Volledige versie bekijken : [Hulp, antwoord modig]Modem @home en een laptop



Wilco15
29 January 2008, 14:09
Hey,
Ik heb eigenlijk alleen gerigistreerd om dit even te vragen en toekomstige vragen :rolleyes:.
Maar uh.. Wij hebben thuis een pc staan met Windows XP SP2 etc.
Ik heb Internet via @home en een MODEM en het werkt perfect maar in het weekend komt mijn zus thuis met haar laptop maar hier is nergens een onbeveiligde wireless verbinding en dus heeft ze er niks aan en we hadden geprobeerd om de kabel die in de computer zit in de laptop te doen (van het @home internet) en dan heeft de laptop nog steeds geen internet :damn:.
Hoe kan het zo zijn dat als ik de internet kabel uit de computer haal en in de laptop stop, ik geen internet heb op de laptop?
Kan dat gewoon niet ofzo want anders zou ik het overwegen een splitkabel te kopen dan hebben we beide internet.

Kokki
29 January 2008, 20:14
Het zou kunnen dat die modem het mac-adres van de pc die eraan hangt een hele tijd onthoudt, en daarom geen ip-adres geeft aan die laptop. Probeer eens met de modem een paar minuten zonder stroom te zetten voordat je de laptop eraan hangt

PeterN
29 January 2008, 21:25
Anders moet je een goedkoop routertje tussen schakelen. Deze toestelletjes zijn niet zo duur meer en kan je tot vier pc's aansluiten aan 1 aansluiting.

Wilco15
31 January 2008, 18:57
Heeft iemand andere suggesties of dingen die ik kan proberen?

Peter.B
31 January 2008, 19:15
als je geen router wilt kopen zoals peterN voorsteld,doen wat kokki zegt.
internetkabel uit pc trekken,in laptop steken(normaal mag de laptop al opgestart zijn).de stekker van modem uit trekken (bij mij is het al altijd gelukt na een 20tal sec)en stekker er terug in.als het niet lukt,wat langer wachten.
maar ik zou ook voor een router gaan.

compuchrisje
31 January 2008, 19:47
Blijkbaar heb je bij je provider een abonnement voor één IP-adres. Plug je ipv de pc bv eerst een router in, zal je provider dié een IP-adres geven en krijgen al je aangesloten pc's in huis van de router een sub-adres. Kleine investering maar het bespaart je maagzweren, zuinig zijn is niet altijd gezond.