Volledige versie bekijken : voeding



blikkedoos
1 February 2008, 10:30
mijn voeding was als ik het zo mag zeggen'ontploft'rook en stinken,ja naar verbrand!!!heb alles eruit gehaald gekuist en een nieuwe voeding ingestoken,alles functioneerd maar; ik bedoel alles draait terug normaal en lichtjes branden enzo....alleen krijg ik geen beeld op mijn monitor.zou ik meschien 1 van die fijne draadjes mistoken hebben in mijn moederbord of zo???

slicky
1 February 2008, 13:24
zou kunnen dat je mobo misschien defect is
kleine stroomstoot ofzo kan al genoeg zijn
met wat heb je die gekuist??heb je opgelet voor statische electriciteit??want dat is héél belangrijk.een klein vonkje kan al héél wat problemen veroorzaken!!

denk dat je die best eens binnendoet om uw mobo te laten testen;)

suc6

blikkedoos
4 February 2008, 16:17
ik had hem volledig gestofzuigt,en dan nieuwe voeding ingestoken,en gehoord dat alles opstart,maar er komt gewoon niets op de monitor,maar die fijne kabeltjes van power led,reset sw,enzo ik denk dat ik die niet juist heb gestoken,zou het daar aan kunnen liggen,anders moet ik die eens versteken

vincent007
4 February 2008, 21:20
Ik denk dat het de grafische kaart is die kapot is dat heb ik ook al gehad met die stinkende geur...

slicky
5 February 2008, 09:00
ik had hem volledig gestofzuigt,


Mag je dus NOOIT doen hé:wall:
de stofzuiger is de grootste vijand van de pc(en kleine kinderen ook:p)
door deze te stofzuigen zal er ergens een vonkje overgesrongen zijn en zal uw mobo waarschijnlijk kapot zijn of uw grafische kaart of uw geheugenlatjes.
probeer anders eerst met een andere graka en/of geheugen
als dit dan nog nie werkt vrees dan het ergste!!!Moboooo

suc6;)

g_man
5 February 2008, 12:29
Die kleine connectoren hebben niets met je beeld te maken...
Heb je de voedingskabel van je grafische kaart aangesloten?
Kan je eventueel testen met een ander scherm/grafische kaart?

blikkedoos
6 February 2008, 17:15
zou wel eens kunnen dat mijn mobo ook kapot is,want heb al eens een andere monitor geprobeerd en nog lukt het niet,ik heb nog een reserve mobo liggen en ga dat eens proberen,geheugenkaartjes zijn nog oké,en grafische kaart ook nog....dus op hoop van goede zegen,maar albijal een nieuwe mobo valt ook nog mee van prijs zie maar op Pixmania;doch alvast al bedankt voor de info,laat nog wel iets weten.
de blikke

blikkedoos
7 February 2008, 16:36
mijn mobo was K7S5A amd athlon(kapot denk ik )heb 1 liggen MSIK9N NEO-F3 zou ik die er eventueel in kunnen steken?mijn voeding is 480 watt,er zit 1 dvd brander in,1 diskettestation,toetsenbord,monitor en muis,dus da mob zou hier volgens mij voldoende voor moeten zijn,dus bij NEO-F3 zijn usb's genoeg enzo dus dat zou toch moeten gaan,heeft iemand hier een andere opinie over,voor ik iets anders defeckt doe????

Kokki
7 February 2008, 18:12
Die mobo's hebben verschillende sockets. Die K7S5A is nog een oude socket A. Die MSI is veel nieuwer. Als je er ook een andere cpu bij hebt is er geen probleem. Behalve het geheugen dan nog. Dat zal nog DDR zijn terwijl de MSI ddr2 vraagt

blikkedoos
21 February 2008, 17:08
welke cpu zou ik best nemen dan??,sorry voor het lang wachten eer ik reageerde ben nl op reis geweest.