Volledige versie bekijken : VMWare 5.5 VGA vraagje



slicky
25 January 2008, 15:09
jips

ik heb hier nu VMWare 5.5 lopen en zou daar graag ff vista op testen
maar ik zie nu dat de vga maar 16mb heeft
bestaat er een mogelijk heid om die te verhogen naar 64mb of 128mb

alvast bedankt;)

depol99
25 January 2008, 20:49
Standaard in VMware Workstation/Server wordt een SVGA II videokaart geinstalleerd met 16MB.

De hoofdbedoeling van VMware virtualizatie was niet het grafische gedeelte.
Hierdoor werkt Aero (Vista) en DirectX niet.

Je kan het getal aan geheugen van de videokaart wel manueel aanpassen door in de .vmx enkele dingen te wijzigen, maar verwacht er niet veel van.


svga.vramSize = 67108864 (64MB)
Bron: http://communities.vmware.com/message/179088

GuntherS
25 January 2008, 23:53
Als je virtuele systeem geladen is, kan je normaal ook VMware Tools installeren (denk dat dit alleen in de VMware Workstation zit). Deze "tools" worden dan door VMware geïnstalleerd op het virtuele systeem. In de deze tools zitten onder andere drivers voor hardware die normaal niet ondersteund wordt. Zo zal hij dan bijvoorbeeld als je over gaat naar fullscreen, de beeldschermresolutie van de virtuele machine aanpassen naar de standaard native resolutie van je ECHTE besturingssysteem.

Misschien dat op deze manier ook meer geheugen aan je grafische kaart wordt toegewezen, maar nogmaals, ik denk dat dit alleen werkt met de Workstation versie.. Van de standaard-versie weet ik dat niet. Dat zou normaal via de bovenste menubalk van VMware kunnen opgevraagd worden.