Volledige versie bekijken : Access 2000 formulier



Sjef
25 January 2008, 11:44
Als beginner zit ik met het volgende probleem:

In een access-formulier heb ik een veldnaam "VERJAARDAG".
Daarin staan dan de datums b.v. 12-8-2008,
Hoe krijg men het voor elkaar om na elke verjaardag de datum automatisch te updaten naar 2009 - 2010 etc.
In de ontwerpweergave klik ik dan op het betreffende veld en kies eigenschappen, maar dan? Hoe moet het verder, als dat tenminste mogelijk is.
Mooi zou het zijn om de uitleg eenvoudig te houden zonder al te veel moeilijke termen.

Alvast bedankt,
Sjef

Obsessed
25 January 2008, 13:32
Via Ctrl-F, en daarvan het tabblad "replace", kan je bvb alle "2008" tegelijk veranderen naar "2009" (Replace All) of wat je ook maar wenst. Dacht ik toch met m'n beperkte kennis van Access.

Sjef
25 January 2008, 14:48
Beste,
Dat werkt heelaas niet, zie bijlage.

Groeten en bedankt,
Sjef

Obsessed
25 January 2008, 16:09
Ik heb het hier zojuist ook ff uitgeprobeert, en lukt wél bij mij hoor.
Het enige dat je anders moet doen is bij "Waar" kiezen voor "Elk deel van veld" (of iets dergelijks. (Ik zit hier met een engelstalige versie, en bij mij is dat dus "Any part of field").
Dit is hier ook wel Office 2003, maar het zou bij uw versie ook moeten lukken.

Baloeke
25 January 2008, 17:12
Van access ken ik vrij weinig. Maar kan je niet, zoals bij excel het geboortejaar in vullen en dan met een formule automatisch de verjaardag berekenen?

Jule
26 January 2008, 14:39
Van access ken ik vrij weinig. Maar kan je niet, zoals bij excel het geboortejaar in vullen en dan met een formule automatisch de verjaardag berekenen? Bovenstaande lijkt mij niet met onderstaande te verzoenen?


Als beginner ...
Mooi zou het zijn om de uitleg eenvoudig te houden zonder al te veel moeilijke termen.

Alvast bedankt,
Sjef
Beste Sjef, kan u uitvoeren zoals Miss Obssessed aanbrengt, nl. gedeelte van veld?

Sjef
27 January 2008, 02:11
Beste Miss Obssessed en Jule,
Het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
Geweldig mensen, eenvoudig doch doeltreffend.

Baloeke: U tip was toch niet waar ik naar zocht, maar toch bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,
Sjef.

Obsessed
27 January 2008, 20:58
Graag gedaan hoor ;)