Volledige versie bekijken : Weer een cd kwijt!



roeba
23 January 2008, 20:33
Ik gebruik nerostartsmart om mijn cd te branden.
Maar ik heb al vaak voorgehad dat het brandproces mislukt. Dus dan ben ik weer een cd kwijt voor niets.

Weten jullie hoe dit komt of hebben jullie betere brandprogramma's? Want ik ben het beu een cd te moeten verspillen!

J.W.
23 January 2008, 21:08
Vink "Simulatie" eens aan en verminder de snelheid (6.000kB/s bijvoorbeeld)

Sinds ik dat doe heb ik met Nero StartSmart geen enkele slechte cd of dvd gehad en ik heb er ondertussen reeds tientallen gemaakt.

Baloeke
23 January 2008, 21:10
Welke versie van Nero gebruik jij?
Welk brandproces wil je uitvoeren om een cd te branden? Data, muziek, ...

roeba
23 January 2008, 22:28
@ Baloeke

versie van nero: nerostartsmart
het zat op de computer geïnstalleerd toen we het kochten, maar als je mij aanraadt om nero 7 te gebruiken, wil ik dit zeker doen.

en het brandproces dat ik problemen mee ondervindt is als ik muziek wil branden

maakt dat een verschil uit?
@J.W.
ok ik zal eens kijken! alvast bedankt!

Jule
24 January 2008, 00:27
Volg het advies van J.W. Startsmart staat niet voor de Nero versie. Versie 7 wel! Je kan ook muziek branden als mp3? U heeft dus problemen als u muziek brand als CDA?

roeba
24 January 2008, 18:33
Ja dan heb ik problemen.
ik weet niet, heeft dit dan geen problemen om je cd aftespelen op een gewone radio als je je muziek in mp3 brandt?

Jule
24 January 2008, 19:00
Jawel. Sommige cd-spelers kunnen mp3 aan. Ik toon enkel aan dat een muziek cd niet voldoende uitleg is. U kan muziek branden als mp3 of als wma of als mpa of als .... Een gewone muziek cd is cda. :good: Dit is de uitleg waarom Baloeke vraagt hoe u uw cd brandt. :good:


Euh ... Jelle?? Bij mij is het nu 18.04 h en geen 19.04 h? :D :p

Mattehh
24 January 2008, 21:13
Jawel. Sommige cd-spelers kunnen mp3 aan. Ik toon enkel aan dat een muziek cd niet voldoende uitleg is. U kan muziek branden als mp3 of als wma of als mpa of als .... Een gewone muziek cd is cda. :good: Dit is de uitleg waarom Baloeke vraagt hoe u uw cd brandt. :good:


Euh ... Jelle?? Bij mij is het nu 18.04 h en geen 19.04 h? :D :p

Dan moet je de tijdzone in je profiel aanpassen ;)

Jule
25 January 2008, 09:13
Dan moet je de tijdzone in je profiel aanpassen ;)
Nu blijkt dit terug in orde??? :shy: :D :lol:
Zonder ook maar iets aan te passen! :good:

Obsessed
25 January 2008, 13:26
Zit het probleem mss bij de schrijver zelf ipv het schrijfprogramma (Nero)??
Werd er al eens een ander programma gebruikt?

roeba
26 January 2008, 12:21
Neen nog nooit een ander programma gebruikt. Daarom dat ik vraag of jullie misschien denken dat ik best gewoon een ander programma zou gebruiken?
& Ja normaal gezien brand ik mp3-bestanden..

Peter.B
26 January 2008, 12:55
probeer eens met dit gratis programma:
http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=334

Obsessed
26 January 2008, 14:13
Neen nog nooit een ander programma gebruikt. Daarom dat ik vraag of jullie misschien denken dat ik best gewoon een ander programma zou gebruiken?
& Ja normaal gezien brand ik mp3-bestanden..
Ik zou idd eens met een alternatief programma proberen.
Als dan dezelfde problemen voorkomen, dan kan je al zo goed als zeker zijn dat het aan de hardware ligt.

CDBurnerXP is dan zeker en vast een goede keuze (en gratis) om eens uit te proberen (thanks to Dipsy).
Als uw probleem opgelost is met dat programma, dan heb je tevens de oplossing van dit topic hé ;)

Jule
26 January 2008, 14:13
Probeer eerst wat J.W. voorstelt. Nero is niet direct slecht te noemen. Zeker niet bij een lagere brandsnelheid. En dataverificatie neemt extra tijd in maar u weet dan ook dat Nero geen fout heeft gemaakt. :good: Anders probeert u een alternatief?

Mocht un geen enkel cd goed kunnen branden, dan zou de oorzaak wel hardwarematig kunnen liggen. Maar soms is ie blijkbaar wel goed. Dat doet mij twijfelen.

roeba
30 January 2008, 15:48
Ok bedankt voor al jullie tips!
ik zal zien als ik nog veel cd's brand met een lagere brandsnelheid die mislukken, zal ik het alternatief dat hier voorgesteld werd zeker eens proberen!

Baloeke
30 January 2008, 16:33
Dan sluiten we deze (voorlopig) af. Moest het zijn dat je nadien nog problemen ondervindt. Stuur even een PM naar iemand van de crew. Deze kan dan terug geopend worden.