Volledige versie bekijken : Windows ME geen geluid



Straffe Gast
4 February 2008, 10:31
Mijn schoonvader heeft nog zo een oud beestje met windows ME erop. Nu heeft die een kleine crash gehad waardoor de drivers van de beeldkaart en muis terug moesten geïnstalleerd worden. Deze problemen waren dan ook opgelost.
Het enige waar we nu nog mee zitten is dat de geluidskaart via apparatenbeheer geen fouten geeft doch werkt niet:damn:. Als men via configuratiescherm naar geluiden gaat ziet men dat er geen geluidsapparaat is geselecteerd. Men kan ook geen selectie maken.:wall:

Ik hed de geluidskaart al eens opnieuw van drivers voorzien doch dit helpt ook niet:wall::wall:

Weet iemand hier een oplossing voor

Bedankt op voorhand

dannyma
5 February 2008, 15:42
probeer is met ze terug te verwijderen in apparatenbeheer en daarna terug te laten zoeken naar nieuwe hardware ;) .

Straffe Gast
5 February 2008, 19:01
Heb ik reds gedaan doch zonder resultaat. Ik vrees dat het ergens in het register zit doch ik weet niet waar

dannyma
6 February 2008, 16:31
dan heb je de verkeerde drivers gekozen , nu de vraag van waar haal je de driver ?

Straffe Gast
7 February 2008, 10:44
Van de originele bijgeleverde software

Straffe Gast
7 February 2008, 10:47
Eveneens de laatste versie via de site van de fabricant gedownload doch dit werkt evemin. De kaart geeft geen fouten in apparatenbeheer.Ik kan ze alleen bij configuratiescherm -> geluiden niet koppelen

sykke
7 February 2008, 17:12
Misschien eens kijken in bios kan na dat crashke eventueel op disable staan als het een on board kaart is

Thea
11 February 2008, 20:41
Misschien kan dit probleem verhelpen:

Ik ben natuurlijk nog maar een leek, maar mijn man heeft nog een
ME computer. Vorige week ging het mis, dit heb ik zo opgelost.

Via de verkenner naar Windows-Options en Setup. Dit duurt
ongeveer wel een uur.Daarna deed Explorer het niet, maar ook daar
is een oplossing voor.

Verander de naam wmpdxm.dll in wmpdxm.dll2 of .old
Dan krijg je een nieuwe foutmelding over: msdxm.ocx en verander
die dan in msdxm.ocx2.

Ook kan je hier eens naar kijke Ook heb ik het geluid een keer teruggehaald via Hardware
" zoek naar ES1688 Audio Drive"

Succes ermee