Volledige versie bekijken : Academic Broadband driving me crazy



God
4 February 2008, 21:56
Ok,

Na een paar dagen prutsen heb ik besloten hier keer raad te vragen :d

We zijn een maand terug van Telenet naar AB overgestapt (mijn vader wou besparen)

We hebben een Philips modem (ADSL Modem Multiservices PSTN Voice V2) gekocht en al de netwerkkabeltjes erin gestoken (het is ook ineens router).
Resultaat: iedereen zijn internet is weggevallen behalve dat van pc beneden.

Ik en mijn vader hebben al uren vruchteloos liggen, prutsen aan netwerkinstellingen (we zijn naar winkel geweest en modem zou ok zijn)

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Zou graag van deze week vakantie gebruik maken om internet terug overal te krijgen, zodat ik op mijn eigen pc verder aan site kan werken.

Alvast bedankt,

God

dannyma
5 February 2008, 15:46
probeer is met de stekker van de stroomvoorziening van de internet provider er uit te trekken en zonder stroom te zetten en de pc's allemaal laten opstaan omdat de modem van de internet provider deze allemaal kan activeren na dat je deze terug van stroom heeft voorzien .

PeterN
5 February 2008, 17:21
Zoals ik kan lezen is de pc die onderstaat inorde. Deze heeft internet en kan surfen?

Zorg dan gewoon voor volgende:
- in de instellingen van de router moet je de router op dhcp zetten (zal waarschijnlijk zo al staan) Dit wil zeggen dat de router aan alle pc's een ip adres zal geven.
- zorg in de instellingen van de router dat je ip adres range (de pool) groot genoeg staat. Uw router pool moet bv van 192.168.2.2 tot 192.168.2.99 staan zodat je tot 99-2 ip adressen kan uitdelen.
- Zorg bij je pc's dat je bij netwerksettings tcp/ip ee automatisch ip en dns aanvinkt.
- Zorg dat bij internet explorer je bij verbinding, lanverbinding, geen proxy of script gebruikt.

Na dit alles en een restart van de pc's, zou je al met iedere pc op het internet moeten kunnen.

God
5 February 2008, 22:02
Zoals ik kan lezen is de pc die onderstaat inorde. Deze heeft internet en kan surfen?

Zorg dan gewoon voor volgende:
- in de instellingen van de router moet je de router op dhcp zetten (zal waarschijnlijk zo al staan) Dit wil zeggen dat de router aan alle pc's een ip adres zal geven.
- zorg in de instellingen van de router dat je ip adres range (de pool) groot genoeg staat. Uw router pool moet bv van 192.168.2.2 tot 192.168.2.99 staan zodat je tot 99-2 ip adressen kan uitdelen.
- Zorg bij je pc's dat je bij netwerksettings tcp/ip ee automatisch ip en dns aanvinkt.
- Zorg dat bij internet explorer je bij verbinding, lanverbinding, geen proxy of script gebruikt.

Na dit alles en een restart van de pc's, zou je al met iedere pc op het internet moeten kunnen.

- DHCP server enabled
- die range lijkt me inorde, gaat van 2 tot 254
- tcp/ip, auto ip en dns is aangevinkt
- dat weet ik niet waar juist te vinden

God
5 February 2008, 22:03
probeer is met de stekker van de stroomvoorziening van de internet provider er uit te trekken en zonder stroom te zetten en de pc's allemaal laten opstaan omdat de modem van de internet provider deze allemaal kan activeren na dat je deze terug van stroom heeft voorzien .

heb al zoveel keer stroom uitgetrokken dat ik het zelf niet meer kan bijhouden :d

permee
7 February 2008, 01:14
Hoe is ie beveiligd?

God
7 February 2008, 10:04
op alle pc'tjes staat Trend Micro PC-cillin Security 2007. maar op mijn pc boven staat die nu uit, omdat hij conflicteert met The Elder Scrolls IV: Oblivion en aangezien ik nu toch geen internet heb :)

permee
8 February 2008, 02:00
Ik bedoelde eigenlijk de draadloze verbinding. Wep, WPA met mac adresfiltering?
Ik veronderstel dat de pc beneden via een lan poort gaat en de laptop via Wlan.
Zie vooral dat het subnetmask voor alle hetzelfde is en modem/router heeft voorzichzelf een adres, de rest kan je kiezen voor je pc en laptop, range dus van 2 tot 255.
Is dat allemaal al in orde?

God
8 February 2008, 11:27
heb geen laptop ofzo, alle pctjes werken met netwerkkabeltjes, ze zitten allemaal mooi ingeplugd in die modem. die draadloze verbinding staat dus logischerwijze uit.

Luc@s
11 February 2008, 09:46
heb je een netwerkverbinding ? branden de lichtjes van elke afzonderlijke poort op de router als de pc's aanstaan ?

God
11 February 2008, 18:10
ok, nu heeft mijn vader uit pure frustratie een router gekocht. dat ander toestel is dus modem/router in één. omdat het niet werkt en die mensen van Belgacom weten het ook niet, heeft hij maar router gekocht. Hopelijk is het nu opgelost...
Maar dit vind ik eigenlijk wel niet kunnen. Waarom moet de klant een nieuwe router kopen, omdat de modem van de provider niet werkt? Waar gaat het toch naartoe? :)

Gr,
God

PeterN
12 February 2008, 17:28
Persoonlijk heb ik ook liever een aparte router. Zo moet de provider zorgen voor de modem en een goed signaal. Als het nu kabel of adsl is maakt dan niet uit;)

God
13 February 2008, 21:02
ok, heb nu internet.

Weet ik dan weer voor volgende keer: nooit modem en router in één kopen :D

Merci iedereen