Volledige versie bekijken : Testen Antivirusscanners



J.W.
30 January 2008, 03:19
Nieuwe testen met verschillende antivirusscanners
De resultaten zijn wel een beetje anders dan verwacht.


http://www.security.nl/article/17895/1/

Obsessed
30 January 2008, 13:02
Mmmm F-Secure komt nog tamelijk goed uit de brand. :)

Thx 4 the link J.W. :bow:

Jule
31 January 2008, 09:39
De resultaten zijn wat ze zijn? Er is geen test te zien waar gekeken wordt hoe de antivirus uw systeem vertraagt? Of die de scansnelheid aantoont? Het enige dat de testen aantonen, is dat geen enkele antivirus perfecr is. Iets dat reeds langer dan vandaag geweten is?

BN-NIVELLES
31 January 2008, 13:10
Ik heb nu F-secure IS 2007, en ben er zeer tevreden over....

Mvg

Obsessed
31 January 2008, 13:15
Ik heb nu F-secure IS 2007, en ben er zeer tevreden over....

Mvg
Die gebruik ik dus ook, en ben evenzo tevreden.
Het enige is dat die AV m'n PC nogal vertraagd (tamelijk zware applicatie dus).

Jule
31 January 2008, 19:24
Het belangrijkste is dat u graag met uw AV werkt en dat ie toch wel enig AV kwaliteiten heeft? :D :p Ik werk graag met NOD32 daar deze zeer licht is om draaien.

compuchrisje
31 January 2008, 19:44
Mijn principe, malware en virussen komen gratis binnen, dus mogen ze ook gratis worden buitengehouden. En globaal gezien scoort AVG free hier nog tamelijk goed.
Fijn dat je dit meldt J.W.

dannyma
1 February 2008, 17:25
ik blijf rotsvast bij 2 systemen op dat gebied en dat is panda en norton maar beide dan wel internet security versies . resultaten zijn er,
ik heb hier nog nooit logje geplaatst ;) .

Efzeske
1 February 2008, 18:41
Moet ik nu besluiten dat NOD32 bijlange zo goed niet is? :wtf:
Ik denk dat deze test wel het een en ander overhoop gooit.
Norton heb ik gehad en die vertraagt deftig en die heeft nog heel wat laten staan wat NOD32 heeft mogen opkuisen.
Ik denk dat ik niet helemaal akkoord kan zijn , zulle :wtf:

compuchrisje
1 February 2008, 19:30
@Efzeske: ik denk dat de functionaliteit van een virusscanner ook flink afhangt van het surfgedrag van de gebruiker. Tot nog toe heb ik nog niemand écht horen klagen over NOD32, Norton is prima voor compu-analfabeten en die zitten ook niet zo op snelheid gebrand. Pest is dat programma's tegenwoordig steeds worden aangepast en bijgewerkt, waarop virusschrijvers zich dan werpen en pas als er een besmetting is gebeurd, kan je antivirus aan de slag.
Wat alle virusprogs gemeen hebben is net dàt, ze komen overal te laat.

sukkeltje456
1 February 2008, 20:44
@Efzeske: ik denk dat de functionaliteit van een virusscanner ook flink afhangt van het surfgedrag van de gebruiker. Tot nog toe heb ik nog niemand écht horen klagen over NOD32, Norton is prima voor compu-analfabeten en die zitten ook niet zo op snelheid gebrand. Pest is dat programma's tegenwoordig steeds worden aangepast en bijgewerkt, waarop virusschrijvers zich dan werpen en pas als er een besmetting is gebeurd, kan je antivirus aan de slag.
Wat alle virusprogs gemeen hebben is net dàt, ze komen overal te laat.


lol leugenaar :p je hebt mij der al over klagen :p

Peter.B
1 February 2008, 21:06
ik vind als "jurgenv" administrator en Spyware Slayer van deze site en op andere site's,NOD32 gebruikt,niet slecht kan zijn.
en jurgenv heeft mij voor het eerst geholpen als hij een jaar of 14 was :good:

Jule
2 February 2008, 00:14
Iedereen moet de AV gebruiken waar ie zich goed bij voelt! Ik heb er meerdere getest en ik voel mij het best met NOD32. Dannyma heeft deze nog nooit geprobeerd als ik me niet vergis. :good: Hij hoeft dit ook niet te doen! :good:

@Compuchrisje: test NOD32 maar eens. Deze is te vroeg ... :lol:
@Dannyma: vroeger had ik Norton, maar ik was als eerste besmet met het toen zeer recente bugbear virus. Maar ik wist dat mijn pc geïnfecteerd was, ook al meldde Norton dit niet. Mijn pc-boer heeft dit beestje toenertijd verwijdert. NOD32 houdt 9 op de 10 nieuwe virussen tegen, Norton ... :D Maar ik geef grif toe: ik surf niet veilig!! Geef mij een link naar een site besmet met een virus en ik ga er heen ... Dit gewoon al als test voor mijjn AV. :lol: Tegenwoordig doe ik dit onder Linux. ;)