Volledige versie bekijken : Is men harde schijf nog gezond ?



hugo110445
8 February 2008, 16:35
ben nog niet zo gewoon om op een forum iets te vragen, graag had ik echter nog een volgende vraag nl, ik heb het progje HDD gedownload
dat de temperatuur meet en de gezondheid van,de harde schijf weergeeft in procent, men temperatuur is uitstekend, 40 ° doch de gezondheid van men harde schijf heeft een weergave van 55 %, men vrouw heeft een laptop en die geeft aan als gezondheid 100 %, moet ik mij zorgen maken over mijn harde schijf en al uitkijken naar een nieuwe, ik kijk uit naar alle reacties en zal zeker vlugger naar men inbox gaan kijken, dank bij voorbaat , nogmaals ne keer sorry , daaaag<!--/POSTERROR do not remove this comment-->

compuchrisje
8 February 2008, 18:56
Het hangt ervan af welk merk HD je hebt, Seagate geeft bv zo'n tooltje dat je gratis kan downloaden en uitproberen. Voorspellingen wat harde schijven betreft, kan je nooit echt met zekerheid doen. De meeste kwakkele schijven crashen al in het eerste levensjaar, sommigen kunnen zelfs 10 jaar en langer meegaan. Gemiddeld houdt een HD zich perfect als hij niet "mishandeld" wordt. (stoten, electrische schommelingen, vocht, te grote temperatuurwisselingen in de omgeving).
Het tooltje dat je hebt gedownload heb je niet vermeld, kan je dàt es ff doorgeven aub?

Peter.B
8 February 2008, 19:48
ik "denk" dat ieder merk van HDD een testtool heeft,die je gratis kan downloaden.
welk merk van HDD heb je?
en inderdaad,je kan die vandaag testen en morgen is die naar de vaantjes.

Peter.B
9 February 2008, 12:09
hier kan je de test tools vinden: http://www.minatica.be/showthread.php?t=137

hugo110445
9 February 2008, 19:48
Het hangt ervan af welk merk HD je hebt, Seagate geeft bv zo'n tooltje dat je gratis kan downloaden en uitproberen. Voorspellingen wat harde schijven betreft, kan je nooit echt met zekerheid doen. De meeste kwakkele schijven crashen al in het eerste levensjaar, sommigen kunnen zelfs 10 jaar en langer meegaan. Gemiddeld houdt een HD zich perfect als hij niet "mishandeld" wordt. (stoten, electrische schommelingen, vocht, te grote temperatuurwisselingen in de omgeving).
Het tooltje dat je hebt gedownload heb je niet vermeld, kan je dàt es ff doorgeven aub?

hallo, ik een HHD seagate 3.01 model 3200021A en ik heb gemerkt, dat er eerst een aanduiding van59 % health was en nu, enkele dagen later staat deze nog op 55% health, het zakt dus steeds sneller, begin me toch ongerust te maken, en ja ze tikt regelmatig , wat vroeger het geval niet was, bedankt alvast voor je snel antwoord, groejes hugo

hugo110445
9 February 2008, 19:52
Het hangt ervan af welk merk HD je hebt, Seagate geeft bv zo'n tooltje dat je gratis kan downloaden en uitproberen. Voorspellingen wat harde schijven betreft, kan je nooit echt met zekerheid doen. De meeste kwakkele schijven crashen al in het eerste levensjaar, sommigen kunnen zelfs 10 jaar en langer meegaan. Gemiddeld houdt een HD zich perfect als hij niet "mishandeld" wordt. (stoten, electrische schommelingen, vocht, te grote temperatuurwisselingen in de omgeving).
Het tooltje dat je hebt gedownload heb je niet vermeld, kan je dàt es ff doorgeven aub?

ha ja het test tooltje is seagate

Peter.B
9 February 2008, 20:30
als ze tikt zou je beter zo snel mogelijk een backup maken van de belangrijkste gegevens of op een andere hdd zetten.

hugo110445
10 February 2008, 17:59
heb ik intussen al gedaan , thanks