Volledige versie bekijken : VB back up problemen



sivar
15 January 2008, 00:20
hallo

ik heb een forum en gebruik vBulletin Version 3.0.7
op een moment dat ik wou updaten voor een nieuwe version.
is het een error gaan geven.
toen ik daarna probeerde een back up te maken.
komen de opgegeefde leden niet op goed plaats terecht.
ze kunnen zich dus niet inloggen met hun account naam en wachtwoord.

ik heb het met vBulletin ook besproken , maar hun begrijpen blijkbaar niet wat mijn probleem is en helpen me er verder niet mee.

Jelle
15 January 2008, 16:07
Ik begrijp het probleem ook niet echt :p
Je zegt een hoop wazige dingen en dat kan op 101 fouten wijzen.

Wat is bv. "een error"? Welke foutmelding kreeg je juist?

Via de members support van vBulletin (die echt één van de beste supportdiensten is die ik ken) zou je toch wat gemakkelijker tot een oplossing moeten komen. Daar kan je ook in het derde veld je wachtwoorden (AdminCP, phpMyAdmin, FTP, ...) doorgeven zodat de mensen van vBulletin zelf een kijkje kunnen nemen. Ook kennen zij ten minste je forum URL.

Merk ten slotte op dat ze geen support geven voor problemen veroorzaakt door mods die je hebt geïnstalleerd (van bv. vBulletin.org). De eerste stap is dan altijd alle mods eraf gooien ...

sivar
15 January 2008, 23:12
Error database stond er.
En het probleem is nu alleen ik krijg hem niet terug naar het ouwe versie.
en als ik alles verwijder van het update , en het dan probeer lukt het ook niet.
bijvoorbeeld als je lid was bij onze forum , kan je op dit moment je zelf niet aan melden , want de leden niet meer beschikbaar zijn om mee in te loggen.
dus probeer ik met een back up het allemaal terug te zetten.
maar dat lukt niet .. wat moet ik anders doen ?
help support begrijpt ook niet wat ik wil , ik heb meer dan tien keer uitgelegd wat ik wil.

bedankt voor je antwoord.
groet sivar

Jelle
16 January 2008, 15:27
Welke database error juist?

vBulletin laat die niet zien in de browser, maar als je naar de broncode van de pagina kijkt, zal je die daar wel in zien staan. Bij welke stap liep het ook juist mis, want normaal gezien werken vBulletin updates erg goed?
Merk ook op dat het normaal is na het uploaden/overschrijven van de nieuwe bestanden op je FTP, dat je dan database errors krijgt als je het forum probeert te bezoeken (daarom moet je hem in je vB opties uitschakelen). Je moet dan eerst /install/upgrade.php volledig doorlopen in je browser voor de eigenlijke upgrade gebeurd is (dat script past je database aan voor de nieuwe versie).

Als je bv. vB versie x draaide en daar een database back-up van hebt en de upgrade naar versie y liep mis, dan download je gewoon terug versie x van het ledengedeelte van vBulletin.com (oude versies staan daar ook nog) en upload/overschrijf je daarmee de bestanden op je FTP. Vervolgens maak je een nieuwe database (zodat je de probleemdatabase voor alle zekerheid behoudt) aan en importeer je daarin je database back-up en pas je config.php aan voor die "nieuwe" database van de oude versie x.