Volledige versie bekijken : Sneller opstarten



Phil O'Sophe
30 January 2008, 22:12
Hieronder een fragment uit een post van Clioke 16V van 13-10-05 (die post
is nu gesloten):

http://img163.imageshack.us/img163/8300/opstartenzr7.jpg


Vraag: heeft het enige invloed op het gebruik van die programma's die men
niet mee laat opstarten?

Dank voor ieder antwoord.

eventure
30 January 2008, 22:38
Je moet natuurlijk niet alles uitvinken (bv virusscanner laten aanstaan) maar sommige programma's zoals Itunes, Nvidia etc laden een aantal instellingen al op voorhand om sneller op te starten wanneer je de applicatie zelf opent. Dit is echter niet echt nodig en vertraagt alleen het opstarten.

mvg
Robbe

compuchrisje
30 January 2008, 22:53
Klopt, Adobe en Nero zijn bv al zulke inpikkers, dus die mogen gerust al uitgevinkt worden, idem voor Office. Start je toch graag programma's vanaf je taakbalk, kijk dan even in de tips en tricks (marathon voor xp) om te bekijken hoe je zelf een werkbalk kan aanmaken voor je taakbalk. Enkel de pictogrammen worden dan ingeladen, maar niet de bijhorende programma's.

Iced Dragon
31 January 2008, 10:16
ook via msconfig het een en ander uitgevinkt, maar nu krijg ik bij opstarten de melding van "hulpprogramma voor systeemconfiguratie".
Is in selectieve of diagnostische opstartmodus gestart. Kies normaal starten om alles ongedaan te maken ...

Heb ik teveel weggevinkt of moet ik dit negeren? :shy:

slicky
31 January 2008, 13:45
Dit is normaal wanneer je iets weggevinkt hebt in msconfig
je moet gewoon dat vinkje plaatsen bij "Dit bericht niet meer weergeven of start systeemconfiguratie bij het opstarten"
;)