Volledige versie bekijken : Van windowsvista naar xp



N-sane
19 January 2008, 00:30
Hey ik heb een vraagje, ik ga terug overschakeln naar windows xp , vista is niets voor mij, maar nu is mijn vraag ik heb schijf C,D en E Vista staat op C. Als ik nu op een van mijn andere 2 schijven programmas ofzo zet zijn die dan ook weg nadat ik er xp terug heb opgezet ?

compuchrisje
19 January 2008, 02:04
De programma's op zich zullen niet weg zijn, maar niet werken. Dit omdat ze in de systeembestanden van Vista zullen verwerkt zitten. Heb je ze op CD, mét de nodige identificaties, is dat totaal geen probleem. In het andere geval... ben je ze kwijt, ook al staan de mappen op een andere partitie. Sla je die programma's gewoon als installatiebestanden op, zal er niks mee gebeuren, omdat je XP op C zal installeren. Zorg er wel voor dat je de nodige drivers eerst bij elkaar haalt.

N-sane
19 January 2008, 13:32
en bijvoorbeeld games ? zoals world of warcraft die staan op een andere schijf, zou dat dan ook problemen geven ?

dannyma
19 January 2008, 14:02
zo heb ik het gedaan , ik heb 2 hd schijven eentje staat vista op en de andere xp met sp3 om uit te testen en microsoft te helpen om het te kunnen verbeteren zodat andere in de toekomst minder bugs hebben . wat ik dan doe en hoop bij u ook mogelijk is in bios de andere chijf waar ik xp op gezet hebt die alleen op te starten en niet vista en als ik vista wil opstarten verander ik het opstarten in bios .
zo blijven de 2 systemen actief en kunnen wij die blijven gebruiken ;) .

N-sane
19 January 2008, 21:37
ik wil alleen dat ik windows xp heb, geeft het een probleem met mn games dan ?

dannyma
20 January 2008, 15:58
yep je zal geen enkel spel meer kunnen spelen en zal je alles terug moeten installeren .

gabriel
22 January 2008, 19:37
velen onder ons zijn vergeten dat MS een " downgrade " van vista gemaakt heeft ???