Volledige versie bekijken : pc aan plasma (continu)



Cammo
6 February 2008, 12:03
ik heb zo'n aldi medion pc staan, nu wil ik die aan men plasma scherm gaan aansluiten voor continu gebruik (films, internet, mail etc) op de pc zijn vollgende aansluitingen:

DVI, Scart, HDMI, S-vhs

welke kabel heb ik nodig om continu de pc vanaf dat hem opstart op het scherm te krijgen? dus niet eerst via een ander scherm omzetten naar tv,..alles direct via de plasma

nog een vraagje
- in het boekje van het scherm staat dat je moet opassen voor inbrandingen in het scherm,..na hoeveel tijd zou dat kunnen inbranden (ongeveer)?

of raden jullie dit af ofzo?..alle info is welkom

Grts:)

Dexter
6 February 2008, 13:45
Het is mogelijk om een plasmascherm aan te sluiten op een pc, maar hoe groot is je plasmascherm? 25"? Je zal een goede videokaart nodig hebben (denk ik) om een goede resolutie te krijgen op een groot plasmascherm.

Om te weten welke uitgang je nodig hebt, zal je het merk/soort van het plasmascherm hier moeten plaatsen.

Cammo
6 February 2008, 16:14
plasma is 107 cm (42inch) en heeft een max resolutie van 1024 aan 60hz

het scherm is een Phillips:
http://www.kieskeurig.nl/product/AE560DCDDDAB67C3C12572FF003E6864.htm

de pc gaat vooral als media center gebruikt worden, om te gamen heb ik een andere pc, daar kon die van den Aldi echt ni voor dienen:wall:


ik had gedacht om em via een hdmi kabel aan te sluiten maar, is mijn beeld dan direct zichtbaar op de plasma?

Alvast bedankt:)

Dexter
6 February 2008, 17:20
En welke videokaart zit er in de Aldi pc? Want het zal een goede moeten zijn, aangezien je 42" scherm hebt.

dapi
6 February 2008, 19:53
heb mijn pc ook aangesloten via hdmi een kabel van 10meter en geluid via een optical kabel en alles werkt perfect hier

Cammo
6 February 2008, 22:06
is een graka belangrijk als je geen games speelt?.. dacht van niet, maar ik ben dan ook een NOOB in die dingen :D

7950 Nvidia ofzoiets

ik ga me in elk geval een HDMI kabel aanschaffen,... en ook een geluidskabel (had ik nog niet aan gedacht THX Dapi)

ik laat nog wel horen hoe het aldi ding het doet:) mss kan het toch nog voor iets gebruikt worden:D

Jule
6 February 2008, 22:07
U zal uw input van de tv op HDMI moeten zetten om uw computerscherm te zien. Dit gebeurd meestal niet automatisch. Uw grafische kaart moet enkel zwaar genoeg zijn om ten volle van de volledige resolutie van uw tv te kunnen genieten. Als uw beeld schokt, kan u onder windows nog altijd uw resolutie verlagen. Bijgevolg heeft u dan minder scherp beeld, maar u haalt altijd meer dan de analoge kwaliteit van het analoge tv-signaal.
Een Nvidia kaart? Kijk ook of u geen tussenstukje nodig heeft om uw HDMI-kabel op uw graka aan te sluiten. :good:
Trouwens, ik laat het geluid door mijn pc-boxen gallen. Deze hebben een betere kwaliteit dan deze van mijn lcd-tv.

dapi
6 February 2008, 22:35
ik stuur men geluid door naar men bose installatie via een optical kabel deze staat uiteraard aan mijn tv en ik heb prachtig beeld en practig geluid

Jule
6 February 2008, 22:41
Dat kan ik geloven! :good:

GuntherS
7 February 2008, 11:55
Echt sterk zou de grafische kaart niet moeten zijn volgens mij aangezien de resolutie nogal laag is in vergelijking met deze van een computerscherm. HDMI is inderdaad de beste aansluiting hiervoor.

Cammo
8 February 2008, 12:03
alles werkt perfect...

Internet is geen probleem, film ook niet,..bewegende animaties (zoals screensavers) werkt allemaal zoals ik gehoopt had!.. dus na een half jaar in de kast, heeft de medion (brol) toch nog een nieuw leven gekregen lol

Heb nu de tv aangesloten via een hdmi kabel,..en geluid heb ik via de hoofdtelefoon gesplits naar een audioaansluiting..op men surround system

Wat is die optische kabel Dapi? of andere? ..

het eninge probleem dat ik nu heb is dat men muis en klavier (draadloos) niet ontvangen worden, de aftand is te ver,...ik moet men zetel een meterke naar voor schuiven en dan werkt het,..maar daar kan ik mee leven hoor:)

carl
17 February 2008, 15:58
En als je de ontvanger eens dichterbij zou leggen (evt. met usb verlengkabel ? :D)

dapi
17 February 2008, 16:07
optische kabel is voor het geluid zo stuur ik men geluid door van pc naar men bose systeem aan den tv en werkt perfect