Volledige versie bekijken : Printer



merlijn
28 January 2008, 16:30
Ik heb een vraagje, mijn printer doet alles wat hij moet doen bij het printen, hij trekt papier door, je hoort hem printen, maar er komen maar alleen lege bladen onderuit.
Ik heb de spuit kanaaltjes gezuiverd, zelf zoveel dat ik geen inkt meer over heb.
Heb er nieuwe inkt ingestoken, maar hij blijft hetzelfde doen.
Kan het zijn dat de laser stuk is??
Heb een 3 in 1 epson dx 4200

Baloeke
28 January 2008, 16:55
Als je de spuitkanaatjes gezuiverd heb, was er dan iets te zien op papier?
Hoe oud is deze printer? Misschien is er nog garantie op.

merlijn
28 January 2008, 16:59
Totaal niets te zien op het papier.
Maar denk je dat het de laser is dan?
Ik heb die printer ongeveer een jaar.
Ik begrijp het niet, van de éne sec. op den andere, niets meer en ik heb ervoor ook niets gedaan.

Baloeke
28 January 2008, 17:08
Heb juist eens een poging gewaagd via de site van epson (http://www.epson.be/content/BE/nl_BE/home/country_home.iloc.shtm), of ik daar iets kon vinden, maar deze geeft bij het zoeken een foutmelding.

merlijn
28 January 2008, 17:45
Bij mij ook, maar ik heb daar ook al gezocht naar een oplossing, maar verder als ik nu sta geraak ik daar ook niet.

Baloeke
28 January 2008, 17:50
Komt wel, misschien zijn ze aan die site aan het werken.

merlijn
28 January 2008, 18:10
Wat denk jij dat het kan zijn met de printer?? Enige gedachte erover?

Baloeke
28 January 2008, 18:16
Ik heb ook een epson, de dx3800. Dit probleem heb ik nog niet voorgehad, daarom was ik op de site van epson gaan kijken, wat het zou kunnen zijn. Hopelijk kan ik of iemand anders je vlug helpen.

merlijn
28 January 2008, 18:25
Ik zal dan maar even afwachten, want mijn printer is me dierbaar, ik heb nogal veel printwerk vanuit de school. Alvast bedankt voor de reacties.

Baloeke
29 January 2008, 17:18
Via een omweg toch iets gevonden, wat je probleem misschien kan verhelpen. Kijk eens op deze link (http://esupport.epson-europe.com/ViewArticle.aspx?lng=nl-BE&kbid=311720&data=vRaxNXeC8zguYU5a5DWwwqTGqAVg64ND)

Peter.B
29 January 2008, 19:29
Ik heb die printer ongeveer een jaar
als hij minder dan een jaar is,is hij nog in garantie.
als niets lukt,hij is niet meer in garantie en je hebt geen zin om hem te laten herstellen,kan je misschien dit eens proberen.
heb dit zelf gedaan met mijn canon.
bij een canon kan je de printkop uithalen.heb deze in een bordje gezet met een weinig lauw water en een druppel afwasmiddel.enkel het vlak waar de inkt uitkomt mag in het water zitten,een nacht laten weken.de printkop uithalen en op huishoudpapier gezet,een paar keer verplaatsen op het huishoudpapier.
printkop terug in printer plaatsen.

vraag:zijn het originele inktpatronen van epson zelf?

merlijn
30 January 2008, 00:31
vraag:zijn het originele inktpatronen van epson zelf?

Nope, geen originele, ik moet zoveel uitprinten, ik kan me dat niet permiteren die originele telkens te kopen.
Maar meen je dat werkelijk met die wasmiddel enzo??:rolleyes:

Peter.B
30 January 2008, 07:17
ja,natuurlijk merlijn.ik zou dit anders nooit voorstellen,hé.maar wel oppassen en kijken wat je doet!!!het is wel een delicaat stuk!!!
er met niets op wrijven,enkel afdippen op huishoudpapier!!!

ik heb ook zoiets voorgehad net als u,met hervulde patronen.daardoor mijn ervaring met het afwasmiddel,had dit ergens gelezen op een site.
ik koop nu enkel nog de originele.
misschien eens proberen met één origineel patroon.

Baloeke
30 January 2008, 18:29
Ben er niet 100% zeker van maar ik geloof dat het dezelfde inktpatronen zijn die ik gebruik. T0611 voor zwart, T0612 voor blauw, T0613 voor rood en T0614 voor geel.
Deze orginele kost net geen 10€ per stuk, wat stukken goedkoper is dan bv inkt voor een HP.

Peter.B
30 January 2008, 18:50
blijbaar wel baloeke
http://www.123inkt.nl/shop/group/Printercartridges/Epson/Printer-type/Stylus-DX4200-7170.html?referer=googleepsonprinters&gclid=CMP74Zu0npECFVB1OAodqAVCPw
is ongeveer dezelfde prijs als voor een canon.
in de colruyt kan je al de kleuren kopen is één pakket aan een voordelige prijs.

Peter.B
1 February 2008, 07:53
tip:heb nu net in de reclame van krëfel,de epson stylus DX4450,zien staan aan 59 €.;)