Volledige versie bekijken : Logitech MX Revolution Muis, maar hoe verder



Thea
3 February 2008, 14:21
Zaterdag hebben we een Logitech MX Revolution muis gekocht.

Toen ik hem zag, leek hij mij zo prettig in de hand te liggen.

Dit is mijn 1e muis zonder staartje. Moet ik de oude muis
Ps2 compatable eerst verwijderen? Of kan ik gewoon de
steker eruit halen.

Wie heeft ervaring met deze muis?

De Pc gebruik ik voor Pinnacle en Fotobewerking, dus scrollen en
die functies zijn voor mij niet zo nodig.

Alvast bedankt,

Thea

Emile.H
3 February 2008, 18:57
Hey

Je mag gerust gewoon de PS2-Stekker uittrekken bij een muis en toetsenbord.
Wanneer je andere apparaten verwijderd kan je dat eventueel doen via "Hardware veilig verwijderen", maar ook dat is niet echt nodig. (alle doe ik nooit)

Ps, post volgende keer je berichtje bij de Randapparatuur (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=33) ;)

Mvg, Emile !

Thea
3 February 2008, 19:29
Ik was weer eens te haastig, zal volgende keer beter opletten.

Groetjes en bedankt,

Thea

g_man
3 February 2008, 21:05
Gewoon de drivers ervoor installeren en klaar is kees... lekkere muis hé...'k hem ook :)

Thea
3 February 2008, 21:49
gman,

Ik heb hem net geinstalleerd, nog geen vijf minuten. Maar gelukkig hij werkt.

Ik vind de handleiding heel erg onduidelijk.

Heb jij nog tips hoe ik hem het beste kan instellen??

Heel veel dank voor Emille en Gman, voor jullie steun.

Groetjes,

Thea

ajaxloverr
3 February 2008, 22:36
snuffel eens rond bij -> configuratiescherm->Muis

g_man
4 February 2008, 08:09
Onder in je systray (rechts onderaan in de hoek van je scherm) staat een icoon van je muis...klik hierop en dan zal je instellingen kunnen veranderen. Zet het scrollwiel vast en laat he pas losgaan wanneer je snel draait( hiervoor de schuifbalk compleet naar rechts zetten). Het aantal pagina's dat ie tegelijkertijd scrollt moet je voor jezelf uitmaken, bij mij staat 'm op 3...
Voor de rest een beetje uitproberen... :)

Thea
4 February 2008, 12:23
Zet het scrollwiel vast en laat he pas losgaan wanneer je snel draait( hiervoor de schuifbalk compleet naar rechts zetten). Het aantal pagina's dat ie tegelijkertijd scrollt moet je voor jezelf uitmaken, bij mij staat 'm op 3...

Sorry, dit is mij niet duidelijk. G.man. En waar vind jij de instelling van die aantal pagina's.

Ik word oud, ik kan dit nog niet volgen. Zou je het duidelijker kunnen schrijven?

Is het beter om hem elke nacht aan de oplader te doen?? Of kan ik beter
wachten tot hij b.v. halfvol is de batterij.
Gebruik jij de aan/uit knop??

Alweer bij voorbaat dank.

Thea

carl
4 February 2008, 13:40
Ik denk dat het best is om de batterij af en toe eens volledig leeg te laten gaan, maar dan volledig leeg. Voor de rest maakt het niet echt uit wanneer je hem oplaadt. Hij bedoelt dat je de stand van het muiswiel moet vastzetten (heir ben ik zelf niet echt zeker van) zodat hij pas begint te scrollen als je heel snel aan je wieltje draait (en neit bij dek leinste aanraking dus).
Ik denk dat je alle instellingen zal kunen vinden door middel van de logitech setpoint software, die inderdaad, indien geactiveerd, rechts onderaan in je tray(links van de klok) staat.

Thea
4 February 2008, 15:11
Bedankt voor je antwoord Carl.

Ik bedoel, hoe zet ik op muiswiel vast!!! Ik kan deze instelling niet vinden.

Logitech setpoint vinden is niet het probleem hoor.

Groetjes,

Thea

carl
4 February 2008, 22:41
Ik weet niet zo veel van deze muis, maar kan dat toevallig niet vanonder op je muis ?

Thea
5 February 2008, 00:26
Onder deze muis zit alleen een aan en uit knop.
Maar ik zal me er eens goed in verdiepen.

Heel veel dank Carl

g_man
5 February 2008, 12:47
Idd die setpointsoftware openen, dan zie je links allemaal tekeningentjes...elke tekening is een ander tabblad, waarin je instellingen kan wijzigen.
Het 5de (onder het plusje) is het scrollwiel,...klik daarop.
Bij 2. Programma's kan je voor een aantal programma's de instelling van je muis wijzigen. Lijkt dwaas, maar als je oplet, zie je dat bij elk programma je muisgedrag anders is, dus toch wel handig...
Je kiest dus een programma en dan zet je smart-drifttechnologie aan...en de snelheid moet je zelf kiezen (oefenen)
Bekijk alle instellingen goed en zie welk effect ze hebben... :)