Volledige versie bekijken : problemen



sharpei
28 January 2008, 20:40
Dag iedereen,

Ik weet niet waar ik dit moet zetten, dus vergeef me als ik fout zit.

Ik zit met het volgende probleem.
PC gekocht bij een erkende winkel. De man kwam alles installeren en de pc
voldeed aan de vereisten.

Na een paar dagen kreeg ik de updates van windows, wat blijkt nu ??
De windows die erop staat in illigaal. Van windows krijg ik nu steeds de melding dat ik de dupe ben van software vervalsing.
M.a.w. De windows die ik heb heeft hij zelf gedownload en wie weet hoeveel keer deze windows al gebruikt is geweest. Ook heb ik geen originele cd van windows gekregen.

Ik had 4 Gb geheugen, nu maar 2 gb. Dus na een paar dagen al 1 geheugenlatje naar de haaien.

De Nero die op de pc staat, daar werkt bijna niks van. Bij alles wat ik gebruik staat dat de proefperiode van 30 dagen verlopen is.
De soundkaart is ook al naar de haaien, geen geluid op internet,niet bij spelletjes, helemaal niks. Mijn speakers werken wel op een andere pc.

De verkoper belooft mij steeds van te komen ( bijvoorbeeld maandag ), maar blijft dit steeds uitstellen, bv : de winkel is gesloten geweest, terwijl ik langs zijn winkel ben voorbij gelopen en er waren klanten. ( leugen 1 ).

Of, neen meneer niet dinsdag maar donderdag kom ik. Terwijl er duidelijk afgesproken is dat hij dinsdag zou komen. En dit al 3 maal. Die 3 donderdagen is hij ook niet geweest.
Deze dagen ( donderdag of eender welke dag ) stelt hij uit met: hij gaat op vakantie. ( weer langs de winkel geweest, winkel open en hij aanwezig ).Leugen 2 en zo zijn er nog meer.

En zo kan ik nog lang doorgaan. ik heb wel de smsén bewaard waarop hij zegt dat hij maandag komt,maar dan beweerd dat we dat niet hebben afgesproken.
Ik ben het zat en zou graag raad willen hebben wat ik hiertegen kan doen ???

ik heb nu een pc met illigale software. Dit kan toch niet :eek:
Liefst van al zou ik ergens klacht willen indienen, ik voel mij opgelicht.

Graag zou ik jullie mening hierover willen weten en hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt !!!!!!

g_man
28 January 2008, 21:14
Belangrijkste vraag denk ik: "Heb je een faktuur?"
Vervolgens: "Wat staat daar op?"
Heb je betaald voor een windows? Onmiddellijk MS bellen en doorgeven...zal die man zijn beste dag niet zijn én jij kruijgt als gedupeerde een legale versie.
Ik zou de PC in zijn geheel nemen en naar de winkel gaan. Wanneer er voldoende volk is binnen gaan en van uw neus maken. Op alle hardware is garantie, dus...
Wanneer je de PC moet achterlaten, bewijs laten aftekenen.
Kijk voor alle zekerheid ook na wat er op je factuur staat en wat er effectief in je PC steekt. Heb overlaatst nog zo een geval meegemaakt... je kan niet geloven hoe ze de mensen (proberen) op te lichten.
Als je zelf niet goed weet, vraag hulp aan iemand in de buurt...vanwaar ben je? Zulke dingen zijn stokpaardjes van mij... :p ;)

sharpei
28 January 2008, 21:42
Belangrijkste vraag denk ik: "Heb je een faktuur?"
Vervolgens: "Wat staat daar op?"
Heb je betaald voor een windows? Onmiddellijk MS bellen en doorgeven...zal die man zijn beste dag niet zijn én jij kruijgt als gedupeerde een legale versie.
Ik zou de PC in zijn geheel nemen en naar de winkel gaan. Wanneer er voldoende volk is binnen gaan en van uw neus maken. Op alle hardware is garantie, dus...
Wanneer je de PC moet achterlaten, bewijs laten aftekenen.
Kijk voor alle zekerheid ook na wat er op je factuur staat en wat er effectief in je PC steekt. Heb overlaatst nog zo een geval meegemaakt... je kan niet geloven hoe ze de mensen (proberen) op te lichten.
Als je zelf niet goed weet, vraag hulp aan iemand in de buurt...vanwaar ben je? Zulke dingen zijn stokpaardjes van mij... :p ;)

Allereerst, bedankt voor de reactie.
De faktuur !!! Is bij nader inzien een blad voor een probleem omzschrijving als je problemen hebt met de pc. :eek:Hierop staat geen vermelding van Windows Xp op.Dus ook niet betaald.:damn:
Van al hetgeen wat in de pc staat staat een omschrijving maar geen prijs per onderdeel.
Bv : asus pc 2 quad q6600--> geen prijs
voor de rest van de onderdelen, hetzelfde.

Alleen op het einde staat het totaal bedrag.
Het liefst geef ik de pc niet meer af aan die kerel. Wie weet hoelang ik dan zonder zit. Hij komt nu volgende week maandag, ben benieuwd.Als hij dan niet komt en hij heeft weer een smoesje, ga ik verder.

Ik ben van Bilzen trouwens.
Wordt vervolgt !!!!!!!

ghost
28 January 2008, 21:51
Welke winkel is het Bells of compucity in Hoeselt?
In Bilzen weet ik persoonlijk geen zijn.:shy:
Dan weet ik ,waar ik in het vervolg al niet meer ga:evil:

g_man
28 January 2008, 22:04
Prijzen zijn niet van belang...als er maar elk onderdeel op staat...en dat het dan ook effectief in je PC steekt! Wat je windows betreft,...heb je pech...je hebt er niet voor betaald, dus ja... MAAR eigenlijk mag die er dan ook géén illegale opzetten...anderzijds kan je natuurlijk niet bewijzen dat hij de erop gezet heeft. Dus daar kan je alvast niets aan doen.
Hoe weet je dat er 1 RAMlatje defect is? Heb je al getest met Memtest86 of zo? Heb je al gekeken of het niet losgekomen is door transport of zo? (dan stak het er al sowieso niet tegoei in mja)... Heb je VISTA of XP?

Als laatste nog.. telefonisch beloven en afwimpelen kan iedereen...je moet er naarote gaan...confronteren...dat werkt!

GuntherS
28 January 2008, 22:05
Ik zou ook wel eens graag willen weten welke winkel dat was want ik ben van Riemst en dat ligt erg kort bij Bilzen :)


Welke winkel is het Bells of compucity in Hoeselt?
In Bilzen weet ik persoonlijk geen zijn.:shy:
Dan weet ik ,waar ik in het vervolg al niet meer ga:evil:

Persoonlijk heb ik met beiden geen slechte ervaringen. Ik ben altijd correct en op tijd behandeld bij een aankoop van een PC. Tegenwoordig ben ik een Apple man dus voor hardware ga ik niet meer naar een gewone computer winkel :p

dannyma
29 January 2008, 19:29
hier het contact adres ,


Contactgegevens

Microsoft België
Culliganlaan 1A
Madison Building
1831 Diegem
Tel.: +32 2 503 31 13
Fax: +32 2 704 35 35

http://www.microsoft.com/belux/nl/contact/default.mspx

sharpei
2 February 2008, 00:58
hier het contact adres ,



Contactgegevens

Microsoft België
Culliganlaan 1A
Madison Building
1831 Diegem
Tel.: +32 2 503 31 13
Fax: +32 2 704 35 35

http://www.microsoft.com/belux/nl/contact/default.mspx

Bedankt voor de info.

Zal het nodig hebben. De winkel is nu al een week dicht. Hij zou namelijk ook een bijberoep hebben. Zal me niet verwonderen als hij helemaal stopt met zijn pc winkel. MAAR, zelfs dan ik hij niet van mij af !!!!!
Even afwachten of hij opnieuw opent volgende week.

Ben benieuwd.

compuchrisje
2 February 2008, 01:35
Beetje herkenbaar scenario, dat ikzelf heb meegemaakt met "mijn oudje". Het ding is nu 10 jaar voorbij en werkt nog, dank zij een zaak die zonder enige poespas zowel de garanties als de onderhoud op zich heeft genomen. Het ruikt daar vies sharpei (is dat je poes mss?). Mijn toenmalige pc-boer was 'in het buitenland', spijtig dat mijn vriendin, zijn buurvrouw enkele huizen verder van hem woonde (niet zijn winkel) en hem in de tuin zag rondzeulen met de grasmaaier. Ik ben toen bij hem thuis aan de deur gaan hangen en kreeg de tekst: Ik ben failliet verklaard, mag geen zakelijke acties meer uitvoeren.
Waarom hij failliet ging, vraagt geen uitleg, denk ik. Maar ik vrees dat jouw winkelier ook str.. aan de knikker voelt. Dien je klacht in bij Microsoft, met wat geluk wordt jouw windows toch nog legaal. Wat de reële inhoud van je pc betreft: als er een zegel opplakt, open hem vooral NIET! Laat dat doen door een betrouwbare pc-handelaar/reparateur, die wél gemotiveerde fakturen levert.

Sarana
2 February 2008, 16:55
Misschien kan dit helpen:

http://economie.fgov.be/protection_consumer/infopoint/infopoint_nl.htm

Dit is de website over "Bescherming consumentenrechten".
Zij kunnen je alle inlichtingen geven welke stappen je het beste neemt.

Hun telefoonnummer is: 02/277.80.04.
e-mail: fisconet@fgov.be


Ik heb ze ook al nodig gehad en ze hebben me heel goed geholpen.

Spoorzoeker
2 February 2008, 22:10
Al heb je niet betaald voor je Windows, hij heeft het er WEL bij jou opgezet.
Dus in ieder geval Microsoft bellen en het verhaal vertellen.
Hopelijk gaan ze eens bij hem langs.

sharpei
3 February 2008, 00:42
Al heb je niet betaald voor je Windows, hij heeft het er WEL bij jou opgezet.
Dus in ieder geval Microsoft bellen en het verhaal vertellen.
Hopelijk gaan ze eens bij hem langs.


Dat ga ik zeker doen. Even wachten tot volgende week. Winkel niet open,dan ga ik eens beginnen te bellen.
Ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik laat iets weten, moets er een veranderring zijn.

iedereen alvast bedankt voor de reacties :bow:

Groetjes,
Sharpei

Sarana
3 February 2008, 12:16
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/content.aspx?displaylang=nl&pg=what

Op deze site staat hoe je bij Microsoft illegale software kunt melden. Je kan daarvoor een speciaal meldingsformulier online invullen of je kan ze ook mailen: piracy@microsoft.com


Naar Microsoft bellen hoeft dus niet.

Sarana
3 February 2008, 12:27
Ongeveer een jaar geleden was er hier op het forum ook een post over een winkel die illegale software meeleverde bij verkoop van een computer.

RV Computers van Limburg is toen ferm tegen de lamp gelopen en moest 80.000 euro schadevergoeding betalen. De uitbater van de zaak zei toen dat hij zijn lokale collega's zou verklikken als zij ook niet meteen met deze praktijken zouden stoppen.

Blijkbaar heeft die man nog niet alle zaken verklikt.:p

sharpei
27 February 2008, 20:59
Vandaag na 14 dagen, heb ik een brief gekregen van ECONOMIE te Brussel.
Ik had hun namelijk een brief geschreven met het probleem wat ik hierboven heb beschreven. Nadat ik de 2 pagina´s gelezen had, kon ik alleen maar tot het besluit komen dat ECONOMIE mij hierbij niet kan helpen:eek:

Het enige wat ik volgens hun zou kunnen doen is naar de vrederechter stappen:wtf:

Is er dan echt geen andere mogelijkheid om deze man bij de kraag te pakken ??

Als jullie nog wat tips hebben dan hoor ik het graag. Niet te geloven wat je moet doen als je gedupeerde bent.:wall:

Zou de ombudsman hier niets mee kunnen doen ??

Groetjes

compuchrisje
28 February 2008, 00:17
Een ombudsman kan niks voor je regelen, maar wél adviezen geven welke acties je kan ondernemen. Als we alles op voorhand wisten... zouden we heel wat slimmer zijn.

Baloeke
28 February 2008, 11:57
Je kan natuurlijk ook eens Test-aankoop (http://www.test-aankoop.be/public/nl/membercontact.aspx) hiervan op de hoogte brengen.

Sarana
28 February 2008, 15:20
Heb je de verkoper al formeel in gebreke gesteld?
Dit kan je doen door een aangetekend schrijven naar hem te richten waarin je hem duidelijk op zijn tekortkomingen wijst. Je kan hem dan een termijn geven waarbinnen hij alles in orde moet brengen. Pas als de verkoper dan nog niks onderneemt kan je gerechtelijke stappen ondernemen.
Je regelt het dus best eerst met de verkoper zelf en als dat niet helpt ga je verder met juridische stappen. Eerder zullen deze mensen je niet helpen.

Hier geven ze een paar tips:

http://www.mkbservicedesk.nl/848/hoe-schrijf-boze-brief.htm



Je kan ook gratis juridisch advies inwinnen:

http://www.advocaat.be/page.aspx?pId=583&mIda=384&mIdb=431&mIdc=0&mIdd=0

Heb je Microsoft al ingelicht trouwens? Als je wil dat de verkoper gestraft wordt dan zijn zij wel de enigen die dat daadwerkelijk kunnen denk ik.

sharpei
28 February 2008, 19:19
Heb je de verkoper al formeel in gebreke gesteld?
Dit kan je doen door een aangetekend schrijven naar hem te richten waarin je hem duidelijk op zijn tekortkomingen wijst. Je kan hem dan een termijn geven waarbinnen hij alles in orde moet brengen. Pas als de verkoper dan nog niks onderneemt kan je gerechtelijke stappen ondernemen.
Je regelt het dus best eerst met de verkoper zelf en als dat niet helpt ga je verder met juridische stappen. Eerder zullen deze mensen je niet helpen.

Hier geven ze een paar tips:

http://www.mkbservicedesk.nl/848/hoe-schrijf-boze-brief.htm



Je kan ook gratis juridisch advies inwinnen:

http://www.advocaat.be/page.aspx?pId=583&mIda=384&mIdb=431&mIdc=0&mIdd=0

Heb je Microsoft al ingelicht trouwens? Als je wil dat de verkoper gestraft wordt dan zijn zij wel de enigen die dat daadwerkelijk kunnen denk ik.

Wel, ik ken die kerel zijn woonadres niet.Dus, wordt het moeilijk om hem een brief te sturen.
Microsoft ga ik zeker inlichten. het zou beter zijn als ik eerst eens wist waar die kerel woonde. Kan ik een brief naar hem schrijven. Er zijn trouwens meer mensen die op de een of andere manier gedupeerd zijn. Er staan elke dag mensen bij zijn winkel. Maarja die is dicht. Waar moet ik eigenlijk zijn om te weten of een zaak falliet is gegaan? Zouden ze dat op het gemeentehuis weten ???
Groetjes en allen bedankt voor de tips en de reacties.

Sarana
29 February 2008, 13:30
Die brief kan je toch naar het adres van zijn zaak sturen? Of denk je dat die verkoper met de noorderzon is verdwenen?

Heb je het BTW-nummer van de zaak? Staat normaal op de factuur als hij met officiële facturen werkt toch.
Hier kan je met een BTW-nummer gegevens vinden van een bedrijf:

http://www.netonline.be/ondernemen/btw-nummers.asp#

Misschien vind je zo iets of de zaak failliet is of niet.

Het lijkt me echt beter dat je gratis juridisch advies inwint want deze zaak is echt wel ingewikkeld.

salmax
12 March 2008, 23:22
die van economische zaken kunnen status van winkel zien ken toevallig iemand van het bestuur
heb site hier niet direct liggen denk voor klachtenpapier af te drukken