Volledige versie bekijken : Processen die veel geheugen vragen in vista



Silverwing
18 January 2008, 20:49
Ik heb speciaal voor Vista een nieuwe krachtige pc samengesteld en vind nu dat hij eigenlijk nog traag gaat.
Als ik procesbeheer open zie ik dat er daar enkele zijn die tov de rest zeer veel geheugen vragen.
Iemand die weet of de rood omlijnde een normaal verbruik zijn?
Vooral met het bureabladbeheer heb ik het persoonlijk moeilijk,of is dit toch normaal?
http://users.pandora.be/userman/processen.jpg

berger
19 January 2008, 13:17
Ik heb zelf Vista niet, maar heb even gegoogled, en dan blijkt toch dat beide processen wel ongeveer zoveel geheugen vragen. Voor dwm.exe vind ik waarden gaande van 20000 tot 50000 kb, je zit dus zo ongeveer in het midden. Dit komt hoofdzakelijk door de goede grafische kwaliteit die je in vista kunt bekomen.

Efzeske
19 January 2008, 13:49
De nieuwe Aero functie in vista, heel sjiek, maar het moet natuurlijk van ergens komen ;)

dannyma
19 January 2008, 14:26
ik zit nu met dwm.exe op 23.360 kb en explorer.exe op 8504 kb dus ik denk dat het normaal is omdat hier aan deze kant niet zo veel is geinstaleerd ;) .

tzwientjuh
29 January 2008, 22:14
Dat is allemaal zeer normaal. Daarom dat ze ook aanbevelen om 1GB ram te hebben.
2Gb is ideaal voor Vista :)

Jule
31 January 2008, 09:44
Mijne verkenner staat regelmatig een stuk hoger. Het lijkt mij dus vrij normaal?