Volledige versie bekijken : Spelling en grammatica in OpenOffice.org



De Hulk
21 January 2008, 16:08
:bow:OpenOffice.org geïnstalleerd. Bij de spellingcontrole worden woorden wel gecorrigeerd maar geen werkwoordvervoegingen. Dus instalatie moet zijn installatie, kolomen, kolommen. Maar bij: 'ik vindt dit buitengewoon vreemd' of 'de trein rijd naar Amsterdam' of 'hij word duizelig van al die teksten' helemaal niets. In Word word ik wel gewaarschuwd. Wie weet wat er aan de hand is? Is er een instelling niet juist en waar zit deze dan? Groeten, De Hulk. :eek:

J.W.
21 January 2008, 17:29
Er is een nieuwe Nederlandstalige versie van OpenOffice beschikbaar, namelijk versie 2.3.1. Daarin zit een nieuwe spellingscontrole. Misschien dat deze beter werkt. Bij mij worden de door u aangegeven fouten in de werkwoorden ook niet als fout gezien.

De Hulk
21 January 2008, 18:25
Hoi, J.W., ik heb de laatste versie en ook het Language pakket-NL gedownload. Volgens mij vallen werkwoordvervoegingen (persoonsvorm e.d.) onder grammatica. Ben geen taaldeskundige, maar Word werkt wel redelijk. Groeten, De Hulk.:eek:

Jule
21 January 2008, 19:28
Euh, Openoffice is een alternatief voor MS-Office? Het installatiebestand van Openoffice is ongeveer 100 Mb, dat van MS Office een meervoud daarvan? Hoe kan u dan de zelfde mogelijkheden wensen?