Volledige versie bekijken : wireless downloaden lukt niet...help



Lorminator20
22 January 2008, 23:44
hallo

met mijn laptop (vista) kan ik wireless niets downloaden. downloaden begint soms maar stopt dan of soms begint hij zelfs niet. met de kabel lukt dat wel heel snel. ik heb telenet.

ook op mijn ps3 en wii kan ik niet wireless downloaden.

hoe komt dat? wie helpt mij aub?

Lorminator20
23 January 2008, 13:09
niemand?

Spoorzoeker
23 January 2008, 13:14
Effe een hele gekke vraag, maar kijk eens welke verbinding jou wifi heeft ?.
Is dat wel jouw provider, of zit je soms op andermans kanaal. Als dit signaal namelijk erg zwak is, dan is inderdaad de kans groot dat bij jou steeds de wifi verbinding wegvalt.

Lorminator20
23 January 2008, 14:28
ja dat heb ik gedaan. het signaal is uitstekend, surfen gaat snel maar wireless downloaden lukt niet...

Spoorzoeker
23 January 2008, 14:39
is dat zo bij elke extensie ?

PeterN
23 January 2008, 16:54
Doe eens een speedtest. De snelheid van downloaden van bestanden wordt niet bij u bepaald maar meestal door de server die u de gegevens moet sturen. Als je bv zou downloaden van minatica, kunnen wij de snelheid opgeven waarmee wij u die gegevens sturen. Dit om te verkomen dat, als tien mensen downloaden, onze server wordt platgetrokken ;)

Dus het downloaden van bestanden, zeker als je het op verschillende plaatsen gaat downen, verschillende bestanden en verschillende tijdstippen, kan je niet vergelijken.
Down eens een bestand met kabel verbinding. Doe dit zelfde bestand direct erna draadloos. Normaal gaat draadloos trager zijn, tot de helft, maar het zou niet erger mogen zijn.

Nu kan het ook zijn dat je last hebt van andere draadloze verbindingen in de omgeving. Probeer anders eens een ander kanaal in de router in te geven.