Volledige versie bekijken : nv4_disp probleem c&c tiberium wars



The Chaser
28 January 2008, 22:22
hallo,
een vriend van mij heeft een laptop XPS van Dell, met een geforce 7900GTX.
elke keer als hij een beetje zijn graphics verhoogt in c&c 3 tiberium wars,
crasht het spel op een onbepaald moment en geeft een BSOD met daarin de vermelding dat nv4_disp.dll in een infinitive loop zit.
Na lang afzoeken van google en niets nuttigs te vinden, hoopte ik dat er hier mss wel iemand was die het wist.
Mijn vermoeden ligt bij misschien windows updates die iets in de war brengen.

*P.S.: vroeger werkte het, sinds hij het er terug op geïnstalleerd heeft, zijn die problemen gekomen. De computer is al geformateerd geweest en met de drivers geïnstalleerd die in het begin meegeleverd waren met zijn XPS. Nieuwere versies van de drivers van moederbord en grafische kaart losten niets op.*

grts

tzwientjuh
29 January 2008, 22:55
Wel het licht dus degelijk aan je drivers want die DLL-bestand is de driver om het beeld te bezorgen aan je scherm.
Probeer de allernieuwste updates van de videokaart te hebben.
En kijk eens bij waar het spel crasht, zoals andere resolutie, meer schaduwen, meer detail enzovoort.

Ikzelf heb ook C&C TW en ik heb er geen probs mee.

The Chaser
2 February 2008, 03:53
ligt niet aan de drivers, we hadden ze al vernieuwd en zelfs eens terug de drivers waarop het vroeger wel werkte (die stonden op een back-up cd). we vrezen eerder naar een overhitte kaart, doordat het een laptop is, kan de hitte soms wel eens deftig opbouwen

ajaxloverr
2 February 2008, 11:50
DirectX updaten?

The Chaser
5 February 2008, 23:59
nope, ook dat heeft ons niet geholpen :s

ajaxloverr
6 February 2008, 00:31
*P.S.: vroeger werkte het, sinds hij het er terug op geïnstalleerd heeft, zijn die problemen gekomen. De computer is al geformateerd geweest en met de drivers geïnstalleerd die in het begin meegeleverd waren met zijn XPS. Nieuwere versies van de drivers van moederbord en grafische kaart losten niets op.*

grts
dan lijkt het mij alsof hij iets verkeerd installeerd?

sandstorm
5 March 2008, 17:58
heb etzelfde gehad, ook met m'n XPS. na enkele aantallen bluescreens en probeersels van drivers en diagnostics (die niets uithaalden) dan naar dell gebeld en direct een nieuwe grafische kaart gekregen. Ondertussen is het al de derde grafische kaart die erin zit en het tweede mobo en RAM :wtf:.
Tot vandaag geen troubles meer gehad. Heb nu weer het nv4_disp BSOD gehad toen ik UT3 wou opstarten...
Hopelijk blijft et bij die, anders wordt et weer een nieuwe graka (of nieuw systeem :cool:) tis nu al derde of vierde keer :frown:

@ The Chaser: mss is je probleem al verholpen en anderes ben je hopelijk nog in garantie en kun je bellen naar dell
moet maar nummer vragen als get nodig hebt.