Volledige versie bekijken : penseel van PSP



Liam2005
14 January 2008, 20:29
Beste panelleden
Wie kan mij helpen als ik in het plaatjespenseel een plaatje hebt neer gezet daarna weer een tot zo'n 4 stuks hoe krijg ik dan de vorige 3 weg wie o wie kan mij helpen

eplerra
21 January 2008, 22:52
Als je een plaatjespenseel hebt dat uit meerdere plaatjes bestaat, moet je plaatjespenseel "exporteren" : Bestand - exporteren - plaatjespenseel . Daarbij moet je aangeven uit hoevel rijen en kolommen je paatjespenseel bestaat. Er rest je nog enkel een naam te geven aan het plaatjespenseel.

yol
24 March 2008, 13:25
ik kan met mijn penseel niet meer werken, met geen enkele wie kan mijn helpen,
(n)

lidy
24 March 2008, 15:15
He, wat vervelend, Yol. Zomaar ineens? Heb je al Voorkeuren herstellen geprobeerd? Wat ik ook weleens doe als PSP kuren vertoont, is afsluiten en de computer opnieuw starten. Dan is 't probleem vaak ook weg. Succes!

lidy
27 March 2008, 00:13
Is 't nog gelukt, Yol? Heb je je penselen weer werkend gekregen?

yol
27 March 2008, 21:10
neen, lidy ik kan er niet mee werken hoe ik die weer zal kunnen gebruiken ik weet het niet?
mijn psp start moeilijk op zou dat ermee zijn, ofwel staan er teveel insteekfilters op?ik weet het niet bedankt

Kapstertje
28 March 2008, 00:57
ik kan met mijn penseel niet meer werken, met geen enkele wie kan mijn helpen,
(n)
Met je plaatjes penseel of je gewone penseel?

yol
28 March 2008, 13:50
met mijn gewone penseel, mijn naam staat erin en ik kan hem niet gebruiken
yol

Kapstertje
29 March 2008, 17:33
Probeer anders eens je standaard waarden te herstellen;)
http://i36.photobucket.com/albums/e8/kapstertje/Image2-5.jpg

lidy
29 March 2008, 18:41
Ik snap 't niet helemaal, Yol. Kun je alleen je naampenseel niet meer gebruiken of geen een van je (aangepaste) penselen? Als 't alleen je naampenseel is, kun je 'm dan misschien opnieuw exporteren? Krijg je foutmeldingen en zo ja, welke? Als je iets uitvoeriger bent, komen er misschien meer ideeen.

yol
29 March 2008, 22:23
ik kan niets van mijn aangepaste penselen gebruiken, ik heb nu standaardwaarden herstellen uitgevoerd en het gaat nog niet, maar ik heb veel insteek filters geplaatst en van dan start mijn psp moeilijk op,en van dan kan ik mijn penselen niet meer gebruiken, ik denkt met die filter unlimited 2.0 maar ik weet het niet zeker?

lidy
29 March 2008, 23:41
Yol, je kunt 't beste alle nieuwe dingen die je binnenhaalt - dus: aangepaste penselen, plaatsjespenselen, filters, maskers, selecties enz. enz. - op een andere plek op je harde schijf zetten en niet in de originele PSP-bestanden toevoegen. Daar wordt PSP inderdaad heel traag van en 't zou me niet verbazen als je daardoor je penselen ook niet meer kunt gebruiken. Ik dacht dat er hier ergens een stukje stond over hoe je dat moet doen, maar ik zal even op zoek gaan. Ik kom er dus op terug.

Mocht iemand 't niet met me eens zijn of betere raad hebben, dan zullen ze 't hier vast wel vermelden.

lidy
30 March 2008, 15:59
Hmmm, ik kan 't niet zo snel vinden op Minatica. Weet iemand anders of en zo ja, waar het hier staat?

Yol, ik heb wel een link voor je naar een site waarop uitgelegd wordt hoe en waarom je filters e.d. beter niet in de standaardmap kunt plaatsen. Op die pagina worden alleen de filters genoemd, maar het geldt voor alles, dus ook penseel, plaatjespenseel, maskers enz. enz. http://www.erti2.nl/Filterinstal.uitleg.htm

En toen vond ik toch nog wat: hier http://www.minatica.be/showthread.php?t=52302 staat ook beschreven waar je al je nieuwe downloads het best kunt plaatsen.

yol
30 March 2008, 18:53
Lidy ik heb mijn filters in een standaard map gestoken in mijn psp bestanden wat moet ik nu doen die teveel aan filters verwijderen in mijn psp en als ik ze nodig heb er dan in zetten bedankt om mij te helpen

Kapstertje
30 March 2008, 19:37
Anders eens alle voorkeuren herstellen.
Bestand,voorkeuren,voorkeuren herstellen.
http://i36.photobucket.com/albums/e8/kapstertje/Image1-4.png
En dan alles selecteren behalve de onderste.
http://i36.photobucket.com/albums/e8/kapstertje/Image2-6.png

lidy
30 March 2008, 19:38
Yol, heb je ergens anders ook een map aangemaakt waar je alle nieuwe dingen in kunt zetten? Welke versie van PSP gebruik je?

Ik zal je zeggen hoe ik het gedaan heb. Mijn harde schijf is verdeeld in 2 partities (stukken, zeg maar), C en D. Op C staan de Program Files en dus ook alles van PSP (Corel). PSP is zo ingesteld dat standaard alle nieuwe dingen daar gewoon bij geplaatst worden, maar ... als je heel veel nieuws binnenhaalt, wordt 't steeds trager. Er wordt aangeraden dat je ergens anders (in mijn geval heb ik dat op D gedaan, maar 't kan ook op een externe harde schijf of zo) een nieuwe map aanmaakt die je bijvoorbeeld PSP noemt. Daaronder maak je allemaal submappen voor alle onderdelen, dus 1 voor penselen, 1 voor plaatjespenselen, 1 voor maskers, 1 voor selecties, 1 voor filters enz. De nieuwe dingen die je binnenhaalt zet je dan in DIE mappen en niet op de C-schijf onder Corel. Om ervoor te zorgen dat PSP die nieuwe bestanden kan vinden, moet je dan de nieuwe vindplaats (locatie) toevoegen in PSP onder Bestandslocaties. Hoe dat moet, staat beschreven in de links die ik hierboven gegeven heb.

Kun je hier verder mee?

yol
31 March 2008, 19:24
Windows xp, Ik heb een map in mijn Documenten aan gemaakt met insteek filters,maskers,penselen,die stond er al in, en in mijn map psp bestanden daar heb ik ook insteek filters,
maskers, en penselen bij gezet,moet ik nu nog een map maken op Backup(D) een psp map met alles er in?als dat goed is zeg het mijn dan, en dan mijn penselen werken nog niet ik heb alles gedaan wat Kapstertje gezegt heeft maar nog niet, ik heb vandaag mijn CD rom van psp genomen en op herstellen gedrukt en nog niet, ik weet niet wat ik gedaan heb dat het nu niet meer werkt Wel bedankt Lidy en Kapstertje:wall::help:

Kapstertje
31 March 2008, 19:53
Welke versie van psp heb je yol?
Lukt het ook niet als je penselen importeert in je bestandlocaties?

yol
31 March 2008, 21:44
Corel paint shop pro photo XI neen want ik heb mijn naam er in gezet en het gaat niet, maar ik ga het nog eens proberen