Volledige versie bekijken : filmpje resizen



Sarana
30 January 2008, 17:03
Hai,

Ik zou graag een filmpje dat ik maakte met mijn digitaal fototoestel per e-mail verzenden.
Bestaat er een programma om het compacter te maken want 302 Mb is wat veel om door te sturen denk ik.
Het filmpje is aangeduid met MVI. Is dat het bestandstype?

Nostradamus
30 January 2008, 17:23
Dat is inderdaad het bestandstype Sarana.
Kijk hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1156113) eens even, misschien kan dit je helpen om het compacter te maken ;)

dannyma
30 January 2008, 19:28
is mogelijk maar niet nodig je kan swoopshare gebruiken daar kan je tot 500 mb gratis op het net zetten en later de link sturen naar de persoon die dit moet ontvangen .
kijk hier maar eens : http://nl.swoopshare.com/

Sarana
30 January 2008, 19:48
Bedankt voor de tips dannyma en Nostradamus :good:
Ik ga het direct eens testen.

Sarana
30 January 2008, 20:25
Oeps ik snap eigenlijk helemaal niet hoe virtualdub werkt? In die link staat wel iets hoe je de audio en video kan instellen maar ik weet totaal niet wat ik moet aanduiden en je ziet ook niks gebeuren. Ik kan de video afspelen in virtualdub en er staat dan: dub in progress maar er wordt geen .avi bestand ofzo aangemaakt. Ook Opslaan als .avi werkt niet. Er komt venster dat dit niet gaat omdat het bestand in gebruik is?

Swoopshare zou 2 uur en 52 minuten duren om het filmpje te uploaden:shocked:
Dat zie ik niet zo zitten. Ligt waarschijnlijk aan mijn traag pc-tje zeker?

Weten jullie raad?

ghost
30 January 2008, 20:39
Als je het filmpje in laad krijg je dan een venster , waar in staat vbr detected?

Sarana
31 January 2008, 15:50
In virtualdub klik op File en dan op Open Videofile. En dan zie ik het beeld verschijnen. Voor de rest gebeurt er niks. Geen venster ofzo.
Enkel als ik op het pijltje, Play, druk, verschijnt er bovenaan: dub in progress.

Ik snap er echt niks van.:shy:

Snakey
31 January 2008, 16:11
Als je een filmpje opent in VirtualDub en je wilt het encoden naar andere video/audio-indeling om zo het bestandsformaat te verkleinen, kies dan bovenaan voor Video > Full Processing mode. En doe hetzelfde bij Audio.

Dan nog eens Video > Compression (of Ctrl+P) en kies een codec waarin je het wil encoderen (DivX en Xvid zijn de meest gebruikte) Bij Configure, kan je de instellingen van het codec nog verder verfijnen. Let erop, hoe kleiner je het bestand kiest, hoe slechter de kwaliteit zal zijn.
Ga dan bij audio compression en kies daar voor een audio codec, ik gebruik vaak Lame MP3 (of als je deze niet hebt, dan kan je MPEG Layer 3 gebruiken), kies rechts een passende audiokwaliteit (ook hier, hoe kleiner de Hz, kbps waarde, hoe slechter de kwaliteit.)

Als je daar mee klaar bent, ga da nnaar File > Save as AVI. en kies een nieuwe bestandsnaam voor het bestand. Daarna zal VirtualDUB wel een tijdje bezig zijn met het encoderen van uw videobestand.

Sarana
31 January 2008, 20:00
Hai Snakey.

Ik krijg VirtualDub inderdaad aan het werk nu. Alleen moet ik wel lukraak het aantal Hz en kbps kiezen en dat doe ik blijkbaar niet ideaal.
Ik kan enkel Intel Indeo (R) Microsoft of Video Interactive Video 1 kiezen. Tenminste daarbij komt rechts: no restrictions en kan ik verfijnen. Bij 1 ervan moest ik Kwaliteit aangeven op een schaal van 0 tot 100 en de verhouding tijd/kwaliteit. Maar daar wist ik ook niet echt hoeveel ik moest ingeven.

Ik kwam wel gekke resultaten uit. Ik begon met een filmpje van 302 Mb en na resizen had ik 1,5 Gb?:eek:
Ik dacht dat compressie altijd verkleinen wilde zeggen?
Het kleinste dat ik het kreeg waarbij de ruis in het beeld al groot was maar toch nog herkenbaar beeld was 50 Mb en zelfs dat is te groot om door te mailen.

Snakey
31 January 2008, 20:13
Download en installeer een codec pack:
http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=547

Eens je dit geïnstalleerd hebt, kan je veel meer en betere codecs kiezen bij compression.

Fakke_Berto
31 January 2008, 21:04
Dit codec-pack is onder andere voor NT en Vista. Als het onder NT werkt, werkt het dan ook onder XP. Sarana heeft namelijk XP.

Snakey
1 February 2008, 02:33
Windows XP is Windows NT 5.1 en Windows Vista is Windows NT 6.0

Sarana
1 February 2008, 14:00
Ik had die Codec gedownload maar durfde hem uiteinelijk niet te installeren omdat er een waarschuwing kwam dat ik eerst alle codec gerelateerde bestanden van mijn pc moet wissen en alle Players.
Ik ben bang dat mijn pc gaat blokkeren als ik iets vergeet te wissen en dat de download in het 100 gaat lopen.

Ik heb echt te weinig kennis om dat met zekerheid correct te doen.

Toch bedankt om mee te denken.

Snakey
1 February 2008, 14:06
Virtualdub vond geen extra codecs (alleen de standaard codecs). De problemen ontstaan vaak wanneer je meerdere codecpacks installeert.