De winkel waar dat ik beide gekocht heb zegt dat die sd kaart moet werken op mijn tomtom. Ik moet volgens hem de sd kaart in de tomtom plaatsen en een update uitvoeren via het internet zodoende dat de update automatisch komt. Zijn uitleg klopt dus niet, want het doet gewoon niks, als ik tomtom opstart dan zegt hij, geen kaart gevonden.

Het is dus gewoon een lege sd kaart zonder routekaart of dergelijke, wil enkel meer opslagruimte op mijn tomtom. De kaart van westeuropa en canarias staat dus gewoon op de tomtom en niet op die sd kaart.

Wie wie hoe dit moet, want ik geraak er echt niet aan uit...


grtzzz

zariash
13 January 2008, 00:04
ik heb wel geen tomtom maar een garmin en als ik een sd kaart instop dan start hij vanaf deze kaart op wil met het interne geheugen ( voorgeladen kaarten )opstarten dan moet ik deze handmatig selecteren .
zie je de sd kaart wel staan bij windows verkenner dan ben je al zeker dat de kaart wordt herkent.
grtjs
deze uitleg stond op het gps forum
De TomTomXL werkt of via het interne geheugen of via de SD kaart.

Als je een SD wil gebruiken dan dien je een volledige kopie van het interne geheugen via de verkenner te kopieren op je SD kaart (met een kaartlezer).
Op die SD kaart kun je dan bijvoorbeeld extra kaarten toevoegen of POI's oid.
Als de TT een goede SD "ziet" dan wordt deze automatisch gebruikt. Je hoeft de data dus niet uit het interne geheugen te wissen.

MAAK VOORAF EEN BACK-UP