Volledige versie bekijken : defragmentatie



miranda69
5 February 2008, 17:10
schijf wil niet de rode vlakken verplaatsen- ook met norton systeemworks houd ik grote rode velden met niet verplaatsbare fragmenten...wat kan ik hiermee/ en is dit een probleem??

g_man
5 February 2008, 19:52
Slechte defragmentatie kan te wijten zijn aan te weinig plaats op de schijf. Er moet minstens 19% vrije ruimte zijn om goed te kunnen defragmenteren.
Anderzijds kan je kiezen tussen performance of bestandslocatie. Afhankelijk van dewelke je kiest gaat er meer of minder gedefragmenteerd worden.
Heb je in eerste instantie de standaard windowsdefragmentatie gebruikt of staat Norton er al lang op? Heb je al eens Diskeeper gebruikt?

miranda69
5 February 2008, 22:09
er is 38 % vrije ruimt zegt ie.
northon heb ik pas gisteren gedraaid - voor die tijd en ook nu probeer ik weer met windows standaard. ik ga direct effe googelen naar diskeeper- thx

g_man
5 February 2008, 22:26
Heb je backup's staan van partities op je HDD??

miranda69
11 February 2008, 08:50
oeps- dat weet ik niet
zal effe kijken
ondertussen kan ik wel ietwat defragmenteren maar soms doet hij er maar 1 of 2 en met andere progjes niet meer dan plm 10

compuchrisje
11 February 2008, 09:24
Dan is het toch eerst beter dat je een schijfcontrole laat doen, dat staat in dezelfde tabbundel als defragmentatie, ik denk net erboven zelfs. Dit duurt lang, héél lang, zeker bij grote schijven, dus ga maar even wat anders doen ondertussen. Laat meteen ook fouten corrigeren. Daarna doe je eerst schijfopruiming, dat vind je onder de rechtermuisklik bij 'Deze computer' bij Eigenschappen van C (ook rechtermuisklik hierop, niet openen dus). Laat alles verwijderen wat hoger is dan 0. Na herstarten van pc, start je niks anders op dan die defragmentatie: MSN, muziek.. iets anders, allemaal uit den boze. Zet wel je screensaver of energie besparende zaken even op een hogere waarde, want slaapstand of screensaver kosten werk en vertragen defragmentatie of durven die zelfs helemaal overnieuw beginnen.