Volledige versie bekijken : Ongewenste gebruiker op draadloos netwerk



Trax
24 January 2008, 15:47
Sinds kort zit in mijn straat mijn buurman te profiteren van mijn draadloos netwerk. Een wep of wpa key aanmaken is bij deze modem nogal vervelend en omslachtig blijkt en ik gebruik het draadloos netwerk op dit moment toch niet (heb kabel getrokken)

Nu zou ik het gewoon kunnen afzetten, maar ik zou hem graag eens pesten.
Hij heeft blijkbaar serieus zitten downloaden op mijn kosten en voor ik hem hier iets van zeg zou ik hem graag eens goed terug pakken.

Suggesties iemand? Of is dit niet te doen?

Alle tips om hierover of om iets over zijn pc te weten te komen zijn welkom.

Alvast bedankt!

Baloeke
24 January 2008, 16:11
Misschien zijn er hier leden, die weten hoe je, je draadloosnetwerk kan beveiligen. Er bestaan zelfs programma's (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=530) voor.

Als je buurman via jou draadloos netwerk binnenkan, kan deze ook je bestanden die jij deelt, ook afhalen.

Als jij je draadloos internet toch niet gebruikt, zou ik deze afzetten. Voor alleer jij op smalband komt te staan.

Trax
24 January 2008, 16:43
Mja, ik weet het, vind het alleen spijtig dat hij dit doet. Hij heeft zelf telenet internet liggen. En gelukkig deel ik geen bestanden.

Nostradamus
24 January 2008, 16:46
Hier zit ergens een kink in de (draadloze) kabel ;)
Even een tegenvraagje: hoe weet je dat de 'ongewenste gebruiker' je buurman is?
Een draadloos netwerk onbeveiligd laten is vragen naar ongemakken.
Ook geen Firewall?

Baloeke
24 January 2008, 16:47
Internet gebruik doet net veel aan het meterke. 3 filmkes afhalen bv op jou kosten en jij bent de pineut.

Luc@s
24 January 2008, 19:43
Nu zou ik het gewoon kunnen afzetten, maar ik zou hem graag eens pesten.
Hij heeft blijkbaar serieus zitten downloaden op mijn kosten en voor ik hem hier iets van zeg zou ik hem graag eens goed terug pakken.

Suggesties iemand? Of is dit niet te doen?

Alle tips om hierover of om iets over zijn pc te weten te komen zijn welkom.
Alvast bedankt!

lol

er zijn verschillende soorten van humor die je kan uithalen, ik ga ze u niet technisch uitleggen (to protect the innocent) maar in 1 oogopslag kan ik me er al een 5 tot 10-tal indenken.

persoonlijk zou ik beginnen met footprinting ( passief maar in detail kijken wat hij doet en naar waar hij surft), nu en dan zeker niet overdrijven eens kijken welke services hij zoal draait.

daarna, wanneer je wat info hebt verzameld kan je veel gerichtere humor doorvoeren. let wel, dit kan gaan van onschuldige humor tot inbreuken op zijn privacy, waar je ookal zit hij op jou netwerk, een lange tijd voor op verlof kan gaan naar costa-amigo.

- bouw een site na zoals google, of installeer een proxy, kan je zien wat hij zoekt, surft enz

- draai zelf een dns server, die je via je wireless dhcp meegeeft en stel zelf je records in, routeer de meest voor de hand liggende site's zoals google enz naar 1 of andere gore site vol met virussen & spyware.
- zet een filtertje voor connecties op van je wireless ip range naar ftp,pop3,hotmail enz op.
-stuur hem fake emails met backdoor rommel enz ...

sniffer al zijn paswoorden van je draad en zend ze met vriendelijke groeten naar heel zijn adressboek met hem in copie ....

kortom, hij passeert over uw draad, dus je bent oppermachtig. Ik hoef u niet te vertellen dat je zo een heuse burenruzie kan uitlokken en een massa klachten aan je broek kan krijgen.

als je het allemaal wat vriendelijker wil doen, som dan al deze mogelijkheden op in een webpagina, en routeer al de traffic komende van de wireless naar die pagina, dan zal hij vanzelf ophouden.


groeten
L.

PeterN
24 January 2008, 23:44
Idd beter voorkomen dan genezen ;)

falco
25 January 2008, 12:30
draadloos netwerk beveiligen met een wachtwoord,en niemand kan nog iets doen

slicky
25 January 2008, 13:03
draadloos netwerk beveiligen met een wachtwoord,en niemand kan nog iets doen
Of je kan ook gewoon het mac-adress instellen;)

ajaxloverr
25 January 2008, 20:33
ja of vaste ip-adressen of als je niet internet de modem/router uitzetten :)

Spoorzoeker
25 January 2008, 21:44
Of jullie zouden eens kunnen lezen wat hij nu precies schrijft/vraagt :D:D

Er zjin programmaatjes waarmee je kunt kijken wie er nu allemaal op je netwerk zitten.

Wat leuk zou zijn: kijken of hij iets groots download en als hij dan bij bv 98% is, de verbinding eruit gooien.

Installeer een programma om bepaalde websites tegen te gaan en leid al z'n aanvragen naar 1 pagina.

Bv een zelfgemaakte website met de inhoud van de concurrent met wel heeeeel lage prijzen.

Peter.B
26 January 2008, 08:45
myWIFIzone 4.0

Misschien kunt u om technische redenen uw WiFi-netwerk niet beveiligen of behoort enkel de gemakkelijk te kraken WEP-encryptie tot de mogelijkheden. Toch wilt u niet dat vreemden toegang krijgen tot uw draadloos internet.

http://www.zita.be/technologie/downloads/238873_mywifizone-40.html

Baloeke
26 January 2008, 18:03
myWIFIzone 4.0


http://www.zita.be/technologie/downloads/238873_mywifizone-40.html
Kijk eens naar mijn post #2. Daar heb ik dit al vermeld

Peter.B
26 January 2008, 20:12
sorry Baloeke,had niet op uw link geklikt :shy: