Volledige versie bekijken : Avast



Mosquitos
19 January 2008, 14:14
Hallo,

Heb sinds kort avast op mijn pc staan maar heb de indruk dat hij mijn systeem(vista) serieus vertraagt.
Weet iemand hoe dit komt aub?
Heb firefox als browser en thunderbird als email.
Zijn er schilden die ik kan uitzetten zoals bv die van outlook of werkt die voor thunderbird ook?

berger
19 January 2008, 19:11
Je kunt in Thunderbird berichtregels opstellen zodat je ongewenste berichten niet krijgt.
Wat ik in Thunderbird ook interessant vind is dat je eerst de header van alle nieuwe berichten kunt bekijken, eventueel onbetrouwbare berichten verwijderen van de server, en pas dan uw berichten ophalen.
Wat je juist bedoelt met schilden in outlook weet ik eigenlijk niet.

Krikkie
19 January 2008, 20:36
Wat je juist bedoelt met schilden in outlook weet ik eigenlijk niet.
Hij bedoeld de schilden in Avast!!!

Normaal vertraagd Avast je pc niet al te erg, ik heb nog geen ervaring met Vista waarop Avast draait, maar graag wat meer uitleg.
Ik veronderstel niet dat het om de pc gaat in jouw profiel.
Snelheid van de pc en het werkgeheugen speelt een grote rol, zeker als je met Vista werkt.

Je kan inderdaad de beschermingen afzetten die je niet gebruikt, waarschijnlijk win je er niet veel mee maar alle beetjes helpen.
Ook kan je de gevoeligheid aanpassen in je schilden indien je dit opportuun vindt.


Groetjes Krikkie

Mosquitos
19 January 2008, 21:37
Hij bedoeld de schilden in Avast!!!

Normaal vertraagd Avast je pc niet al te erg, ik heb nog geen ervaring met Vista waarop Avast draait, maar graag wat meer uitleg.
Ik veronderstel niet dat het om de pc gaat in jouw profiel.
Snelheid van de pc en het werkgeheugen speelt een grote rol, zeker als je met Vista werkt.

Je kan inderdaad de beschermingen afzetten die je niet gebruikt, waarschijnlijk win je er niet veel mee maar alle beetjes helpen.
Ook kan je de gevoeligheid aanpassen in je schilden indien je dit opportuun vindt.


Groetjes Krikkie

Had eerst nod32 maar die is verlopen en als ik toen iets kopierde van de een map naar een andere dan ging dat sneller.
Ook als ik iets inpak met 7-zip.

Krikkie
19 January 2008, 22:55
't Ja, Nod32 was een heel goede AV die heel weinig van je systeem vergde.
Maar ja, nu weten we nog niks over je systeem...
Processorsnelheid, werkgeheugen, ...

Mosquitos
19 January 2008, 22:59
't Ja, Nod32 was een heel goede AV die heel weinig van je systeem vergde.
Maar ja, nu weten we nog niks over je systeem...
Processorsnelheid, werkgeheugen, ...


http://www.medion.de/md8828/be_nl/flash.html

Spoorzoeker
19 January 2008, 23:03
Misschien heb je aanstaan scannen in ingepakte bestanden
dat zoú het kunnen vertragen alhoewel ik met Avast nog nooit zoiets heb meegemaakt.

Krikkie
20 January 2008, 12:50
http://www.medion.de/md8828/be_nl/flash.html

Die zou toch snel genoeg moeten zijn en werkgeheugen heeft hij ook genoeg.
Als je pc vertraagt, ben je dan nog met andere programma's bezig?
Staat de virusscanner ingesteld om bij opstart steeds een scan te doen?
Na installatie scant Avast eerst heel de pc af, is dit reeds gebeurt of is de scan nog aan 't lopen?

Kijk ook eens je instellingen na.
Spoorzoeker (http://www.minatica.be/member.php?u=131) haalde reeds aan
Misschien heb je aanstaan scannen in ingepakte bestanden en je scanner te streng instellen vraagt veel van je pc (maar die voldoet ruimschoots).

Is de vertraging alleen te merken met je virusscanner?
Ik bedoel, als je hem uitschakelt, is het probleem dan weg?

Het onderhoud van je pc is dat nog in orde, wanneer heb je voor het laatst de pc een conditieonderhoud gegeven (ik bedoel daarmee: defragmenteren van de harde schijf en het register, complete virus-, maleware, spyware, ...scans, registercleanen en de harde schijf opkuisen).

Je schreef ook dat je daarvoor met Nod32 werkte, is deze compleet verwijderd (lees volledig van de hardeschijf en ook uit je register)?
Als er restanten van virusscanners op je pc achterblijven, kan de geïnstalleerde virusscanner voor problemen zorgen.

Heb je al eens geprobeerd om je virusscanner er terug af te gooien en hem opnieuw te installeren?

Groetjes Krikkie

J.W.
20 January 2008, 13:39
Hallo,

Zijn er schilden die ik kan uitzetten zoals bv die van outlook of werkt die voor thunderbird ook?

In Avast zijn er 7 "Schilden".
Deze kunt u afzonderlijk tijdelijk of definitief uitzetten.
Of dat aan te raden is zal ik niet zeggen.
U kunt dat doen door rechts te klikken op het icoontje in de systemtray.

Avast vertraagt enorm bij het downloaden.
Zeker als de downloadsnelheid hoger ligt als 400 kB per seconde.
Daarom ben ik reeds lang overgestapt op Nod32.

Mosquitos
20 January 2008, 14:55
Die zou toch snel genoeg moeten zijn en werkgeheugen heeft hij ook genoeg.
Als je pc vertraagt, ben je dan nog met andere programma's bezig?
Staat de virusscanner ingesteld om bij opstart steeds een scan te doen?
Na installatie scant Avast eerst heel de pc af, is dit reeds gebeurt of is de scan nog aan 't lopen?

Kijk ook eens je instellingen na.
Spoorzoeker (http://www.minatica.be/member.php?u=131) haalde reeds aan en je scanner te streng instellen vraagt veel van je pc (maar die voldoet ruimschoots).

Is de vertraging alleen te merken met je virusscanner?
Ik bedoel, als je hem uitschakelt, is het probleem dan weg?

Het onderhoud van je pc is dat nog in orde, wanneer heb je voor het laatst de pc een conditieonderhoud gegeven (ik bedoel daarmee: defragmenteren van de harde schijf en het register, complete virus-, maleware, spyware, ...scans, registercleanen en de harde schijf opkuisen).

Je schreef ook dat je daarvoor met Nod32 werkte, is deze compleet verwijderd (lees volledig van de hardeschijf en ook uit je register)?
Als er restanten van virusscanners op je pc achterblijven, kan de geïnstalleerde virusscanner voor problemen zorgen.

Heb je al eens geprobeerd om je virusscanner er terug af te gooien en hem opnieuw te installeren?

Groetjes Krikkie

Zal hem eens verwijderen en terug installeren.
Ja nod32 is volledig verwijdert.
Als de nieuwe nod versie 3 in het nederlands te verkrijgen is dan komt deze er terug op.Vind deze persoonlijk veel beter.
Je merkt daar niks aan je prestaties.

Mosquitos
20 January 2008, 15:11
In Avast zijn er 7 "Schilden".
Deze kunt u afzonderlijk tijdelijk of definitief uitzetten.
Of dat aan te raden is zal ik niet zeggen.
U kunt dat doen door rechts te klikken op het icoontje in de systemtray.

Avast vertraagt enorm bij het downloaden.
Zeker als de downloadsnelheid hoger ligt als 400 kB per seconde.
Daarom ben ik reeds lang overgestapt op Nod32.

Dat bedoel ik ook maar dan met verplaatsen/kopieren van de 1 map naar de andere.

J.W.
20 January 2008, 15:50
Dat bedoel ik ook maar dan met verplaatsen/kopieren van de 1 map naar de andere.

In dat geval kunt u waarschijnlijk wel zonder risico één van de schilden (welke weet ik zo niet, eens één voor één proberen) tijdelijk uitschakelen.

Mosquitos
20 January 2008, 17:24
Heb hem eens opnieuw geinstalleert en het verplaatsen/kopieren is nu blijkbaar terug 35MB/sec met een bestand van bijna 2GB.
Is dus blijkbaar opgelost???

Krikkie
20 January 2008, 18:56
Zal hem eens verwijderen en terug installeren.
Ja nod32 is volledig verwijdert.
Als de nieuwe nod versie 3 in het nederlands te verkrijgen is dan komt deze er terug op.Vind deze persoonlijk veel beter.
Je merkt daar niks aan je prestaties.

Die schijnt inderdaad de beste te zijn, ik ben echter zeer te vrede over Avast, zeker voor die prijs...
Waarschijnlijk zal jij ook te vrede zijn over Avast, nu hij goed geïnstalleerd is, das normaal!
Probeer hem eens een tijdje uit, je zal er zeker geen spijt van hebben.


Groetjes Krikkie

atlantis
21 January 2008, 06:50
Heb zelfde probleem gehad als Mosquitos: pc die heel traag opstartte en progs die eveneens traag reageerdden. Heb nu Nod32 en het gaat een heel stuk sneller. wil echter geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van Avast als 'antivirus' hoor.

sukkeltje456
23 January 2008, 20:53
Ik heb hier nu niet alles gelezen. Maar Avast vertraagd je pc wel hard hoor. (algemeen geweten)

Over het algemeen is Avast een deftige anti-virus.Alleen gebruikt hij veel CPU en Ram.

Maar een deftig systeem kan dit wel aan denk ik. Hoeveel Ram en CPU heb je steken?

EDIT:NOD32 is echt rommel. Geloof mij.

Krikkie
24 January 2008, 13:21
Ik heb hier nu niet alles gelezen. Maar Avast vertraagd je pc wel hard hoor. (algemeen geweten)

Over het algemeen is Avast een deftige anti-virus.Alleen gebruikt hij veel CPU en Ram.

Maar een deftig systeem kan dit wel aan denk ik. Hoeveel Ram en CPU heb je steken?

EDIT:NOD32 is echt rommel. Geloof mij.

:shocked: Dit staat haaks op wat ik zelf ondervonden heb en algemeen in posts terug te vinden is! Zowel over NOD32 als Avast.

Wat is volgens u dan wel een goede virusscanner die niet te veel van je systeem vraagd?

Groetjes Krikkie

sukkeltje456
24 January 2008, 21:37
Panda! zeker en vast!
is redelijk duur maar da is het zeker waard. Zeer goede scanner.
Hij vertraagt het opstarten en afsluiten een klein beetje maar eens dat hij draait merk je hem niet eens.

Als je budget dit niet toe laat maar als je nog wel wil betalen zou ik voor kaspersky gaan.
ook zeer goede scanner hoeveel hij kost weet ik niet vanbuiten. kijk anders eeven op de site ;)

ik kan je moementeel niet veel meer info geven ompdat ik echt niet kan typen met een crapy toetsenbord zoasl dit.

hierbij ook mijn excuses voor de typfoutn enz. maar ik kan er echt niet aan doen momenteel.

ik geef je morgenmiddag wat meer info over nog een paar andere anti-virussen ;)

Jule
25 January 2008, 09:11
Mmmmm Deze zal ik volgen. Enkel Norton heeft geen valse positieven.
NOD32 is goedkoper dan Panda en lichter om draaien dan Panda. Dat laatste merk ik zeer goed op mijn oude pc. En NOD32 beschermt tegen nieuwe virussen zonder update, Panda daarentegen???? Dus kijk ik vol verwachting uit naar de uitleg van Sukkeltje456! :good:

Krikkie
25 January 2008, 23:34
Mmmmm Deze zal ik volgen. Enkel Norton heeft geen valse positieven.
NOD32 is goedkoper dan Panda en lichter om draaien dan Panda. Dat laatste merk ik zeer goed op mijn oude pc. En NOD32 beschermt tegen nieuwe virussen zonder update, Panda daarentegen???? Dus kijk ik vol verwachting uit naar de uitleg van Sukkeltje456! :good:

Jij niet alleen Jule!!!

sukkeltje456
26 January 2008, 11:39
Mmmmm Deze zal ik volgen. Enkel Norton heeft geen valse positieven.
NOD32 is goedkoper dan Panda en lichter om draaien dan Panda. Dat laatste merk ik zeer goed op mijn oude pc. En NOD32 beschermt tegen nieuwe virussen zonder update, Panda daarentegen???? Dus kijk ik vol verwachting uit naar de uitleg van Sukkeltje456! :good:

Met NOD32 heb ik heel slechte ervaringen hoor.
Ik beschouw NOD32 meer als een virus dan een Anti-virus hoor...

En dat panda je pc vertraagt, is natuurlijk wel waar. Maar hij moet ook wel iets doen he. Als je een scanner koopt dat niks nul noppes doet dan vertraagt hij je pc natuurlijk niet maarja...Dan ben je er ook niets mee he ;)

Jule
26 January 2008, 14:24
Dit kan!! Dan heeft u alle gelijk dat u Panda blijft gebruiken. NOD32 heeft inderdaad een aparte manier van scannen. Mag ik weten wat uw slechte ervaringen precies zijn?

sukkeltje456
26 January 2008, 18:56
Ik gebruik panda momenteel niet. Maar ik weet dat het een van de beste scanners momenteel op de markt is.

Die NOD32 zei dat officiele bestanden (van microsoft en andere grote bedrijven) corrupt waren. Zo zei hij dat heel vaak. bvb. van bepaalde programma's enz.

Dan als ik hem probeerde uit te schakelen gaf hij een error. Dan had ik er genoeg van en wouw hem der af gooien. Toen bleek dat hij er geen uninstaller bij had gezet en dat ik hem niet volledig kon verwijderen omdat zijn bestanden continu in gebruik waren. (ook nadat al de andere verwijdert waren en ook na een reboot.)

En ik heb ook al veel problemen gehoord van andere personen.

Mosquitos
26 January 2008, 19:18
Ik gebruik panda momenteel niet. Maar ik weet dat het een van de beste scanners momenteel op de markt is.

Die NOD32 zei dat officiele bestanden (van microsoft en andere grote bedrijven) corrupt waren. Zo zei hij dat heel vaak. bvb. van bepaalde programma's enz.

Dan als ik hem probeerde uit te schakelen gaf hij een error. Dan had ik er genoeg van en wouw hem der af gooien. Toen bleek dat hij er geen uninstaller bij had gezet en dat ik hem niet volledig kon verwijderen omdat zijn bestanden continu in gebruik waren. (ook nadat al de andere verwijdert waren en ook na een reboot.)

En ik heb ook al veel problemen gehoord van andere personen.

Dat is ieder zijn mening en persoonlijke ervaringen.
Ben er zeker van dat er ook meerdere personen zijn die eens problemen hebben gehad met panda waaronder ikzelf.
Valse meldingen heeft ieder antivirus wel eens.
Daarmee dat je op tijd moet updaten!
Was laatst bij een collega gaan zien op de pc omdat hij altijd een melding kreeg van een trojan als hij naar stubru ging.
Gaf de naam van de trojan eens in op google en toen bleek al snel dat het om een valse melding ging en dat hij moest updaten.Hij had McAfee.
Als je bv progs gaat gebruiken voor remote control,portscan of cain/ophcrack dan is dit normaal dat uw antivirus gaat zeggen dat dit onveilig is maar als je op de hoogte bent van deze progs op uw pc dan kan je dit normaal gezien instellen dat hij deze progs moet laten staan.

Hier vind je een overzicht van beste antivirus review 2008.
Panda staat daar pas 13 en NOD32 3de.
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

sukkeltje456
27 January 2008, 00:51
Tja...ik ga niemand hier zeggen welke scanner hij moet gebruiken.

Maar toch zou ik panda veel eerder aanraden dan NOD32.

Het is ieder ook zijn mening en ik respecteer ook de mening van een ander.

Jule
27 January 2008, 10:16
En ik ben tegenovergesteld. Ik zou niemand Panda aanraden maar wel NOD32. Daar NOD32 anders werkt, krijg ik bij de eerste scan wel een ongerust telefoontje omdat NOD32 meld welke bestanden ie niet kan scannen daar ze in gebruik zijn. Ze denken dat hun Windows systeembestanden besmet zijn. Ik stel hen dan gerust en uiteindelijk zijn ze zeer tevreden. Ik ken dus niemand die problemen heeft gehad met NOD32 tenzij uit onwetendheid.

Bij Panda is dit waarschijnlijk net hetzelfde. Maar deze is duurder en beschermt niet tegen recente virussen. En één van mijn vrienden heeft met Panda-bescherming zijn pc tweemaal hetzelfde jaar doen vastlopen. Nu gebruikt hij NOD32 en is zeer tevreden. Het tegenovergestelde van uw ervaring dus ... :good:

Ik zelf ben hier lid geworden om te melden dat Onecare de slechtste virusscanner aller tijden is. Tot nu toe begrijp ik nog altijd niet, dat er mensen zijn, die wel tevreden zijn van Onecare. En toch, ze bestaan ... ?

Het komt er dus op neer dat het gelijk is welke virusscanner u kiest, gratis of betaald, zolang u maar tevreden bent.

Maar voor mij persoonlijk geldt: als ik betaal voor een antivirus, dan toch liever ééntje die iets meer kan dan de gratis versies?

Mosquitos
27 January 2008, 10:57
En ik ben tegenovergesteld. Ik zou niemand Panda aanraden maar wel NOD32. Daar NOD32 anders werkt, krijg ik bij de eerste scan wel een ongerust telefoontje omdat NOD32 meld welke bestanden ie niet kan scannen daar ze in gebruik zijn. Ze denken dat hun Windows systeembestanden besmet zijn. Ik stel hen dan gerust en uiteindelijk zijn ze zeer tevreden. Ik ken dus niemand die problemen heeft gehad met NOD32 tenzij uit onwetendheid.

Bij Panda is dit waarschijnlijk net hetzelfde. Maar deze is duurder en beschermt niet tegen recente virussen. En één van mijn vrienden heeft met Panda-bescherming zijn pc tweemaal hetzelfde jaar doen vastlopen. Nu gebruikt hij NOD32 en is zeer tevreden. Het tegenovergestelde van uw ervaring dus ... :good:

Ik zelf ben hier lid geworden om te melden dat Onecare de slechtste virusscanner aller tijden is. Tot nu toe begrijp ik nog altijd niet, dat er mensen zijn, die wel tevreden zijn van Onecare. En toch, ze bestaan ... ?

Het komt er dus op neer dat het gelijk is welke virusscanner u kiest, gratis of betaald, zolang u maar tevreden bent.

Maar voor mij persoonlijk geldt: als ik betaal voor een antivirus, dan toch liever ééntje die iets meer kan dan de gratis versies?

Ja die onecare is helemaal niks.
Heb hem al verwijdert en in mijn computer gezocht naar overblijfselen van onecare bestanden en in het register ook.
Ccleaner is laten lopen enz maar zie hem toch nog staan in het windows beveiligingscentrum bij firewall???
Hij staat wel uitgeschakeld maar vind het toch vreemd dat ik hem daar zie staan :wall:

sukkeltje456
27 January 2008, 14:09
Ja die onecare is helemaal niks.
Heb hem al verwijdert en in mijn computer gezocht naar overblijfselen van onecare bestanden en in het register ook.
Ccleaner is laten lopen enz maar zie hem toch nog staan in het windows beveiligingscentrum bij firewall???
Hij staat wel uitgeschakeld maar vind het toch vreemd dat ik hem daar zie staan :wall:

same bij NOD32.

en het ergste van al is dan nog dat die nog altijd blijven draaien....

Jule
28 January 2008, 01:19
Mocht u nog altijd problemen ondervinden met NOD32, plaats eens een hijackthislogje. Ik heb ooit Kasperky laten draaien op een pc waar NOD32 opstond en na de scan was NOD32 grotendeels verwijdert. Dat verwondert mij aan uw probleem. NOD32 is gemakkelijker te verwijderen dan bv. een Norton waarvoor u een tooltje moet downloaden van de site van Symantec. NOD32 beperkt zijn voorkomen in het register. Hij komt slechts tweemaal voor als ik me niet vergis. Norton daarentegen ....

sukkeltje456
28 January 2008, 08:27
Met norton heb ek ook al niet zo'n al te beste ervaringen.

Jule
28 January 2008, 23:21
De nare ervaringen met Norton zijn alom gekend? Hier op het forum krijgen we daaromtrent regelmatig vragen over.
Maar u bent de eerste die deze klachten uit over NOD32! Ik heb deze klachten nog nergens gelezen. Maar ik lees niet veel ... :D

sukkeltje456
29 January 2008, 07:56
Ja, met norton heb ik ook al probs gehad.

enja...ik ben gene gemakkelijke he ;)

Jule
29 January 2008, 19:46
HA! Dus is het uw fout dat NOD32 moeilijk deed? :D :p ;) :good:

sukkeltje456
29 January 2008, 22:56
huh?

hoe bedoel je?

J.W.
29 January 2008, 23:15
HA! Dus is het uw fout dat NOD32 moeilijk deed? :D :p ;) :good:

Nu weten we eindelijk de echte reden!!!!!!!!!!!:good::good::D

sukkeltje456
29 January 2008, 23:46
loop ik achter?

J.W.
29 January 2008, 23:51
Nee, waarschijnlijk niet, maar uw Eurocent zit wel ergens geblokkeerd.
Vroeger noemde men dat: Uwe frank valt niet, maar die bestaat nu niet meer.
Dat zijn Eurocenten geworden.

:D:D:D

sukkeltje456
30 January 2008, 08:15
en wa betekent da spreekwoord?

J.W.
30 January 2008, 16:59
Uwe frank valt niet = Iets niet snappen (gewoonlijk over een mopje of zoiets)

sukkeltje456
30 January 2008, 18:21
ja da weet ek :p mer wa betekent "zit erges geblokeerd"

J.W.
30 January 2008, 19:27
Iets dat geblokkeerd zit (vastzitten) kan niet vallen.

sukkeltje456
30 January 2008, 20:42
lol
gelle gaat het toch wel heel ver zoeke zenne :p

bende filosofen da hier zit gvd :p

Mosquitos
7 February 2008, 15:54
Misschien heb je aanstaan scannen in ingepakte bestanden
dat zoú het kunnen vertragen alhoewel ik met Avast nog nooit zoiets heb meegemaakt.

Bij mij staat scannen in archief bestanden uit.
Waar kan ik dit aanzetten aub?